• Anonym (Tjej)

Tror jag bör avsluta med min dejt. Hur gör jag det på bästa sätt?

Dejtat denna kille i några veckor och allt verkade gå bra am tills för ca 10 dagar sedan då han plötsligt drog sig undan. Skrev mindre, tog längre tid på sig att svara och det mest klara tecknet, har har inte frågat om att ses. Normalt ses vi minst 1-2ggr  i veckan.

Sist vi sågs bjöd jag hem honom på middag och vi brukar ses varannan gång i min och varannan gång i hans ände av stan. När vi skiljdes åt var han kärleksfull, pratade om några ställen han ville visa mig. Det kändes bra. Vi är exklusiva vilket han tog initativet till att bli, annars hade jag gissat att han träffat en annan.

Förra veckan hade han berättat att han hade "fullt upp" och han hade absolut rimliga skäl, men nu är det torsdag och fortfarande inga planer.

Jag förstår att han måste ha tappat intresset & befatar att jag måste avsluta det hela för att inte förlora mer sömn över det hela. 

Hade normalt sätt låtit det rinna ut i sanden men nu känns ett samtal på sin plats då vi nyligen blivit exklusiva. Det funkar ju inte att lära känna varandra i detta tempo tyvärr.

Hur hade ni formulerat det? Jag har fortfarande en gnutta hopp att det hela handlar om stress/annat men det känns osannolikt. 
  • Svar på tråden Tror jag bör avsluta med min dejt. Hur gör jag det på bästa sätt?
  • Anonym (?)

Jag hade ringt och kollat läget först.  

• Anonym (Tjej)
    Anonym (?) skrev 2025-07-03 08:13:56 följande:

Jag hade ringt och kollat läget först.  

Ja vi har chattat fram och tillbaka, senaste meddelandet igår. Han är inte sjuk och sade sig ha en "chill dag".
  • Anonym (M)

Om du fortfarande har hopp om en rimlig förklaring så ta reda på orsaken först innan du avslutar. Får du en konstig/undvikande förklaring så är det bara att säga att du inte vill fortsätta. 

• Anonym (M)
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-03 08:15:53 följande:
    Ja vi har chattat fram och tillbaka, senaste meddelandet igår. Han är inte sjuk och sade sig ha en "chill dag".
    Vad är då problemet? Kan du inte själv förslå något att göra?
  • En glad tjej
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-03 08:12:14 följande:
    Tror jag bör avsluta med min dejt. Hur gör jag det på bästa sätt?
    Dejtat denna kille i några veckor och allt verkade gå bra am tills för ca 10 dagar sedan då han plötsligt drog sig undan. Skrev mindre, tog längre tid på sig att svara och det mest klara tecknet, har har inte frågat om att ses. Normalt ses vi minst 1-2ggr  i veckan.

Sist vi sågs bjöd jag hem honom på middag och vi brukar ses varannan gång i min och varannan gång i hans ände av stan. När vi skiljdes åt var han kärleksfull, pratade om några ställen han ville visa mig. Det kändes bra. Vi är exklusiva vilket han tog initativet till att bli, annars hade jag gissat att han träffat en annan.

Förra veckan hade han berättat att han hade "fullt upp" och han hade absolut rimliga skäl, men nu är det torsdag och fortfarande inga planer.

Jag förstår att han måste ha tappat intresset & befatar att jag måste avsluta det hela för att inte förlora mer sömn över det hela. 

Hade normalt sätt låtit det rinna ut i sanden men nu känns ett samtal på sin plats då vi nyligen blivit exklusiva. Det funkar ju inte att lära känna varandra i detta tempo tyvärr.

Hur hade ni formulerat det? Jag har fortfarande en gnutta hopp att det hela handlar om stress/annat men det känns osannolikt. 
     Mitt råd är att ringa och fråga vad som händer, inte skriva!
  • Lynx123

Men, vännen, sitter du FORTFARANDE och väntar vid telefonen?

Så här kan du inte fortsätta - du mår ju jättedåligt av att låta honom styra på det här sättet.

Nu tar du och ringer upp honom omedelbums och berättar att det här inte funkar. Sedan ringer du.vännerna och har en kul helg ihop. Eller gör någor skoj på egen hand.

Slösa ALDRIG tid på.snubbar som inte är intresserade eller visar sin uppskattning.

• Anonym (Tjej)
    Anonym (M) skrev 2025-07-03 08:16:24 följande:

Om du fortfarande har hopp om en rimlig förklaring så ta reda på orsaken först innan du avslutar. Får du en konstig/undvikande förklaring så är det bara att säga att du inte vill fortsätta. 

Hur hade du formulerat det? Risken finns ju att han bestämt sig för att han inte har rätt känslor ocj vår relation är casual och att ha mig som backup och det lär han ju inte erkänna rakt ut.
  • Anonym (Tjej)
    Lynx123 skrev 2025-07-03 08:22:55 följande:

Men, vännen, sitter du FORTFARANDE och väntar vid telefonen?

Så här kan du inte fortsätta - du mår ju jättedåligt av att låta honom styra på det här sättet.

Nu tar du och ringer upp honom omedelbums och berättar att det här inte funkar. Sedan ringer du.vännerna och har en kul helg ihop. Eller gör någor skoj på egen hand.

Slösa ALDRIG tid på.snubbar som inte är intresserade eller visar sin uppskattning.

Hue menar du väntar? Det var tyst i ett par dagar men vi har  tagit upp kontakten och skrivit en del fram och tillbaka, han verkade driva samtalet fram osv och jag hoppades att vi var "back on track".  Förstår fortfarande hur han som sa sig vara förälskad i mig gjort en sån helomvändning.

Hur ska jag skriva för att eventuellt ge honom en chans OM det handlar om något annat än minskat intresse semtidigt som jag säger att som det är nu så funkar inte det?

Sen pausar jag förstås inte mitt liv för hans skull, aldrig gjort. Men problemet försvinner ju inte för det.
  • Anonym (Man)

Skrivet utifrån egna erfarenheter i livet, jag var själv så delvis när jag knullade runt:

Nu är jag inte ute efter att strö salt i såret, men detta är precis vad som händer.

Det borde finnas en tråd om detta. Män som verkar vara för bra och tycker och tänker precis likadant, en själsfrände.

Dom är säljare som säljer in sig, oftast vill dom ligga och vet att det inte blir något ligga om dom är ärliga. TS är troligen inte heller denna killes enda kvinna som tilldrar sig hans intresse. Dessa män, jag var själv där och nosade när jag var yngre, ser inte kvinnan som den enda. Man har noll intresse av att gifta sig, bilda familj eller skaffa barn. Man håller upp fasaden, eller charaden, för att ha ett tidsfördriv tills man hittar den rätta.

Sen står kvinnan där och undrar varför hon blev ghostad eller vad som hände. Varningssignaler på detta beteende är när allt klickar, allt. Man gillar samma saker, har samma värderingar, samma smak, gillar samma saker, man har inte känt så förut, kunnat prata på det sättet med någon etc

När jag sen träffade en kvinna jag verkligen åtrådde och blev förälskad i, så försvann den där tvekan och veligheten. Vi skaffade barn och resten är historia.

Till TS, låt denna kille vara, gå vidare. Jag vet att du fortfarande hyser något hopp innerst inne. Men han är uppenbarligen inte rätt för dig.

• Anonym (L)

Har ni bara träffats några veckor så skulle jag sluta höra av mig helt och gå vidare. Finns det ett intresse från hans sida så kommer han att höra av sig. Mer komplicerat än så är det egentligen inte. 

Även om du frågar vad som händer så kan han dra till med en lögn för att du ska hänga kvar som någon form av reserv.

Ord är inte värda något, det är handling som är det enda relevanta. 

Finns det en rimlig förklaring så kommer han att höra av sig och ge dig den. 

Svar på tråden Tror jag bör avsluta med min dejt. Hur gör jag det på bästa sätt?