• Anonym (Nr 2)

Andrahandsvalet

Han du träffat några gånger säger till dig "Du få inte bli kär i mig, för jag vill inte såra dig".
    Jag vart så ledsen och besviken, jag hoppades verkligen på att du skulle bli vi.

Men med tiden så vart de vi och vi vart kära. Vi ha träffats 1 år nu men jag känner mig som ett andrahandsval.
    Anledningen till att jag inte fick bli kär i han från början va för att han är intresserad/ va intresserad av någon annan. Men han fick dissen. Hon tyckte han va fö gamal och att dom bodde för långt ifrån varandra.
    Så då "dög" jag men hon finns fortfarande med överallt på hans sociala medier.
    Så fina komplimangerer och fått och så mycke han kämpade för att försöka få henne.
    Men han kämpar absolut ingenting med att få mig att inte känna mig som andrahandsvalt.

Han öppnar hennes snap i smyg och de kommer aviseringar från henne var å varannan dag på hans lur 

Han vet att jag tycker de här är jobbigt. Va ska jag göra. Vill inte känna mig som nr 2 😭

• Svar på tråden Andrahandsvalet
  • Anonym (Du är värd mer.)

Lämna. Du är värd att ha någon som ser dig som nummer ett. Tryck det i ansiktet på honom när du avslutar förhållandet.

Han kommer säkert böna, be och förneka att det är så. Men tro mig jag har vart där, och man känner om man inte är nummer ett. Efter jag bytte man blev jag behandlad som att jag var hans allt. 

Inte värt ett dåligt självförtroende av att ständigt käna sig jämförd. Han kanske bara väntar på att hon ska åndra sig. 

Lämna med klass. 

• Anonym (M)

Jag fattar inte varför du fortsatte träffa honom när han sa att du inte fick blir kär i honom eftersom det fanns någon annan som han hellre ville ha. 

Hur är det med självrespekten egentligen? Jag hade dragit direkt. Jag är hellre ensam än förnedrar mig på det sättet. 

Och vad säger det om honom? Han är uppenbarligen ett själviskt svin som dessutom fortsätter tråna efter henne. 

Om du inte vill vara ett andrahandsval så sluta vara det och hitta någon som vill ha dig framför alla andra i stället. 

• Anonym
    Anonym (Nr 2) skrev 2025-07-03 17:37:20 följande:
    Andrahandsvalet

Han öppnar hennes snap i smyg och de kommer aviseringar från henne var å varannan dag på hans lur 

Han vet att jag tycker de här är jobbigt.

Hans beteende är oacceptabelt

Dumpa
  • Anonym (Rädda dig)
    Andrahandsvalet

Han du träffat några gånger säger till dig "Du få inte bli kär i mig, för jag vill inte såra dig".
    Jag vart så ledsen och besviken, jag hoppades verkligen på att du skulle bli vi.

Men med tiden så vart de vi och vi vart kära. Vi ha träffats 1 år nu men jag känner mig som ett andrahandsval.
    Anledningen till att jag inte fick bli kär i han från början va för att han är intresserad/ va intresserad av någon annan. Men han fick dissen. Hon tyckte han va fö gamal och att dom bodde för långt ifrån varandra.
    Så fina komplimangerer och fått och så mycke han kämpade för att försöka få henne.
    Men han kämpar absolut ingenting med att få mig att inte känna mig som andrahandsvalt.

Han vet att jag tycker de här är jobbigt. Va ska jag göra. Vill inte känna mig som nr 2 😭

Om han inte anstränger sig för att du ska känna dig som nummer ett, så kanske det inte finns så mycket att göra för din del. 

Man kan inte hjälpa vem som man fastnar för, han fastnade tydligen mest för henne.
    Det säger faktiskt inget om ditt värde att för just honom föll fler pusselbitar på plats med den andra tjejen. Våra pusselbitar är olika. 

För min egen del skulle jag inte nöja mig att vara nummer 2. Jag skulle nog försöka hitta någon som tyckte att jag var nummer ett i hans liv. Även om hade hade haft några tidigare flickvänner, så är kravet att jag har hans fulla fokus nu. 
  • Anonym (Toby)

Om man råkar ha en nummer två i sitt liv?

Man kanske inte kan göra slut för personen blir så ledsen då. Samtidigt kanske man känner sig dålig för att man inte känner mer. Samidigt vill kanske inte nummer två göra slut personen en.

Kanske skulle man hellre vilja vara singel just nu...

• molly50
    Andrahandsvalet

Jag tycker du ska lämna och vara tydlig med varför.
    Varför förnedra dig till att stanna kvar hos någon som så uppenbart ha en annan kvinna i tankarna? Tycker du inte att du förtjänar bättre?
  • Anonym (Sant)

Typ Brad Pitt och liknande personer kan få sitt förstaval i livet. Dom flesta andra dödliga får nöja sig med någon som vill ha oss.

• Anonym (Rädda dig)
    Anonym (Sant) skrev 2025-07-05 19:16:27 följande:

Typ Brad Pitt och liknande personer kan få sitt förstaval i livet. Dom flesta andra dödliga får nöja sig med någon som vill ha oss.

Jamen, du kan aldrig bygga en bra relation med "andrahandsvalet "om du håller kvar kontakten med förstahandsvalet. Du förgiftar din relation. Det är respektlöst. 

Även killar som t.ex. Mick Jagger, fick inte alltid sitt förstahandsval. Så människor får acceptera att de inte alltid får den de vill ha. 

Looks och kändisskap räcker inte alltid, det är så mycket som ska matcha.
  • Anonym (Sant)
    Anonym (Rädda dig) skrev 2025-07-06 06:56:36 följande:
    Jamen, du kan aldrig bygga en bra relation med "andrahandsvalet "om du håller kvar kontakten med förstahandsvalet. Du förgiftar din relation. Det är respektlöst. 

Även killar som t.ex. Mick Jagger, fick inte alltid sitt förstahandsval. Så människor får acceptera att de inte alltid får den de vill ha. 

Looks och kändisskap räcker inte alltid, det är så mycket som ska matcha.
    Det är klart att du kan bygga en bra relation med andrahandsvalet, det är ju det dom flesta på denna jord har gjort. Poängen är att man övertygar varandra om att det är sitt förstaval.

Det är supervanligt med killar som försöker få vissa kvinnor genom åren, men dom vill inte ha killen och då får man försöka med någon annan som är mer intresserad.
Svar på tråden Andrahandsvalet