• Anonym (Save)

Hur mycket pengar har ni?

Det står att var tionde person har minst 1 miljon sparat.

Stämmer det, har ni 1 miljon sparat - oavsett om ni har det på banken, fonder, aktiver, guld eller andra former.

Hur gamla är ni?
    Hur mycket sparat har ni?

• Svar på tråden Hur mycket pengar har ni?
  • Anonym (Sparar)

Ja det har jag, slår man ut våra tillgångar som går att omsätta i pengar räcker det även till familjens tonåringar.
    Men vad spelar det egentligen för roll.
    Att bo bra, vara frisk, ha vänner och känna trygghet är viktigt inte pengar på banken.

• Anonym (Save)
    Anonym (Sparar) skrev 2025-07-04 21:25:03 följande:

Ja det har jag, slår man ut våra tillgångar som går att omsätta i pengar räcker det även till familjens tonåringar.
    Men vad spelar det egentligen för roll.
    Att bo bra, vara frisk, ha vänner och känna trygghet är viktigt inte pengar på banken.

Det spelar roll.

Man kan inte känna trygghet eller stödja sina barn om man inte har pengar.

Det räcker inte hela vägen med vänner, glädje, etc ....
  • Jemp

Har mindre än en miljon, men tillräckligt för att känna trygghet.

• Anonym (Save)
    Jemp skrev 2025-07-04 21:33:14 följande:

Har mindre än en miljon, men tillräckligt för att känna trygghet.

Hur gammal är du?

Vad har du för mål med pengarna?
  • Anonym (Gammal tant)

Visst har jag pengar på banken och visst ger det mig trygghet men en relativt god hälsa, goda vänner är mer värt för mig. Sparar minimalt med liten pension.

Mina barn har klarat sig på egen hand. Som barn hade de tak över huvudet, mat i magen och föräldrar som älskade dem och det var det vi kunde ge dem.

Huset är betalt så barnen får sitt arv när den dagen kommer.

• Anonym (Save)
    Anonym (Gammal tant) skrev 2025-07-04 21:39:06 följande:

Visst har jag pengar på banken och visst ger det mig trygghet men en relativt god hälsa, goda vänner är mer värt för mig. Sparar minimalt med liten pension.

Mina barn har klarat sig på egen hand. Som barn hade de tak över huvudet, mat i magen och föräldrar som älskade dem och det var det vi kunde ge dem.

Huset är betalt så barnen får sitt arv när den dagen kommer.

Jag tror att jag förstår din andemening med ditt svar.

Kan du vara mer konkret?

Hur mycket pengar har du?
    Hur mycket har du tänkt ge dina barn, t ex när de flyttar?
    Kommer du ge något arv redan nu?
  • Anonym (Gammal tant)
    Anonym (Save) skrev 2025-07-04 21:42:52 följande:
    Jag tror att jag förstår din andemening med ditt svar.

Kan du vara mer konkret?

Hur mycket pengar har du?
    Hur mycket har du tänkt ge dina barn, t ex när de flyttar?
    Kommer du ge något arv redan nu?
    Har ca 1,5 miljoner på banken. Barnen fick inga pengar när de flyttade däremot lite möbler och porslin, husgeråd, överblivet, begagnat. De började samla grejer till hemmet redan som tonåringar, önskade sig t ex en kastrull vid födelsedagar och jul. Arvet får de när jag dör.
  • Anonym (Save)
    Anonym (Gammal tant) skrev 2025-07-04 21:57:03 följande:
    Har ca 1,5 miljoner på banken. Barnen fick inga pengar när de flyttade däremot lite möbler och porslin, husgeråd, överblivet, begagnat. De började samla grejer till hemmet redan som tonåringar, önskade sig t ex en kastrull vid födelsedagar och jul. Arvet får de när jag dör.
    Tack för att berättar.

Det är precis det här som jag funderar mycket runt nu när mina barn börjar närma sig.

Vi har sparat så att de får ca: 100.000 kr var när de flyttar och det känns så lite. Vi kan inte ge mer så vad jag känner spelar ingen roll men jag känner mig dålig.

När jag flyttade hemifrån (1995) så fick jag 15.000 kr.

Jag är orolig för att inte mina barn ska lyckas. Det är väl alla föräldrig så det i sig är inget konstigt men det vore bra att höra mer fakta om hur mycket pengar ni andra har och hur ni tänker runt dessa.
  • Postman

Har en helt okey slant i aktier, fonder och på sparkonto. Har dem som fuck off pengar, räddningsplanka om jag blir arbetslös, för någon oförutsedd utgift eller som lite guldkant på livet när jag blir pensionär.

• Anonym (Save)
    Postman skrev 2025-07-04 22:21:27 följande:

Har en helt okey slant i aktier, fonder och på sparkonto. Har dem som fuck off pengar, räddningsplanka om jag blir arbetslös, för någon oförutsedd utgift eller som lite guldkant på livet när jag blir pensionär.

Kan du vara mer konkret?

Hur mycket är okey pengar?
Svar på tråden Hur mycket pengar har ni?