Inlägg från: Hejasommaren |Visa alla inlägg
  • Hejasommaren

BIM Augusti 2025

God morgon på er,

ansluter jag med till skaran! Jag är på CD8 idag och inväntar ÄL som bör ske någon gång mellan CD15-19 så är fortfarande lite tid kvar. Försök 5 i ordningen efter 4 misslyckade Letrozolkurer pga utebliven ÄL. Sommarstängt på kliniken så får klara mig utan VUL denna gång men stöttar upp med ÄL-test och tempning. 

BIM-lista

1/8 Lorainza

5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren

• Hejasommaren
    Annpor skrev 2025-07-19 19:30:28 följande:
    Hej! Ser att du också ätit Letrozol. Ägglossade du inte alls på det? Äter min andra kur nu 2,5 mg, tror inte att jag ägglossade förra månaden. Tänker ge denna månad en chans igen med Letrozol men sen tror jag att jag försöker igen utan det. Brukar vanligtvis ändå ägglossa, men väldigt sent varje månad. Det är svårt att vara hoppfull med PCOS diagnos. Hur länge har du försökt och vad har varit/är er plan för spec mvc? 

Ägglossade inte alls kur 1-3. Fick bekräftad ÄL på försök 4 när jag ökat dosen så hoppas jag kan ägglossa även denna gång. Vi står i kö till IVF och kommer påbörja det under senhösten om det inte fungerar med letrozol. Men ska göra närmare uppföljning efter semestrarna och göra en mer tydlig plan med läkaren då. Vi har ?bara? försökt under dessa letrozol-kurer då jag visste om min PCOS redan innan vår resa så vi fick letrozol direkt när vi kände oss redo att börja försöka. 

skönt att du ändå ägglossar! Men frustrerande såklart när det sker sent i cykeln.. svårt att förutsäga också. Har ni någon tänkt vårdplan? jag har aldrig ägglossat tidigare så jag var helt fascinerad förra cykeln av att märka av äggviteflytningar för första gången 😅

• Hejasommaren
    Annpor skrev 2025-07-20 09:49:16 följande:

Okej, förstår! Har ni redan en skickad remiss osv till IVF? Vi har också liknande plan, fick missfall i September ifjol så måste ha i min region (Norrland) ha gått 1 år av försök från missfallet för att man ska kunna få IVF. Innan dess ett barn som inte finns med oss på jorden, så vi vet ju att vi kan bli gravida så känns så frustrerande nu när det inte går. Så i September skickas vår remiss, sen 3 månader väntetid på det så för oss lär det väl bli start vid årsskiftet kanske. 

Ja svårt att förutsäga, men klurigt att bli gravid. Och ännu mer klurigt för dig som inte ägglossar 😑. Men härligt ändå att få känna att kroppen kan ägglossa med lite hjälp, och att få känna ägglossningsflytningar! Har ni barn sedan tidigare? 

Åh förstår, håller verkligen tummarna för er att ni lyckas bli gravida före IVF-resan ❤️ vi är väl lite i samma situation bortsett från att vi tidigare inte blivit gravida men jag hoppas verkligen att letrozolkuren ska hjälpa oss men det är så utmanande när man inte ens har ÄL - ibland känns det liksom inte ens lönt att försöka för utan ÄL spelar det ju liksom ingen roll.. idag CD12 och ingen tillstymmelse till att ÄL skulle vara på G.. 

inga barn sedan tidigare hos någon av oss så en ev graviditet skulle bli vår första 
  • Hejasommaren

någon mer som väntar in ÄL i dagarna? testen visar fortfarande negativt och hade nästan önskat att ÄL hade varit i helgen för vi har börjat jobba igen och det kommer bli svårare att få till något försök. CD17 idag och hoppas att testen visar positivt snart annars tror jag inte att ÄL kommer bli av den här månaden.  

• Hejasommaren

Min ÄL denna månad verkar inte vara mycket att stoltsera med dessvärre.. vet att man inte ska haka upp sig på enskilda temperaturer såhär tidigt men känslan när man tittar på grafen är inte uppiggande. Någon som har haft liknande eller är det bara att invänta morgonens temp och hålla tummarna?
  • Hejasommaren

ÄL+10 idag och vaknade av en rejäl höjning på tempen🥳 FF tycker, precis som jag själv misstänkt, att ÄL skedde CD19 men jag är ändå lite orolig att de senaste dagarnas ganska låga temperatur indikerar att det kanske bara var ett försök till ÄL och att ÄL kanske skedde igår? Vore riktigt hopplöst i sådana fall för då har vi fullständigt misslyckats med försök denna månad? vad tror ni? Eller vad kan den ganska låga temperaturen det senaste bero på?
  • Hejasommaren
    Nanathalie skrev 2025-08-09 13:19:12 följande:

Glömde skriva att den låga tempen inte behöver betyda ett smack. Eventuellt att du av någon anledning haft lite lägre progesteron just denna cykel. Sånt händer ju. Och när progesteron produceras och ökas ordentligt när ägget fäster så skjuter tempen uppåt. Jag tycker grafen ser lovande ut!

Vad gullig du är som tog dig tid att svara, tack snälla du - du fick mig att våga känna mig lite hoppfull ändå. 

idag sjönk tempen ner igen och är strax över CL precis som tidigare dagar. ÄL+11 idag. Tänkte ta ett test imorgon på ÄL12 om inte tempen sjunker ännu mer. 

Någon mer som ska börja testa i dagarna?

• Hejasommaren

Glömde tillägga att jag känner mig lite lurad av mig själv eftersom jag alltid har ömma bröst mellan ÄL och mens samt PMS men denna gång har det inte varit något av det.. vilket får mig att kanske tro att ÄL inte alls var när FF och jag tycker.. 

• Hejasommaren
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-11 06:27:18 följande:
    Samma här, känner mig lurad med. Äl+10 neg test idag. Min tempkurva ser ut att bli en trifasisk men börjar tappa hoppet 
    Din kurva ser ju onekligen tjusig ut! Verkar som att vi är ganska nära i tid med varandra - jag håller tummarna för dig!

nyfiken varför din app säger DPO +1 den 2/8 när det ser ut som att du har ÄL 31/7? Eller läser jag din app helt tokigt?
  • Hejasommaren

God morgon gänget. 

ÄL+13 idag och tempen är fortsatt över CL men tvärnegativt graviditetstest. Testar dock med 25 mIU/ml och inte ett testa tidigt om nu det spelar någon roll? min enda tanke är att ÄL ev inföll senare än vad jag och FF tror eftersom mensen fortfarande lyser med sin frånvaro. Eller om ÄL uteblev ändå..

• Hejasommaren

Eller ytterligare en teori.. ser nu att både testet igår och det idag hade utgångsdatum i juli 2025 🤯 får kanske gå och köpa nya 😅

• Hejasommaren

köpte ett testa-tidigt igår för att få korrekt utgångsdatum och det var negativt imorse på ÄL+14 så jag kastar in handduken nu? varmt lycka till alla ni andra ❤️

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma 
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92

• Hejasommaren
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-08-27 12:29:27 följande:
    JJag är osäker på när jag ska ha mens. När jag gör testet sså kommer jag på att jag redan har varit på toa någon timme innan. Så det blev inte med morgon urin. Hur ska man ens tolka det? Det här är mer synligt nu än med min dotter. Testade för någon dag sen men då var det helt blank man kunde inte föreställa sig ett streck hur man än vred och vände och önskade.

Är det ens några kvar i den här tråden?
    Tycker absolut det ser positivt ut! Du bör absolut kunna få positivt även med digitalt. Stort grattis ❤️
  • Hejasommaren
    Nellygirl93 skrev 2025-08-26 06:59:07 följande:

Försöker hålla mig allt jag kan till BIM innan jag gör test, men fick nu på morgonen en ljus-ljusrosa flytning? Är väldigt svullen om magen också. Blir så sugen på att testa men ändå inte! Är på ÄL+12 nu enligt flo, kan de va implantationsblödning?

Gjorde du något test? Jag tänker att det både kan vara implantationsblödning eller spotting före mens men håller tummarna för det förstnämnda ❤️
  • Hejasommaren
    lunyum skrev 2025-08-27 09:22:57 följande:

Nu kom till slut mensen på dag 18 efter ägglossning. Det känns till och med lite skönt vid det här laget, som att jag kan pusta ut. Hade en så lång lutealfas men ändå inget riktigt positivt test (bara lite skuggor som jag kunde se/inbilla mig att jag såg men som var helt osynliga för min man) så började oroa mig för att något var fel, typ utomkveds. Nu blir det nya tag i nästa cykel! 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22 ➖
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum ➖
    22/8 mogenbananasplit +
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92 ➖
    29/8 Nellygirl93

Håller alla tummar för bättre lycka nästa cykel! himla trist att det blev så få plus i augusti-tråden? vi får hoppas på bättre resultat i september 🥰
  • Hejasommaren
    Nellygirl93 skrev 2025-08-27 13:28:52 följande:

Haha ja jag kunde inte hålla mig. Tog ett test 2-3 timmar efter jag skrev och det var tokpositivt! 😂 Hade känt samma pirr och kittlingar i livmodern denna gången också så va ganska säker men vågade ändå inte tro det. Sån chock att bli gravid på första försöket denna gången, hade köpt hem massa test 🥲 Hoppas allt går som det ska bara såklart! 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖