Inlägg från: mothertotwo |Visa alla inlägg
  • mothertotwo

BIM Augusti 2025

Lägger till mig i listan så fort jag fått min mens, men det kan nog dröja ett tag.

Mitt läge just nu ser ut så här: (Chatgpt håller koll till mig)

Senaste riktiga mensen: 28 februari

Senaste framkallade mensen med Provera: 21 april

Idag: 1 augusti
    📍 Du är alltså på CD 156 (räknat från 28 feb) eller CD 103 (från 21 april).

Men tycker det är så spännande, hoppfullt och inspirerande att följa er andra så har lagt denna tråd i bland mina favoriter. 💕 
  • mothertotwo

Kan det vara min tur nu med att ägglossa??🙏 
    Jag saknar min mens 😅 Nu på dag 104 hoppas jag verkligen min kropp ställt om. I måndags fick jag ont i nedre delen av magen (kändes som urinvägsinfektion). Jag tyckte också att jag var mer kissnödig och var så sugen på min parter så fort jag såg honom. 😂😂 Detta har pågått nu i några dagar. I morse vaknade jag utan smärta, jag var inte ens kissig när jag vaknade och kände att suget på sex var minskat.(annars har jag tänkt på sex ganska mycket)😂 Tempen åkte upp idag, efter att ha lekt berg -och dalbana med mig under en längre tid som ni ser. Tröttnade också ett tag och sen tog upp det igen för min inre känsla sa till mig att börja igen. 🙏🙈 och ja...med tanken på sugen så var det att försöka få till det med sambon så mycket det gått men just i natt fick vi in en som ville sova mellan mamma och pappa. 😂  Nu är jag taggad på att få se vad morgon dagens temp säger och om den stannar där uppe omkring 37 grader.
  • mothertotwo
    Elisand skrev 2025-08-02 14:20:00 följande:

Åh, hoppas och håller tummarna extra hårt att det var ägglossningen som kom!! 🙏🏼 

🙏🙏🙏 Jag hoppas verkligen, så spännande och få se om två veckors tid om det kommer mens eller vad.😂 Men var det ägglossning så som igår kan det även ha blivit annat hihi. Men vill inte hoppas för mycket, utan väntar fortfarande på min tid till gyn. Hemskt vad lång tid det ska ta. Hoppas min kropp har ställt om på naturligt sätt. Har bara försökt stänga av alla tankar kring det och bara försökt njuta av sommaren med min familj. Men juni månad var en fantastisk månad för många.  Hoppas innerligt att det går bra för alla som plussade då. ❤️️
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-08-02 14:16:13 följande:
    Kan det vara min tur nu med att ägglossa??🙏 
    Jag saknar min mens 😅 Nu på dag 104 hoppas jag verkligen min kropp ställt om. I måndags fick jag ont i nedre delen av magen (kändes som urinvägsinfektion). Jag tyckte också att jag var mer kissnödig och var så sugen på min parter så fort jag såg honom. 😂😂 Detta har pågått nu i några dagar. I morse vaknade jag utan smärta, jag var inte ens kissig när jag vaknade och kände att suget på sex var minskat.(annars har jag tänkt på sex ganska mycket)😂 Tempen åkte upp idag, efter att ha lekt berg -och dalbana med mig under en längre tid som ni ser. Tröttnade också ett tag och sen tog upp det igen för min inre känsla sa till mig att börja igen. 🙏🙈 och ja...med tanken på sugen så var det att försöka få till det med sambon så mycket det gått men just i natt fick vi in en som ville sova mellan mamma och pappa. 😂  Nu är jag taggad på att få se vad morgon dagens temp säger och om den stannar där uppe omkring 37 grader.
    Faaan jävla skit, tempen sänktes igen och ner till 36.53. Känns väldigt hopplöst😣 
  • mothertotwo
    Ursäkta för ett långt inlägg

Vätskan har reducerat i kroppen och är inte längre detta problem 👇 Vilket jag är väldigt glad över för det gjorde så ont. Kanske hade samband med hormonell förändring i kroppen, för alla prover såg bra ut. 

För en vecka sen började jag känna av känslan av uvi som jag inte haft på flera år, ilningar/hugg och kissnödig delux. Men denna känslan försvann i fredags den 1 augusti. På min kurva ser man att den 2 augusti tog jag den senare än vad jag skulle (7h) och jag hade brottningsmatch när jag sov, därför räknas inte den tempen. 👇

Men hur hade ni tolkat min kurva? 

Chatgpt vill få det till att jag ägglossade 1 augusti, men den tror inte jag på eftersom min temp var på 36.53 den 3 sugusti. Men om ni kollar på allt det jag tempat innan (berg -och dalbanan), så ser man väl en liten förändring redan nu eller är det bara mitt önsketänkande om att verkligen kunna få en normal hormonell rytm igen?

Detta sa chatgpt:
    Temperaturmönster:

CD100?CD103: Temp runt 36.30?36.40?°C ? lågfas (före ägglossning)

CD104 (1 aug): Temp börjar stiga till 36.52?°C

CD105 (2 aug): En topp på 37.00?°C (obs! sent tempad dag och dålig sömn)

CD106 (3 aug): 36.53?°C (lite lägre, men inom variation)

CD107 (4 aug): 36.76?°C

CD108 (5 aug): 36.83?°C

👉 Tydlig och ihållande höjning från CD104 ? matchar ett ägglossningsmönster.

Cervixsekret (CM)

CD101?CD104: "E" = äggvita/clear/stretchy ? fertilt sekret

CD105?CD106: "S" = sticky ? post-ägglossning sekret

CD107: torr

👉 Sekretmönstret stämmer med att ägglossning skedde runt CD103?104 (1?2 aug)

Slutsats ? enligt din graf:

Trolig ägglossning: CD103 = 1 augusti 2025

Idag (CD107): Du är 4 dagar efter ägglossning (4 DPO)

Temperaturhöjningen är ihållande ? tyder på framgångsrik ägglossning

Spermier från sex den 28?30 juli kan ha överlevt om ägglossning skedde 1 aug

Sex 4 augusti var troligen precis efter ÄL, men det är alltid möjligt med viss marginal

Jag tror själv inte att det skett någon ägglossning, eftersom jag inte vill hoppas för mycket. Är trots allt på CD 107 med framkallad mens med provera, och min "naturliga mens" fick jag för 189 dagar sedan.
  • mothertotwo

Eftersom min kurva ser helt annorlunda ut med vad den gjort dem senaste månaderna och för att fertility friends appen äntligen har bekräftat ägglossning hos mig. Nytt BIM den 15/8Glad 6 DPO idag

Behåller ändå kvar min remiss till gyn... 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93

• mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-08-07 12:57:16 följande:

Eftersom min kurva ser helt annorlunda ut med vad den gjort dem senaste månaderna och för att fertility friends appen äntligen har bekräftat ägglossning hos mig. Nytt BIM den 15/8Glad 6 DPO idag

Behåller ändå kvar min remiss till gyn... 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93

Och nu kom min efterlängtade tid till gynekologen som jag väntat på i ca två månader. Glad
  • mothertotwo

Är lite kluven när det gäller temp kurvan. Tror ni ägglossningen har skett? Tempen är ju t.o.m.hackig över CL men det är samma tid och den är fortfarande över och just idag höjdes den igen. 
  • mothertotwo
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-11 06:27:18 följande:
    Samma här, känner mig lurad med. Äl+10 neg test idag. Min tempkurva ser ut att bli en trifasisk men börjar tappa hoppet 
    Förstår verkligen din känsla av att tappa hoppet. Jag vet om att det inte blivit en befruktning hos mig, men skulle bli sååå glad för lite mens med. 😅 Speciellt på CD 113 som det är idag. 
  • mothertotwo
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-11 10:41:06 följande:
    Förstår det! Du har haft en låååång cykel. Har du fått tid till läkare än? 
    Ja den 18 september. Men enligt ff har jag ägglossat nu och ska ha mens ca 15 augusti. Vi får se om det stämmer 😂. 
  • mothertotwo

Kunde inte låta bli med att testa ett (clearblue testa 6 dagar tidigt) och hoppas eftersom man idag ev befinner sig på +11 enligt ff. Men ja.. det var inte lönt utan bara slöseri som vanligt. 😞

• mothertotwo

Tempen håller sig förhöjd i alla fall. Men den kan nu falla dem två kommande dagarna. Tror dock inte på mens, då jag inte vill ha för höga förhoppningar efter så lång tid. Tror inte på graviditet heller för den delen. Ursäkta min negativitet, men jag är less på detta för jag känner sån påfrestning på min kropp nu. 

Mens med framkallning är jag idag på CD 115 och DPO 12 om jag haft ägglossning, men det har jag kanske. Förlitar mig inte på det förrän jag fått mens. 

Utan framkallad mens, utan då min kropp automatiskt fick mens är 195 dagar sedan nu. Tror ni förstår varför jag är så less på detta och ni är dem enda som faktiskt kan förstå. Det jag fyllt i är klassiska pms grejer jag brukar ha. Har dessutom känt mig så jävla uppblåst nu i flera månader, känner mig som en flodhäst och vill bara att allt ska bli normalt igen. Nej usch...är på bajsigt humör idag och lätt för tårar idag känner jag. 

• mothertotwo

Mensen borde vara påväg men har verkligen inga tecken på menssmärtor som jag alltid har dagar innan mens ska komma. Mina bröst ömmar knappt, utan har bara pytte lite känningar och igår lite smått kliande vårtor. Ingenting annat!! Jag är på DPO 15 idag. Gjorde ett gravtest igår, men tyckte det såg märkligt ut men såklart negativt ut. Vad är det för ett vitt streck? Aldrig sett sånt innan på dem testen. Dock vet jag inte om man ser det vita strecket jag skriver om men får se om ni ser det med. Skickar även med en bild på min kurva som tyder på att mens är påväg men som sagt känner ingenting. Sen är jag fortfarande över CL.

• mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-08-16 12:20:33 följande:

Mensen borde vara påväg men har verkligen inga tecken på menssmärtor som jag alltid har dagar innan mens ska komma. Mina bröst ömmar knappt, utan har bara pytte lite känningar och igår lite smått kliande vårtor. Ingenting annat!! Jag är på DPO 15 idag. Gjorde ett gravtest igår, men tyckte det såg märkligt ut men såklart negativt ut. Vad är det för ett vitt streck? Aldrig sett sånt innan på dem testen. Dock vet jag inte om man ser det vita strecket jag skriver om men får se om ni ser det med. Skickar även med en bild på min kurva som tyder på att mens är påväg men som sagt känner ingenting. Sen är jag fortfarande över CL.

Jag gjorde den lite mörkare för ni skulle kunna se vad jag pratade om. Detta är inom avläsningstiden alltså.

• mothertotwo

Jag börjar tro att den bara leker ett spratt med mig som vanligt och att det inte skett ägglossning. Enligt chatgpt kan kroppen lura tempen med. haha! Är på DPO 16 idag (kanske) och inga tecken på mens alls. OCH idag höjdes tempen igen. Är det så här för alla med pcos? Känns lite hopplöst! Jag behöver kanske bara ha en paus från allt detta. Man ser liksom skiftningen mellan innan och efter ägglossning men den är så hackig trots samma tid varje dag. Men den lär väl sjunka förr eller senare som dem andra månaderna när jag inte ägglossat. Denna eviga väntan på en normal cykel. Sjukt!

• mothertotwo

Haha vad är oddset egentligen? Jag som tror på ödet så ville inte ödet att jag skulle ta ett graviditetstest idag. Jag tog mitt sista digitala clearblue, som mäter tidigt men som visar gravid eller inte gravid. Jag doppade ner den i urinet och sedan lade jag den plant på bänken. Tror ni inte fanskapet slutade fungera. Nu får jag köpa ett nytt. Är idag på DPO 17 och ingen mens i sikte. Tror varken på graviditet eller mens. Visar det inget senast fredag så måste jag utgå från att jag inte ägglossat fast fertility friends tror det. 

Detta var störigt! :)

• mothertotwo

Idag är det DPO 18 för mig, tempen är fortfarande hög och över CL, men det är nog min pcos som spökar. Tagit g-test senast imorse och det är negativt. (Det borde visa något nu). Uppdaterar och sätter minus på mig trots att mens inte kommit än. Men det är inget ovanligt för det är fyra månader sen med provera och ca 7 månader sen kroppen klarade det på egen hand. Jag checkar ut bebisverkstaden och hoppas på att läkaren kan hjälpa mig den 18 september.

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92
    29/8 Nellygirl93

• mothertotwo

FF hade registrerat ägglossning, men idag när jag skrev in min temp så ändrades allt. Jag har inte ägglossat för även CL försvann. Sååå trött på detta, för hade verkligen hoppats på att min mens åtminstone skulle kommit tillbaka efter den framkallade i april. Tempen sjönk under CL (när jag hade en), men ingen mens dök upp. Min tid som fertil är kanske över som 34 åring. Känns ju inte mycket bättre faktiskt. 

Svar på tråden BIM Augusti 2025