Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

BIM Augusti 2025

Har smugläst i gruppen men inte varit redo att hoppa in. Många känner nog igen mig då jag varit med sedan april-24. Två ma på raden, ja ni vet. 
    Inget plus sedan februari. 
    Började med q10 och d-vitamin efter mensen. Är nu på äl+4 och vanligtvis brukar finnarna börja poppa upp efter äl men denna månad lyser de min sin frånvaro och jag har ömma bröst, kanske d-vitamin tillskottet hjälpt östrogenet? 
    Vore underbart om jag kunde få plus denna månad. 

• Anonym (Tredje)

1/8 Lorainza

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    23/8 Vallmo93
  • Anonym (Tredje)

Denna cykel känner jag mig hoppfull av. Tittar tillbaka på mina tempkurvor de senaste månaderna och tempen har då legat runt 36.75 direkt efter äl, haft mkt finnar. Denna cykel ligger tempen i medel kring 36.55 och bröst ömmar och inga finnar alls. Undrar helt enkelt om tempen och progesteronet varit så högt att inget ägg kunnat i plantera sig. 
    När jag tittar tillbaka över det gångna året med tempkurvorna ser jag att de gånger jag fått plus så ligger jag i temp som jag gör denna kurva. 

Hoppas hoppas att detta är tur månaden. Man blir så nedslagen att försöka månad in och månad ut. 

• Anonym (Tredje)
    Hejasommaren skrev 2025-08-11 06:17:46 följande:

Glömde tillägga att jag känner mig lite lurad av mig själv eftersom jag alltid har ömma bröst mellan ÄL och mens samt PMS men denna gång har det inte varit något av det.. vilket får mig att kanske tro att ÄL inte alls var när FF och jag tycker.. 

Samma här, känner mig lurad med. Äl+10 neg test idag. Min tempkurva ser ut att bli en trifasisk men börjar tappa hoppet 

• Anonym (Tredje)
    mothertotwo skrev 2025-08-11 10:09:58 följande:
    Förstår verkligen din känsla av att tappa hoppet. Jag vet om att det inte blivit en befruktning hos mig, men skulle bli sååå glad för lite mens med. 😅 Speciellt på CD 113 som det är idag. 
    Förstår det! Du har haft en låååång cykel. Har du fått tid till läkare än? 
  • Anonym (Tredje)
    Hejasommaren skrev 2025-08-11 10:53:17 följande:
    Din kurva ser ju onekligen tjusig ut! Verkar som att vi är ganska nära i tid med varandra - jag håller tummarna för dig!

nyfiken varför din app säger DPO +1 den 2/8 när det ser ut som att du har ÄL 31/7? Eller läser jag din app helt tokigt?
    Spännande! Håller tummarna för dig med! 
    Lh testet stegras den 31/7 men äl hände 1/8 😊
  • Anonym (Tredje)

Känner mig himla nedstämd ikväll, trodde såklart att denna månad var vår månad men hoppet börja svikta. Haft ömma bröst och sträckning i livmodern, förrgår började tempen gå upp ännu mer. Igår började det ömma mindre och mindre, det drog mkt mindre. Gravtest idag äl+10 super negativt. Har fått positivt på alla graviditeter vid äl+10 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2025-08-12 06:45:35 följande:
    Men så tråkigt; massa kramar! Men ge inte upp än. Hur var tempen idag? Vilken känslighet hade du på testet? Håller tummarna att du plussar ändå❤️
    Äl+11 idag och fortfarande negativt.
    Har gett upp, ska ringa fertilitetskliniken idag 
  • Anonym (Tredje)

Här sjönk den där jäkla tempen idag. Bara att invänta mens nu. 

Progesteronkräm som du nanathalie skrev kanske inte är dumt att testa. Vad är NAC?

• Anonym (Tredje)

Här kom mensen imorse

4 dagar efter äl ska vi på fertilitetskliniken. Ul, blodprov och sperma analys. Vet någon här om de gör något annat första mötet? Eller är nästa cykel körd innan de börjar någon behandling av ngt slag? 

Blodprover a lär man ju få svar på relativt snabbt tänker jag och även om man är äl6-7 kanske de kan börja med progesteron el trombyl el liknande? 

• Anonym (Tredje)

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92
  • Anonym (Tredje)
    Nanathalie skrev 2025-08-20 09:39:29 följande:
    Jag vet faktiskt inte? 😅 Dålig på det! Tempen är exakt samma idag som de föregående dagarna. Helt crazy har aldrig vart med om något liknande. Den diffar inte ens 0.01 grader.

Jag tog ett gravtest i en cb monitor imorse som visade "inte gravid" men stickan hade 2 streck. Fick snabbt läst mig till att det "brukar" vara 2 streck även om man inte är gravid. Men att det också kan se ut så vid tidig graviditet där monitorn inte känner tillräckligt med hcg för att slå om 😂 sämst. Någon med den erfarenheten? Bifogar mina stickor, den gula bakgrunden är när testet torkat efter en stund, den vita bakgrunden är från när jag tryckte ut testet ur monitorn. 🙈

Tagit fler test?
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Li) skrev 2025-08-22 18:58:09 följande:

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in här Hjärta

Jag är på ÄL+8 och har BIM den 28e men har noll känningar så tror inte det tagit sig denna månaden heller.

Vi har försökt sen aug -24 och har 2 kemiska graviditeter i bagaget. Det vill verkligen inte ta sig för oss känns det som.

Jag bara måste fråga, när är den bästa tiden att ha sex för att bli gravid egentligen? Vi har tidigare försökt sex varje dag den veckan som ÄL väntas komma. Denna månaden körde vi 3 dagar innan ÄL, på ÄL och dagen efter ÄL. Hur ofta/när kör ni?

kram!

Min man tar sin chans och vi kör på varje dag 🤣 har försökt sedan april-24 
Svar på tråden BIM Augusti 2025