• Aisof

BIM Augusti 2025

Hej!

Hoppar in i tråden, har BIM runt den 11/8. Är idag på ÄL+7 tror jag, och har sedan igår haft en del molvärk. Sticker till lite då och då också. Och jag känner mig sååå varm! Någon annan som upplever samma sak?

Är 38 och försöker få min första bebis 🥰

Önskar er alla massa lycka till 🤞💕

BIM-lista

1/8 Lorainza
    3/8 lovve123
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    23/8 Vallmo93
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-01 19:51:21 följande:

Mina två appar tolkar min temp och lh-stigming olika och antingen är jag på äl+5 eller äl+7 nu. Jag vet inte själv vad jag ska tro. ChatGPT säger äl+7 och ger massa olika förklaringar. Jag ska åka hemifrån söndag och va borta en vecka så vill helst testa innan jag åker. Vågar jag det när det är mellan äl+7-9 då beroende på vem man ska tro på?? Har ett tidigt test som mäter 10 mlU.. 

Bild från ena appen.

Undrar också hur tidigt man kan testa, var köpte du ditt tidiga test? 
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-01 20:56:58 följande:
    Ja, vi är ju troligtvis på samma äl-dag!! (Eller nära i kring) Jag köpte mitt från Kronans apotek förra cykeln men hann inte testa med det för när jag kissade för att göra det så märkte jag att jag fått mens. Annars har jag använt från graviditetskollen och nu har jag beställt flera från babyplan som är på väg. Man KAN få positivt på äl+7 med det men det beror ju på när ägget implanteras vilket det gör mellan äl+6-10 som jag förstått så är ju väldigt individuellt. Första cyklerna testade jag från äl+7 men nu på senaste har jag knappt testat något utan inväntat mens för jag har varit så besviken av att bara se negativa test hela tiden. Men nu känner jag lite mer taggning och har en känsla av att jag kanske faktiskt är gravid (men det får jag ju nästan varje gång så behöver inte betyda något..). Så många som skriver här och i fb-grupper att de plussat runt äl+8-10. Tror jag kommer testa ändå på söndag och hoppas att det är äl+9 så det iaf finns en liten chans att plussa. 
    Ja! Ser att du har BIM 6/8, så du kan nog testa tidigare än mig ☺️ jag brukar få ÄL på dag 12, så kanske därför jag har BIM senare än dig. Såg bilden du la upp på procents chans till positivt test, tror jag får vänta till ÄL+12 vilket blir på onsdag! Jag vet alltför väl hur ledsen och besviken man blir av de negativa testen.. ändå är det så svårt att låta bli!

Vad roligt att du har en känsla av att du är gravid, jag håller verkligen tummarna för dig 🥰 har du några symtom, eller är det bara något du känner inom dig? för mig känns det som att ägget fäste igår eller idag med tanke på molvärken, men man har ju inbillat sig tidigare så vet inte riktigt vad jag ska tro.. väntan är lång!
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-01 21:31:16 följande:

oj, läste ju igen nu att du vet hur det känns med negativa test, så då är det ju verkligen inte första försöket! Ursäkta min villiga semesterhjärna ❤️❤️ Kram! Det är tufft att vara i denna karusell ibland.

Ingen fara alls, jag förstår precis 🥰 På ett sätt är det faktiskt första försöket, för jag har en ny partner och det är vårt första försök ☺️ Har verkligen gått all in med naturliga hjälpmedel denna gång med rosenrot, coq10, olika örter och massa annat. Har efter ÄL också tagit naturligt progesteron och ?babyklister? (fructus femina), tänkte att jag får bara testa allt jag kan!

Ja, vi får följas åt ❤️ hoppas vi klarar att hålla oss till på onsdag haha! Spännande med din temperatur, det verkar ju lovande. Har inte börjat tempa, får kanske börja med det om det inte blir något denna månad.
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-01 21:54:02 följande:

Åh, ja men då håller jag verkligen extra tummar för er❤️ Låter ju som att du preppat ordentligt! Jag ska nog börja kolla lite mer på naturmedel om det inte funkar denna gång. Om det inte funkar denna gång så ska vi också ställa oss i kö för fertilitetsutredning då det gått mer än ett år sen vi började försöka❤️

Håller verkligen tummarna för er också! Och hoppas att ni ska slippa ställa er i kön ❤️ det ser ju lovande ut för oss i alla fall!
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-03 19:31:10 följande:

Är på besök några dagar där det finns spabad, tror ni det påverkar att bada? Äl+7-9 idag.. Tempen dök litegrann i morse men fortfarande över coverline. Inte testat ännu. 

Jag sökte på Reddit och där fanns flera trådar om detta och det verkar vara delade meningar, men det stod mest om hot tubs.. höga temperaturer verkar inte vara bra, men vanlig pool vet jag inte ☺️ 
  • Aisof
    hemliganatta skrev 2025-08-04 10:36:26 följande:
    Jag tar inga ägglossningtest men ska enligt appen vara äl + 12 idag, tror ägglossningen var senare så kanske äl+10! Tack snälla, min yngsta hemma är 5år så känns ju helt sjuk om man ska få göra detta en gång till nu!! 
    Vad roligt, stort grattis! ❤️ Har du haft några symtom? Är på ÄL +10 ish idag, vågar Inte testa ännu!
  • Aisof
    hemliganatta skrev 2025-08-04 22:19:49 följande:
    Har fått rosa flytningar nu på kvällen så gissar att det kan varit kemisk graviditet kanske, har lätt illamående på morgonen och jättespända bröst + ömmade bröstvårtor!
    Åh nej! Jag håller tummarna för att det inte är så ❤️🤞
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-05 09:28:12 följande:

Börjar få riktig ångest inför bim som är imorgon. Är på äl+10-11 idag och lutealfasen är 10-11 dagar för mig så det kan bli mens idag eller imorgon. Jag har aldrig haft en sån här temp-kurva förut så jag blev verkligen hoppfull men nu har tempen börjat sjunka igen så allt hopp är bortblåst känns det som. Vet inte hur jag ska tackla alla känslor som kommer komma när mensen dyker upp. Och jag ska träffa några gamla klasskompisar om några dagar där flera är höggravida och vi har inte setts på flera år = naturligt att vi kommer prata säkert ganska mycket om deras graviditeter. Känner bara att jag inte orkar just nu, det gör för ont att få hoppet krossat varenda eviga cykel. :?( 

Jag förstår verkligen din ångest ❤️ Jag drar mig från att testa, för jag orkar inte se de där negativa testen mer. Det krossar verkligen hoppet. 

Men så vet jag också att hoppet smyger sig tillbaka igen till oss, och det kommer göra att vi orkar kämpa på tills vi får vår bebis. Men det är verkligen inte lätt ❤️

• Aisof
    Elisand skrev 2025-08-05 11:25:42 följande:

Jag hoppas det❤️ Skönt att inte va helt ensam om att känna såhär även om jag inte önskar det på NÅGON❤️ Jag tror jag kommer vänta till torsdag minst om mensen inte dykt upp innan dess med att testa. Men vi får se. Känner lite mensvärk typ nu så det kanske kommer under dagen.

Det hjälper att kunna skriva här och få stöd av er som förstår ❤️ Tror jag också väntar med att testa, kanske till torsdag också. Håller tummarna att din mens inte kommer innan dess! Kram ❤️
  • Aisof

Negativt test i morse på ca ÄL+12 💔 inte ens en liten skugga av ett streck, så jag antar att det är kört denna gången. Känner mig förkrossad.. ska sörja idag och sen ta nya tag och fortsätta kämpa på. Önskar er alla lycka till ❤️

Svar på tråden BIM Augusti 2025