Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM Augusti 2025

Hej!

Hoppar in här efter ytterligare ett misslyckat bebisförsök i juli. Är på CD4 idag och om ägglossningen är regelbunden som den brukar vara borde jag ha äl runt 14/8 och bim 28/8 ungefär.

Denna cykel har både jag och sambon börjat med lite extra vitamintillskott för första gången. Selen, zink, magnesium och d-vitamin. Jag testar även q10 och inlsitol. Kanske kan det hjälpa till lite på traven, eller så är det inget mirakelmedel utan bara hokuspokus. Eller så ställer det bara till det. Vem vet.. Hoppas kan man ju åtminstone.

Vi är båda 35 år och har stora barn sedan tidigare men inget gemensamt. Känns som försök 400 nu ungefär men skam den som ger sig. 1 ma och ett tidigt mf i bagaget i år. Kanske får vi äntligen ett plus till den månad vårt ma skulle kommit till världen (slutet av augusti/början av september). 

Hoppas på ett plusregn nu i augusti, majbebisar är BÄST! (Har en sedan innan så talar från erfarenhet.)

BIM-lista

1/8 Lorainza
    3/8 lovve123
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    13/8 Annpor
    14/8 estersigne
    23/8 Vallmo93
    28/8 - Nanathalie

• Nanathalie

Jag är förvirrad. Igår åkte min temp upp över cl, och idag är den kvar där. Jag har haft negativa ältester, men en del flytningar och molvärk från vänster sida. Jag brukar ha ägglossning på cd19 varje cykel. Stannar den uppe imorgon eller ökar ytterligare ser det ut som om jag ägglossat på cd9?! Är helt sjukt förvirrad. Vi får väl vänta och se, men känns väldigt oklart att ägglossa utan positiva tester. Bara ren tur att vi myste lite dagarna innan äl, men känns osäkert med 2 dagar innan som närmst och inget därefter. 

Hade verkligen väntat mig en sänkning idag, och att äl kommer i nästa vecka som förväntat - så stannar den uppe. Så snurrigt alltihop. Vad tror ni? Någon som upplevt samma sak?

• Nanathalie

Imorse fick jag peak på ägglossningstesterna och de har redan gått neråt rejält i styrka. Hoppas på snabb tempökning nu så jag kan räkna efter när jag som tidigast kan börja testa 😀 taggad!!!

• Nanathalie
    Hejasommaren skrev 2025-08-09 08:50:14 följande:
    ÄL+10 idag och vaknade av en rejäl höjning på tempen🥳 FF tycker, precis som jag själv misstänkt, att ÄL skedde CD19 men jag är ändå lite orolig att de senaste dagarnas ganska låga temperatur indikerar att det kanske bara var ett försök till ÄL och att ÄL kanske skedde igår? Vore riktigt hopplöst i sådana fall för då har vi fullständigt misslyckats med försök denna månad? vad tror ni? Eller vad kan den ganska låga temperaturen det senaste bero på?
    Hej!
    Tempen är en märklig en. Den kan påverkas av diverse utomstående faktorer, så som infektioner och andra hormonella reaktioner.

Min gissning är att du ägglossade runt cd19 som du själv tror. Har du haft några känningar eller annat som gör att eet finns någon risk att du ägglossat typ igår?

När ägget fäster och kroppen producerar hcg, östrogen och progesteron - ökar tempen! Har du tagit något graviditetstest?

Om inte så ta ett test. Det kan dock vara flr tidigt att få utslag på tempen om ägget fäste typ igår/idag, men ta ett tidigt test ändå, alternativt vänta 2-3 dagar och ta ett nytt om tempen förblir hög! Tycker det ser fint ut. Har sett liknande grafen som indikerar på graviditet!
  • Nanathalie

Glömde skriva att den låga tempen inte behöver betyda ett smack. Eventuellt att du av någon anledning haft lite lägre progesteron just denna cykel. Sånt händer ju. Och när progesteron produceras och ökas ordentligt när ägget fäster så skjuter tempen uppåt. Jag tycker grafen ser lovande ut!

• Nanathalie

Nu har min temp skjutit i höjden som en projektil och bim är satt den 23/8. Uppdaterar listan! 😃

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    21/8 Flizz
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Nanathalie
    23/8 Vallmo93
    23/8 Loviisa92

• Nanathalie
    Rhea skrev 2025-08-10 10:31:20 följande:

Hej alla!

Jag var aktiv här under våren och sen loggade jag ut för att det kändes som mer stressigt nu stärkande efter ett tag. Vi har försökt sen december och hade precis fått komma på fertilitetsutredning... men nu har jag plussat!

Ville bara gå in och dela det och hälsa till er som också varit med här under vintern/våren. Det har varit jättestärkande att vara med här under en viss period. Jag gick med i dec och slutade logga in i juni. Ni är så fina allihopa, jag hoppas att alla får det dem önskar sig. 

Vårt första barn, vi är 35 och 43. Jag är 12 DPO och ska ha mens på fredag. Har kännt mig lite illamående de senaste dagarna, men mer typ som åksjuk. Nu hoppas jag bara att detta lilla svaga streck växer sig starkare! 

Kram Rhea

Grattis till plusset ❤️ Instämmer så i det du skriver. Jag har inte alltid vart aktiv och kollat igenom alla inlägg och kommentarer här inne, men man liksom vet att det finns där. En sida full med personer som är i samma eller liknande situation som en själv där man kan dela känslor och erfarenheter helt opretentiöst. Tacksam för det!

Grattis igen!
  • Nanathalie
    Neksta skrev 2025-08-10 15:02:29 följande:

9 dagar efter ÄL och 6 dagar innan BIM. 
    Haft molvärk så gott som varje dag. Dock inget nytt för mig att kunna känna det då och då under cykeln, så ser det väl inte som något annorlunda mer än att det inte brukar vara varje dag. Spända, ömma bröst och svårt att sova - något som inte heller är ovanligt. Det som avviker lite är väl irritationen jag känt senaste dagarna, men är nog bara ett resultat av sömnbristen🙃 
    Är väl kanske lite väl tidigt att känna några symptom?? Överanalyserar allt😂 tänkte testa om 6-8 dagar om inte mensen kommer🤞🏼 
    Lång väntan😅

Jag kände symtom från äl+7 båda mina tidigare graviditeter som blev ma/mf (ömma bröst, diarré, sömnsvårigheter och illamående), såklart man kan känna från det att hcg produceras och sprider sig i kroppen! Håller tummarna 😊
  • Nanathalie
    Hejasommaren skrev 2025-08-12 06:44:12 följande:

Eller ytterligare en teori.. ser nu att både testet igår och det idag hade utgångsdatum i juli 2025 🤯 får kanske gå och köpa nya 😅

Ja alltså inte hade jag litat på utdaterade gravtester! Köp tidiga tester nästa gång, typ rfsu testa tidigt!
Svar på tråden BIM Augusti 2025