Inlägg från: Miniblomma |Visa alla inlägg
  • Miniblomma

BIM Augusti 2025

Hallå där!

Jag är helt ny här och hoppar direkt på tåget. Detta blir femte cykeln efter att jag slutat med p-piller, men tredje cykeln där det funnits någon form av chans till ett plus, eftersom sambon varit borta vid två av mina fertila fönster.

Jag har inga barn sedan innan och är i slutet av 20-årsåldern nu. Förra året gjorde jag ganska sen abort vid oplanerad graviditet, på grund av dålig tajming i livet. Ville väldigt gärna behålla, men sambon ville vänta och nu har omständigheterna runtomkring blivit bättre. Trots att jag var konstant utmattad och illamående kan jag inte vänta på att få vara där igen. Aborten var riktigt tung och ända sedan dess har jag längtat något otroligt.

Ägglossningstester och temp-metod är inte riktigt något för mig, men däremot har jag haft koll på sekret och symtom som kommer direkt efter ägglossning. Det tog ett par cykler, men nu har jag fått igång väldigt tydliga äggviteflytningar med kraftigt ökad mängd och elasticitet. Det är dock bara EN dag i månaden som jag har ÄL-flytningar - så även denna cykel, 25/7 på dag 15. Dagen efter är det direkt torrt. Jag har räknat dagen med dessa flytningar som dagen för ÄL.

Hela follikulärfasen blir jag knappt hungrig och går upp i vikt av att titta på en ärta. Direkt efter dagen med ÄL-flytningar blir jag otroligt hungrig och går ner i vikt, trots att jag äter mer. Jag har länge vägt mig varje dag och snittar alltid ett kg mer innan ÄL mot tiden efter. Det är inget jag hört någon annan nämna, men jag märker det jättetydligt hos mig själv - framför allt på hungern.

Sedan jag slutade med p-piller i mars har jag också direkt efter vad jag bedömer är dagen för ÄL haft väldigt ömma och svullna bröst hela lutealfasen fram till mensen. Denna cykel har jag dock ännu INTE känt minsta ömhet eller svullnad i brösten ännu. Det är 3 dagar efter ÄL-flytningarna idag. Jag undrar om det betyder att jag haft utebliven ÄL denna cykel? Innan, när jag haft perioder utan p-piller tidigare, så har jag bara känt mig öm i brösten dagen innan mens och inte alls varit så här svullen.

Jag vet inte om det är troligare att hormonerna börjar stabilisera sig mer nu efter att ha gått på p-piller eller om det kan vara utebliven ÄL. Jag åt penicillin fram till några dagar innan äl, så jag vet inte om det kan ha sabbat denna cykel heller. Man känner sig lite tokig när man går runt och känner efter så mycket och övertänker, så det är fint att detta forum finns när man inte alltid kan prata av sig om sådant här till vänner.

Jag beklagar verkligen sorgen för er som haft förluster. Jag tyckte som sagt att min abort var fruktansvärd och i slutändan var det ändå mitt aktiva val. Jag kan inte föreställa mig vad ni har gått igenom. Hoppas på att det blir många fina, friska plus denna månad!

BIM-lista

1/8 Lorainza
    3/8 lovve123
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    13/8 Annpor

• Miniblomma

Tack och detsamma ❤️ Kramar ❤️ Jag är glad att cykeln är hyfsat regelbunden också (28-32 dagar), för det är inte heller något att ta för givet. Visste inte alls hur kroppen skulle reagera efter p-pillerstoppet!

Beslutet var verkligen inte lätt, men jag ser framemot ett plus som båda kan bli glada för denna gång. Sambon har under merparten av förhållandet inte ens vetat om han vill ha barn, så jag är tacksam att det har vänt och på ett sätt tror jag att den oplanerade graviditeten ?hjälpte till? med det. Då var vi tvungna att prata om saken ordentligt och han vande sig mer vid tanken.

Min sambo vill dock inte veta när jag har ägglossning eller inte, utan bara ?leva på som vanligt? och så händer det när det händer. Det blir vanligtvis oavsett med en eller ett par dagars mellanrum och han säger väldigt sällan nej om jag initierar, så det har inte varit några problem hittills, utöver att han åkt iväg med jobb ett par gånger.

Jag har förstått att det kan vara en jobbig sak att det blir en grej med just produktionssex och att det ibland nästan kan bli svårare för mannen när han känner den typen av press, men jag känner mig ibland lite ensam i processen också. Det är också bara jag som sörjer aborten. Han stöttar mig när jag vill prata om det, men han delar inte alls upplevelsen att det varit jobbigt även efter själva avbrytandet. Jag tänker att det är naturligt att det känns olika för oss, men det känns ändå lite jobbigt.

Hur är det för era partners i processen? Har de påverkats mycket av era förluster och väntan till ett plus? Och hur känner de med att planera ?produktionen??

Elisand skrev 2025-07-28 15:28:56 följande:

Hej och välkommen till tråden! <3
    Det låter som att du stod inför ett tufft beslut där, kramar! Hoppas ni får ett plus snabbt som leder till er lilla bebis. Låter ju som att du ändå känner tydligt när du har ägglossning och det kan ju hjälpa en!! 

• Miniblomma
    Anonym (Skorpan) skrev 2025-07-29 18:48:33 följande:

Hej Miniblomma, 
    En abort är för de flesta tungt oavsett anledning. Finns säkert många här som delar din erfarenhet, kanske har du någon vän som gjort abort som du kan prata med? 

Tycker också det är intressant det här med ?produktionssex?. Jag kan känna igen mig i en del du beskriver, min kille har tyckt att det känns läskigt med barn sen vi träffades men det har blivit bättre ju mer vi pratat om det samt att fler av hans vänner har fått barn och nu är det till och med han som säger ?jag vill ha en sån? när vi ser en bebis, så mysigt! 

Med det sagt så har vi landat i att jag har koll och han lever på som vanligt, jag testade säga till honom en gång att jag var nära ÄL och även om han blev taggad av tanken på att det kunde bli en bebis så blev pressen för stor. Jag hade känt samma om pressen låg på mig att komma om jag ska vara ärlig. Det är bara andra cykeln vi försöker så försöker att inte få för mycket tunnelseende för bebisberkstaden men det är svårt hahah

Ja, jag har kompisar som jag kan prata med, även om de inte själva gjort abort, vilket är guld värt. Ensamheten jag känner över det är nog mest att det bara är jag sörjer aborten. Vännerna är såklart ledsna för min skull, men det känns jobbigt att det för sambon är en axelryckning och inte en förlust. Han har ju inte heller varit sprängfylld av hormoner och det har nog inte känts helt på riktigt för honom, även om han var med genom hela processen och såg den lille pojken när han kom ut? Själv går man och undrar hur han hade varit som person och tänker på att han varit några månader gammal nu.

Känner verkligen igen mig i det du skriver! Det känns som att allas killar bara från början varit taggade på barn och det har inte varit några diskussioner, medan man själv bara hoppats att han ska börja tycka att barn är lite gulliga ändå - så man blir ju så himla glad när de där kommentarerna kommer!

Och det där med att känna pressen blir så tydligt när man sätter sig i killens skor, som du säger! Att inte få tunnelseende känns helt omöjligt hur mycket man än försöker ibland dock, haha. Jag är bara på äl + 6 och kommer på mig själv att kolla vilket datum det är flera gånger om dagen som om det skulle göra att jag kommer närmre bim. Det gör inte saken lättare att vi ska vara bortresta med familj veckan fram till bim, så jag kan inte heller testa tidigt denna gång, utan får helt enkelt invänta mensen för att få svar. Jag måste helt enkelt lära mig att leva mer som vanligt, så jag inte blir helt tokig!

• Miniblomma
    Elisand skrev 2025-07-29 18:56:36 följande:

Min man är väldigt ledsen över att jag inte blivit gravid ännu och sörjer fortfarande missfallet vi fick för 5 år sedan ibland och speciellt nu när det är såhär tydligt att vi båda vill ha barn och försökt en längre tid. Det har påverkat honom till att vilja vara mer delaktig i processen och veta när jag har äl osv. Vilket jag tycker är jätteskönt. I början var han också med, men sen upplevde jag att han inte ville prata så mycket om det och då kändes det så oerhört ensamt (typ då jag började hänga här på FL för att få utlopp för det lite). Där vi är i processen nu skulle jag nog inte klara det om vi inte kunde vara öppna med varandra om var i cykeln jag är osv, då hade det varit för jobbigt och kämpigt ensamt. Så det hade jag nog inte gått med på. För några cykler sen sa min man efter ett sex att vårt sexliv är ju dött och jag höll med. Men vi sa att det får lov att vara det just nu. Det är en kort period i förhoppningsvis en hel livstid tillsammans. Men nu har jag sagt att vi ska skaffa ett inseminationskit till nästa cykel och skilja på sexen lite mer och testa för jag tycker det känns obehagligt med våra kärlekslösa sextillfällen haha. Och att han vid ett tillfälle förra cykeln för första gången fick prestationsångest och inte kunde komma, har hört att det går lättare för vissa då att inte behöva komma i kvinnan liksom. 

För mig är det värt att offra känslan av ett spontant sexliv lite för känslan av att vi gör det här tillsammans. När jag blev gravid oplanerat för 5 år sedan kände jag mig så oerhört ensam först i själva graviditeten (min man var inte glad direkt över det även om det inte var tal om abort), och sen när gick igenom uteblivet missfall i den graviditeten och jag kände mig så ensam i sorgen också. (Var ju under corona så bara jag hade fått va med på ultraljud och sett hjärtat slå osv innan så han kände ingen koppling typ alls till barnet först, började sörja det mycket senare än mig). Den känslan av ensamhet i ett förhållande vill jag undvika, för det tärde mer på vår relation än att saker känns lite tråkigt i sexlivet nu. Dessutom är jag beredd på att när jag väl blir gravid (hoppas!!) så kommer det kännas lite likadant vad gäller ensamheten då i början eftersom partnern inte känner av det som händer i ens kropp osv. Då vill jag inte uppleva det på förhand liksom.

Har såklart full förståelse för att man gör som det passar i ens relation och från person till person, men jag kan själv känna mig lite sur på att det känns så ojämlikt redan i processen. Det är jag som ska hålla koll på allt (naturligt när det gäller min kropp såklart men) och försöka preppa så mycket för att kunna bära liv då tycker jag han kan offra sin känsla av att allt är som vanligt osv. för det. 

Vad fint att ni har varandra i det hela, oavsett ❤️ Det känns också som en väldigt bra idé med ett sådant hemmakit!

Männen har det ju förspänt på många sätt i den här processen hela vägen fram till barnet kommer ut och även efter (med amning och fysisk påverkan av förlossning), men trots det tror jag faktiskt inte att jag personligen hade valt att skifta rollerna om jag kunnat. Hade jag varit i mannens skor tror jag att jag hade varit väldigt avundsjuk och känt mig för ?utanför?, haha. Tänk så fantastiskt att KÄNNA att man har ett liv därinne och inte bara stå på utsidan och försöka föreställa sig det! Även om det på många sätt är fruktansvärt på sina håll att låna ut sin kropp också. Sedan vill man såklart stå tillsammans, oavsett. Väldigt ojämlikt är det tyvärr som sagt alltid dock!

Hoppas på ett plus för er snart! Tänk vad skönt att BARA ha sex för att man är sugen och inte för att det är rätt tid i cykeln!

• Miniblomma
    Rumpetrollet skrev 2025-07-29 23:38:53 följande:

Min man är också helt involverad i processen runt barnförsökandet. Vi har ju hållt på ett tag och jag hade aldrig klarat av att låtsas som ingenting och vara i det helt ensam. Så han får veta precis när det är ägglossning och vi har tagit alla gravtester ihop så vi kan deppa eller fira ihop.
    Vi är också i ett stadie där det verkligen är produktionssex och inte alltid så kul alla gånger, så vi är också lite överrens om att det är okej att det inte är så fantastisk även om det såklart är rätt trist att det är så. Jag är ändå väldigt glad att vi båda längtar och sörjer ihop även om sexlivet inte blir så värst spännande. 

Vad skönt att vara två om både topparna och dalarna ❤️ Så fint det blir när ni båda står där sedan och tittar på plusset ihop!

Man får bita sig i tungan duktigt för att inte avslöja något om äl eller tid för testande här haha
  • Miniblomma
    hemliganatta skrev 2025-08-04 08:26:22 följande:

Två dagar kvar innan beräknad mens, kan det vara ett plus? fick negativt på digitalt men tycker verkligen att jag ser två streck? Vad mycket otydligare det blir här dock så slänger in en redigerad bild med haha 

Åh, vad roligt! GRATTIS!! Jag ser också streck på båda bilderna! Hur länge har ni försökt?

• Miniblomma
    hemliganatta skrev 2025-08-04 10:37:54 följande:
    Tack! Jag tog ut spiralen i februari och vi har inte skyddat oss sen dess men detta är tredje månaden vi aktivt försökt pricka in samlag kring ägglossning. Hur länge har ni försökt? 

Vad härligt! Underbart att äntligen få det där plusset! Hoppas att det blir starkare och starkare nu i dagarna.

Jag slutade med p-piller precis i slutet av mars, men vi har inte riktigt haft något aktivt försök i mer än två cykler inklusive denna, utan mer ?det händer när det händer? (och missat ett par äl-fönster av olika anledningar) även om jag hade sett det hända helst igår haha. Den som väntar på något gott?

• Miniblomma
    Granen123 skrev 2025-08-04 18:56:04 följande:

Det enda lilla hopp och känsla som jag hade med denna graviditet hela tiden var att det var en sen implantation som skedde i mitt fall. Att implantationen skedde precis innan ?mensen/blödningen? kom.

Om jag förstått det hela rätt så börjar hcg produceras först när implantationen skett? inte när man hade själva ägglossningen? I mitt huvud hade jag isåfall implantationen så sent som 21-22 juli och det skulle isåfall göra att jag är på ?14-16 dagar sedan hcg började produceras, om det nu börjar produceras vid implantationen. 

Men det är bara en tanke som slagit mig. Isåfall är jag ju extremt tidigt i graviditeten och kanske omöjligt att se något redan. Men då ska jag ha haft en väldigt sen implantation också. Men det kanske bara är önsketänkande även om tanken funnits med mig långt innan jag fick svaret på dagens hcg. Men på onsdag får jag veta ifall det har fördubblats, och kanske ett ev nytt ultraljud också på torsdag sa dem.  

Lika bra att jag ställer in mig på ett X. Det är verkligen svårt att tänka på annat just nu? ska försöka hålla mig sysselsatt tills vidare. Och försöka ställa in hjärnan på att det är ett utomkvedshavandeskap.  

Åh, förstår att det måste vara väldigt jobbigt ❤️ Hoppas på det bästa för dig!
  • Miniblomma
    Elisand skrev 2025-08-05 09:28:12 följande:

Börjar få riktig ångest inför bim som är imorgon. Är på äl+10-11 idag och lutealfasen är 10-11 dagar för mig så det kan bli mens idag eller imorgon. Jag har aldrig haft en sån här temp-kurva förut så jag blev verkligen hoppfull men nu har tempen börjat sjunka igen så allt hopp är bortblåst känns det som. Vet inte hur jag ska tackla alla känslor som kommer komma när mensen dyker upp. Och jag ska träffa några gamla klasskompisar om några dagar där flera är höggravida och vi har inte setts på flera år = naturligt att vi kommer prata säkert ganska mycket om deras graviditeter. Känner bara att jag inte orkar just nu, det gör för ont att få hoppet krossat varenda eviga cykel. :?( 

Känner igen känslan 😔 Det blir lite extra salt i såren när det känns som alla andra är gravida runtomkring. Även om man är glad för deras skull gör det ju ont inuti, särskilt när/om man inte är öppen med att man försöker själv.

Vi verkar ha haft äl samtidigt eller nästan samtidigt, för jag är på äl + 11 idag, men min lutealfas har varit mer 16-17 dagar och väntan är så lång att tiden nästan går baklänges. Jag har inte möjlighet att testa fram till söndag/måndag (äl + 16/17) eftersom jag är borta med familj och det är så jobbigt att leva i den ovissheten, samtidigt som det är riktigt tråkigt att leva helt utan hopp de sista dagarna innan mensen om testet är negativt. Vet inte vilket som är värst, men just att få hoppet krossat igen känns ju en del.

Håller tummarna för att mensen inte dyker upp nu för dig ❤️

• Miniblomma
    Annpor skrev 2025-08-05 21:10:28 följande:

Fick tidig ägglossning denna månad så är äl +10 idag och ännu en månad utan plus. Så väldigt nedslående, ett år sedan missfallet nästa månad. Ett helt år utan plus. 

Vi ska in och lämna prover nästa vecka för att sen få få beviljad IVF och en remiss skickas. Känns både hoppfullt men också som en jobbig process. Vi som ändå varit gravida, en gång på första försöket, andra gången på 6te försöket - och nu går ingenting? ❤️?????

Beklagar ❤️ hoppas att det går bra med den processen och att det löser sig med hjälpen ni får ❤️
  • Miniblomma
    snyfslan skrev 2025-08-06 17:08:05 följande:

BIM idag och otroligt nog ett svagt plus 🥳 Så så glad att vi lyckades bli gravida 😀 Nu får vi se om det håller sig kvar...

Åh vad underbart! Grattis!! Hur länge har ni försökt och har du känt några symtom ännu?
  • Miniblomma
    Nanathalie skrev 2025-08-06 15:34:14 följande:

Jag är förvirrad. Igår åkte min temp upp över cl, och idag är den kvar där. Jag har haft negativa ältester, men en del flytningar och molvärk från vänster sida. Jag brukar ha ägglossning på cd19 varje cykel. Stannar den uppe imorgon eller ökar ytterligare ser det ut som om jag ägglossat på cd9?! Är helt sjukt förvirrad. Vi får väl vänta och se, men känns väldigt oklart att ägglossa utan positiva tester. Bara ren tur att vi myste lite dagarna innan äl, men känns osäkert med 2 dagar innan som närmst och inget därefter. 

Hade verkligen väntat mig en sänkning idag, och att äl kommer i nästa vecka som förväntat - så stannar den uppe. Så snurrigt alltihop. Vad tror ni? Någon som upplevt samma sak?

Tyvärr kan jag inte så mycket om temp i och med att jag inte själv använder den metoden, men jag har tydliga andra symtom vid ägglossning och den har varierat mellan CD23 till CD11 (först 19, sedan 23, sedan 12, 11 och 15 denna cykel) så åtminstone för mig har äl kunnat variera rätt duktigt. Blev väldigt chockad när den kom på dag 12 när jag väntade den minst en vecka senare!

Jag vet också att jag läst flera som blivit gravida trots negativa äl-test så det är fullt möjligt att ha ägglossat ändå. Man räknar dessutom med att spermier kan överleva 3-5 dagar inuti, så hopp finns. Håller tummarna för dig!

• Miniblomma

Jag är idag på äl + 13 (haft mens äl + 16 eller 17 de två senaste månaderna) och känner mig lite förvirrad. Sedan jag slutade med p-piller i mars har jag haft jätteömma och svullna bröst HELA lutealfasen, från dagen efter äl till mens. Denna gång fick jag ingen ömhet eller svullnad förrän igår, äl + 12, då vänster bröst började bli lite lite ömt. Idag är vänster bröst mer ömt och svullet, medan höger inte är det. Jag har aldrig haft ömhet i bara ena sidan.

Jag har sedan några dagar tillbaka försökt börja lära känna min livmodertapp också. Eftersom jag inte varit där och undersökt tidigare vet jag inte heller hur det brukar vara, men första gången jag kände så satt den i mitten. höjd kan jag inte riktigt avgöra eftersom jag inte har något att jämföra med ännu. Sedan har den plötsligt vandrat till vänster. Imorse när jag kände efter satt den så långt till vänster den kunde. Det här är inget jag hört eller läst från någon annan - bara att tappen kan ändra sig upp och ner och i hårdhet/mjukhet.

I övrigt är flytningarna tjocka och vita, men knappt någonting i trosan förutom en fläck som kommer på morgonen. Känner ingenting speciellt annars. Inget illamående, ingen ovanlig trötthet eller så. Jag kommer oavsett inte testa innan 10/8 (äl +16) OM mensen inte redan dykt upp då.

Jag vill inte dra några växlar på detta, eftersom det säkert lika gärna kan vara hormonerna som fortfarande håller på att stabiliseras efter p-piller och jag har ju lurat mig själv förr att det är något när det inte är det.

MEN är det någon som känner igen sig? Med ömhet och svullnad i ENA bröstet eller livmodertapp som vandrar i SIDLED??

• Miniblomma
    Elisand skrev 2025-08-07 21:13:36 följande:

Fick mens ikväll.. Trodde verkligen på denna cykel för allt kändes rätt och annorlunda från tidigare. Men nya tag, känner mig ändå hoppfull konstigt nog. Försöker vara positiv. Vi sa att i september hör vi av oss om fertilitetsutredning så vi hinner med ett försök till. Men bim blir i början på september så jag tror jag startar en ny tråd om det inte redan finns en att hoppa in i.

Håller tummarna för er alla och hänger kvar ett tag ändå och ser hur det går för er❤️

1/8 Lorainz

3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖ 
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8<chrome_annotation role="link" style="border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: dotted; pointer-events: none; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0);">Lunyum
    <chrome_annotation role="link" style="border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: dotted; pointer-events: none; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0);">23/8 Vallmo93

Åh, tråkigt att denna gång inte var er gång, men skönt att du är vid gott mod ändå! Hoppas att det sker snart för er!

• Miniblomma
    Anonym (43) skrev 2025-08-08 00:32:16 följande:
    Ser att du och jag har typ samma BIM (jag har 10/8), Miniblomma. Har du några känningar?
    Vad kul! 😁

Snarare MINDRE känningar än jag brukar ha innan mens denna månad, så jag vet inte vad jag ska tänka om den saken. Sedan pillerstopp i mars har jag haft superömma bröst 2 veckor innan mens, men nu har det bara kommit litegrann cirka 5 dagar innan beräknad mens. Annars känner jag mig ?som vanligt? ungefär. Ingen molvärk ännu heller, som jag brukar få en dag eller några timmar innan mens. jag har varit gravid en gång innan (planerat) och om jag anstränger mig för att minnas så TROR jag att det började med molvärk och sedan trötthet en eller ett par dagar efter bim, innan illamående någon vecka senare än så 🤔

Mina två senaste cykler var 28 dagar och jag är idag på dag 29, men jag hade ägglossning 3 respektive 4 dagar senare denna gång, så det är det jag utgår från med bim nu. Äl + 14 idag.

Har du några symtom ännu? Och hur många dagar efter äl är du? 
  • Miniblomma
    Miniblomma skrev 2025-08-08 10:51:47 följande:
    Vad kul! 😁

Snarare MINDRE känningar än jag brukar ha innan mens denna månad, så jag vet inte vad jag ska tänka om den saken. Sedan pillerstopp i mars har jag haft superömma bröst 2 veckor innan mens, men nu har det bara kommit litegrann cirka 5 dagar innan beräknad mens. Annars känner jag mig ?som vanligt? ungefär. Ingen molvärk ännu heller, som jag brukar få en dag eller några timmar innan mens. jag har varit gravid en gång innan (planerat) och om jag anstränger mig för att minnas så TROR jag att det började med molvärk och sedan trötthet en eller ett par dagar efter bim, innan illamående någon vecka senare än så 🤔

Mina två senaste cykler var 28 dagar och jag är idag på dag 29, men jag hade ägglossning 3 respektive 4 dagar senare denna gång, så det är det jag utgår från med bim nu. Äl + 14 idag.

Har du några symtom ännu? Och hur många dagar efter äl är du? 
    Självklart har nu mensvärken börjat smyga sig på så väntar mig mens inom ett dygn.
  • Miniblomma

Testade tyvärr neg igår och inväntar bara mensen nu. Känns väldigt tråkigt, men bara att tuffa vidare. Lycka till för er andra denna månad! 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma