• lunyum

BIM Augusti 2025

Jag hoppar också in här nu! Har inte full koll på min cykel än (slutade med p-piller för knappt två månader sedan, blev gravid direkt men fick ett tidigt missfall, så har inte riktigt koll på varken ÄL eller cykellängd) men om jag utgår ifrån 28 dagar borde min BIM vara 22/8. 

Det här är första cykeln som jag håller på ÄL-tester och tempande, är så spänd på att se om ÄL dyker upp om några dagar som jag tror eller om allt blir lite försenat. 

Granen123, jag har läst ikapp lite och hoppas verkligen att allt går bra för dig. 

1/8 Lorainza

3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka
    6/8 hemliganatta
    6/8 Elisand
    6/8 snyfslan
    8/8 Lorem
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren
    11/8 Miniblomma
    11/8 Aisof
    13/8 Annpor
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Tredje
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    23/8 Vallmo93
  • lunyum

Nu har min ägglossning äntligen bekräftats av tempen trots bara negativa resultat på ÄL-test, verkar ha haft det i lördags! I så fall hade vi sex på ÄL och ÄL-2. 

Nu är det bara att vänta. Oerhört mycket väntande kopplat till det här med att försöka bli gravid: Vänta på ägglossning, vänta tills den bekräftats, vänta på mens eller inte, vänta på ägglossning igen? 

• lunyum

Är på ÄL+8 nu och nu börjar det klia i fingrarna efter att börja testa även om det är rätt sannolikt att det inte skulle visa något såhär tidigt. Ska nog ändå ta ett test imorgon för att hinna börja ställa in mig på vad det nu än blir. 

• lunyum

Haha, herregud vad det här kan göra en galen. Det ser verkligen negativt ut idag på ÄL+9/BIM-4 men ändå hittar jag en skugga av en linje ibland. (I vissa ljus, avstånd och vinklar?)

Hade inget extra känsligt test hemma så får vänta ett par dagar bara. Märkte av väldigt rikliga flytningar igår som är precis som sist jag blev gravid, så jag började misstänka att det kan ha tagit sig även om det är för tidigt att se ännu. 

• lunyum
    Vallmo93 skrev 2025-08-18 10:22:34 följande:
    Så spännande, håller mina tummar! 🤞
    Men är det test som mäter 25hcg? För om så är det ju inte konstigt att det inte visar något ännu ☺️
    Ja exakt, det är 25hcg så att alls testa var bara som att be om att bli tokig och börja se i syne, haha. Väntar ett par dagar innan jag kollar igen!
  • lunyum
    Mogenbananasplit skrev 2025-08-18 20:10:44 följande:

Jag vågar knappt tror det, men jag tror att jag precis plussade! Vågar man lita på det även om det är ett väldigt svagt streck och 4 dagar innan mens?

Grattis! 🥳 Ett streck är ett streck oavsett hur svagt det är! 
  • lunyum

ÄL+11 idag och fortfarande lite oklart läge. Tempen sjönk drastiskt i morse till under baslinjen vilket jag gissar betyder att mensen är på väg, men jag tycker mig ändå ana en väldigt svag linje på testet. Samtidigt kan det verkligen bara vara att jag ser det jag vill se. Jag mår också rätt illa (både igår kväll och idag) vilket jag sällan gör, men det där kan man ganska lätt framkalla eller förstärka själv. 

• lunyum
    Vallmo93 skrev 2025-08-20 09:36:47 följande:
    Tog också test imorse (ÄL+8 så testa tidigt 10hcg) där jag också eventuellt kan ana en svaaag skugga/linje. Men också att det känns som att det bara är vad jag vill se 🙈 hoppas det blir starkare för båda oss! 🤞🌼
    Spännande, håller tummarna för dig! 🤞
  • lunyum
    Vallmo93 skrev 2025-08-21 07:28:47 följande:

ÄL+9 idag och tempen håller sig fint uppe (vilket är en seger i sig..) och jag tycker skuggan på testet har blivit liiiite starkare, även om det fortfarande är sjukt svagt.

Jag har ju korta cykler och tyvärr har jag börjat få lite spottings på pappret nu på morgonen. Hoppas verkligen verkligen att det stannar upp lite så att >om< det är något som håller på och implanterar sig nu att det får sig en chans och inte bara spolas bort med mensen. ❤️

Ser ni något på dagens test?

Ja, jag ser strecket! 
  • lunyum

Framme vid BIM och testar fortfarande negativt, så det blir nog inget den här gången. Får vänta in och se om mensen kommer antingen idag eller imorgon.

Tempen har legat högt igen nu de senaste dagarna efter att ha störtdykt i onsdags, så jag har fortfarande lite hopp kvar men det börjar se lite mer osannolikt ut.

• lunyum
    Vallmo93 skrev 2025-08-22 07:13:53 följande:

Tyvärr inget synligt streck idag så gårdagens test var nog spök 😢

Känns tyvärr kört denna månaden, även om mensen ännu inte kommit.

Vad tråkigt! Det såg verkligen ut som något. 
  • lunyum
    Anonym (Li) skrev 2025-08-22 18:58:09 följande:

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in här Hjärta

Jag är på ÄL+8 och har BIM den 28e men har noll känningar så tror inte det tagit sig denna månaden heller.

Vi har försökt sen aug -24 och har 2 kemiska graviditeter i bagaget. Det vill verkligen inte ta sig för oss känns det som.

Jag bara måste fråga, när är den bästa tiden att ha sex för att bli gravid egentligen? Vi har tidigare försökt sex varje dag den veckan som ÄL väntas komma. Denna månaden körde vi 3 dagar innan ÄL, på ÄL och dagen efter ÄL. Hur ofta/när kör ni?

kram!

Som jag har förstått det blir sannolikheten aldrig större än sannolikheten på den ?bästa? dagen man prickar in, oavsett hur ofta eller sällan man har sex. I vissa sammanställningar jag sett har dagen före ÄL och ÄL högst sannolikhet att leda till graviditet, i andra snarare dagen före och två dagar före ÄL, men de verkar alla vara ungefär likvärdiga.

Min plan den här månaden var att försöka ha sex typ varannan dag under det potentiella fönstret, så att vi skulle råka pricka in minst en av de bästa dagarna oavsett när ägglossningen visade sig inträffa. Jag orkar inte ha sex varje dag, är verkligen imponerad av de som gör det! 

• lunyum
    Mogenbananasplit skrev 2025-08-23 08:11:17 följande:

Jag har fortfarande svårt att tro på det men gravid enligt sticka och utebliven mens som skulle kommit igår så får jag utgå från att det är så just nu. Håller tummarna att det som finns där får stanna kvar 🍀

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22 ➖
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit +
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92 ➖
    29/8 Nellygirl93

Grattis! 🥳 
  • lunyum

Jag är på cykeldag 30 nu, fortfarande ingen mens i sikte och ovanligt hög temp de senaste dagarna trots att det störtdök i onsdags. Har ingen aning om hur långa mina cykler borde vara utifrån att jag gått på p-piller i över elva år, men i och med att jag är på dag 14 efter ägglossningen borde kanske mensen snarare borde beräknas komma imorgon? 

Från att ha testat flera gånger långt innan det fanns en chans för det att ses på ett standardtest har det nu slagit över till att jag inte vågar testa alls nu när det är mer tillförlitligt, haha. Blev ändå lite ledsen när det var negativt igår när det kändes som att det borde synts vid det laget om det var något, så nu är det som att jag vill dra ut på hoppet lite till. 

• lunyum

Fortfarande ingen mens, tempkurvan ser ut att potentiellt kunna vara trifasisk (eller?), min vilopuls har höjts gradvis på samma sätt som när jag blev gravid förut och jag har känt mig lite lätt illamående i flera dagar? men fortfarande inget positivt test. 

NC placerade ut min ägglossning vid CD19 i stället efter att först ha satt den på 16 precis som FF, men kanske att den egentligen kom någonstans däremellan? 

• lunyum
    Vallmo93 skrev 2025-08-24 09:09:34 följande:
    Ja verkligen! Så avslutar ändå denna cykeln med en bra känsla, började ju dessutom med tillskotten/lade om kosten i början av augusti så det är fortfarande väldigt nära inpå. Är hoppfull till hösten 🙏💛 Träffade endokrinologen i veckan ock mina värden på sköldkörteln är fortfarande höga så fick en lite doshöjning, men de bör nog hamna på en bra nivå snart. 🤗
    Anonym (Försöker för barn nr 2) skrev 2025-08-24 08:20:39 följande:
    Hoppas mensen håller sig borta 🙏🏻🤞🏻 som du säger att lutealfasen är längre än vanligt är ju positivt!! 

Mensen kom nu under natten 😂 men ja det är helt okej och jag glädjas över att lutealfasen ändå blev nästan 12 dagar 🙏😍 
    Tråkigt att mensen är här men vad härligt att du kan glädjas åt att lutealfasen förlängdes! Lycka till i nästa cykel! 🌻
  • lunyum

Nu kom till slut mensen på dag 18 efter ägglossning. Det känns till och med lite skönt vid det här laget, som att jag kan pusta ut. Hade en så lång lutealfas men ändå inget riktigt positivt test (bara lite skuggor som jag kunde se/inbilla mig att jag såg men som var helt osynliga för min man) så började oroa mig för att något var fel, typ utomkveds. Nu blir det nya tag i nästa cykel! 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22 ➖
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum ➖
    22/8 mogenbananasplit +
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92 ➖
    29/8 Nellygirl93

• lunyum
    Enduvapåisen skrev 2025-08-27 19:10:00 följande:

Jag hade BIM 23/8. Blir så hoppfull & glad av att läsa tråden!❤️ Har haft molande verk näst intill konstant i 4 dagar, huvudvärk, konstant kissnödig, ömma bröst & ryggont vilket jag aldrig tidigare haft. Jag tog ett test dagen innan BIM & de va negativt, bestämde mig då för att vänta minst en vecka efter BIM för helt säkert test. Jag känner mig så säker på att jag är gravid men idag kom en liten brun blödning. Blev helt förkrossad men det var en väldigt liten tunn blödning, & jag kan inte minnas att min mens någonsin startat på de sättet. Ingen ?riktig? mens har kommit sen dess så hoppet lever ändå. Är så rädd att ha fel. Denna karusellen är verkligen fruktansvärd. 

Vad jag har förstått så är det inte alls ovanligt med lite spotting även under graviditet, så om mensen inte börjat på riktigt än behöver det inte betyda något! Med det sagt började min mens den här månaden på ett helt annat sätt än den brukar den här månaden med två dagar av små små bruna genomblödningar, men dag 3 startade den till slut på riktigt så det var en hint om att den var på väg. Hur har det gått? 
  • lunyum
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-08-27 19:34:26 följande:
    Grattis! 🙌 
Svar på tråden BIM Augusti 2025