• Siripiri

BIM Augusti 2025

Granen123 skrev 2025-08-01 15:02:53 följande:

Dagens två gravtester. Men är det ens möjligt att vara gravid om jag hade mens 24-28 juli. Använder tampong så inte jättelätt att beta exakt hur mkt jag blödde men uppskattar att jag blödde precis som en vanlig mens. Var ju även negativt på mina gravtester hela bim-veckan och samma dag som BIM. Hur sannolikt är det att jag trots detta skulle vara gravid? Borde jag inte fått utslag på gravtesterna innan mensen då? Och kan man ens få mens och efter vara gravid? Eller var det ett missfall?

För mig var det samma som för Vallmo♥️ 

Som hon säger, var uppmärksam på symtom och fortsätt testa för Att se så det stiger ♥️ för mig gick det upp och ner, men blev aldrig direkt starka förens 6v senare innan jag opererades. 

Håller en tumme att det sitter på rätt ställe 🥰✊🏼♥️

• Siripiri
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-03 10:05:49 följande:

Hade troligen äl i torsdags, nu har jag åkt på influensa med feber och är så bitter att det kommer påverka eventuell implantation. Försökt googla men hittar ingen bra information, någon som har någon erfarenhet?

Det kan vara gynna implantation är min uppfattning från att ha vart med i ett gäng BIM-trådar sen ett år tillbaka ☺️ kroppen fokuserar på att stöta bort förkylningen istället för embryot typ. Så håll modet uppe!♥️ blev själv sjuk i höstas efter ÄL och blev gravid den cykeln, även om det inte gick hela vägen så plussade jag ändå. 
  • Siripiri
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-03 15:18:42 följande:

tack för att du delar med dig av din erfarenhet, då kan jag känna att det finns hopp ändå! 🙌 😊 Hur går det för dig Siripiri? följt dig några trådar. Har du haft fler missfall sedan det i höstas?

Hade själv ett missfall förra sommaren (tog sig väldigt lätt när vi prickade äl) men inte blivit gravid efter det. 

Det ska du definitivt ha 🥰 
    Jag fick ett X i december, sen chillade vi med försökandet till typ april, sen missade vi ÄLen cykeln efter (hade två cykelstarter i april) och sedan blev jag gravid på majcykeln🥰 Är 9+4 idag, helt sjukt! Har ännu ett UL den 11/8 så kommande semestervecka får gärna gå väldigt fort fast ändå inte 😂 Ömheten i brösten har klart ändrat karaktär senaste veckan, vilken skapar hjärnspöken. Men magen är stabilt svullen😅 

Ah tråkigt :(  I vilken vecka?  ♥️ 
  • Siripiri
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-04 13:01:11 följande:
    Åå stort grattis!! 🥰 tyckte jag sett ditt namn i bf mars gruppen men blev osäker på status när du kommenterade här, men kul för oss att du vill hänga på och dela med dig av dina erfarenheter 🥰 Håller alla tummar för att allt kommer se bra ut 11/8 🙏🏻 känner samma sak med min sista semestervecka i väntan på BIM 😂
    det var ett tidigt mf i vecka 6 men det tog hårt och efter det ökade pressen rejält på oss båda 😞

Tack🥰 Jag hänger med i BIM-grupperna för vill ju veta hur det går för alla♥️ Ja tack snälla! 🙏🏼
    Haha jaa den eviga bim-väntan 😂 det är allt man gör under denna ttc-resan, VÄNTAR!  

Ahh Ja det är klart det gör ♥️ På något sätt ger det hopp om att det går men samtidigt ger det ju en stress att nästa plus ska sluta i missfall så man blir inte så megaglad nästa gång man plussar tyvärr.. eller iallafall inte jag. ♥️

• Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-04 16:43:17 följande:

Hej, ville bara uppdatera er lite hur det har gått.. jag har haft rosa och bruna flytningar under helgen. Plus lite molande värk vänster sida. Ringde in till gynakuten som vad mig komma in. Gravtestet där kunde också konstatera att jag är eller har varit gravid. Däremot kunde dem inte se något på VUL, kanske kanske att jouren kunde se något litet på vänster äggledare.misstänkt utomkvedshavandeskap men det kan lika gärna vara en väldigt tidigt graviditet. Eller att jag redan har haft ett missfall. Eftersom dem inte kunde hitta eller se något på VUL men gravtesterna är positiva så följs jag nu upp med blodprov för att mäta HCG-nivåerna. Någon annan som varit i denna eller liknande sits? Ska tillbaka på onsdag för nya prover sen får vi se vad läkarna säger. 😢 har helt ställt in mig på ett utomkvedshavandeskap. Men hoppet är väl det sista som överger en och hon sa att det inte var helt kört att det kan vara en lyckad tidig graviditet men för tidigt för att se något? 

Exakt det jag och Vallmo93 vart med om ♥️
    Jätte bra att gynakuten plockande in dig direkt och du är under bevakning. I bästa fall löser kroppen själv upp embryot om det nu sitter på fel ställe, eller HCGt fortsätter stiga kan du få cellgifter. Med mig tyvärr så var jag under övervakning i 4v typ, dem hittade typ inget, förutom att dem skrev att dem såg ev såg ev en cysta på höger sida, men det var embryot tror jag såhär i efterhand. Mitt HCG åkte upp och ner och det slutade tyvärr med att min äggledare brast och den fick opereras bort. 
    Det kommer gå bra hur än utfallet blir för dig! Utomkveds är något dem tar på stort allvar inom vården ♥️ Kram 

• Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-04 17:08:51 följande:

Tack för stödet ❤️ skönt att läsa att man inte är ensam Om att ha gått igenom något liknande? men fy så ledsen man blir 😢😢 och den här ovissheten äter upp mig. Kan inte tänka på någonting annat just nu? 

♥️♥️ Det finns en stödgrupp på Facebook med om det nu visar sig vara ett X. Förstår känslan helt, det var ingen kul period för mig i vintras :( ♥️ Utomkveds var min största farhåga när vi började försöka, just för att jag har endometriossymptom och haft klamydia. Det sög såklart när det hände, önskade att dem hade gett mig cellgifter, sen hade det kanske inte hjälpt som för Vallmo. Men nu är jag gravid på tredje försöket efter operation och det satte sig på rätt ställe, samt ägglossade antagligen från sidan jag inte har äggledare på så min andra äggledare plockade upp ägget. Vilket är så coolt! Så det är ingen dödsdom för fertiliteten är det jag vill säga♥️ 

• Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-06 13:43:15 följande:

Nu ringde läkaren och meddelade att mina prover gått från 209 till 203 på två dygn. Så det är ingen kraftig sänkning som indikerar missfall men inte heller någon naturlig ökning med det dubbla som det borde ha varit. Därav dem starkt misstänker utomkvedshavandeskap. Jag ska tillbaka imorgon kl 10 för ett nytt VUL och då ska de även informera om potentiella behandlingsmetoder.

Jag känner bara en sån skräck och rädsla. Det var precis det här jag själv misstänkte och var rädd för: är livrädd att bli av med en äggledare. Har redan extremt låg äggreserv. Vill bara inte opereras eller förlora någon del av min kropp. Men är rädd att jag är illa tvungen? ni som gått igenom liknande eller samma sak. Hur gick det sen för er? Jag vill ju bara fortsätta med bebisverkstan men den lär bli pausad på obestämd tid nu 😭😭 någon nämnde något om en facebook grupp för personer som gått igenom X, vet nån vad den heter? Tack för all omtanke från er på forumet ❤️

Förstår verkligen rädslan och skräcken, men som Vallmo skriver, jag blev gravid efter tre försök och då ska tilläggas att dem tog bort äggledaren till min dominanta äggstock. Hade inte heller mycket ägg i våras på VUL, har 1-2 folliklar i ena och 2-3 i andra så egentligen dålig reserv också, MEN det behövs bara ett ägg och ifall det bli operation så får du bara se till att maxa din äggkvalite som jag gjorde i våras ☺️ 
    Blir det cellgifter kan jag rekommendera att spola äggledarna under den tiden ni måste avvakta med att försöka. Även min kompis blev gravid tre månader efter sin x-operation, hon gav mig mycket pepp också ♥️ Styrkekramar
  • Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-12 10:51:27 följande:

Hej allihopa, ville bara uppdatera er om hur det har gått. Mina värden har inte sjunkit, tvärtom sakta ökat. Har övervägt MTX eller operation men någonstans landat i att jag nog vill opereras ändå. Detta av flera anledningar.

Är på sjukhuset nu och har lämnat massa prover, kommer förhoppningsvis att opereras under eftermiddagen. Tack för allt erat stöd. Jag hoppas innerligt att det här är rätt beslut. Jag kommer få en kuratorkontakt efteråt vilket känns skönt.  Oavsett så ska det bli skönt att något görs åt detta. Det här har varit den värsta och längsta 1,5 veckan i mitt liv. Har aldrig varit så rädd, stressad, orolig och ledsen som sedan det här upptäcktes. Hela mitt liv har varit på paus. Nu känns det skönt att något konkret händer, och chanserna till att få börja försöka igen blir i och med detta beslut även kortare. Sen kan man ju aldrig veta hur kroppen reagerar på operationen och riskerna med en operation gör mig stundtals livrädd. 

Om ni sitter på några solskenshistorier om opererade X, med god återhämtning och en ev graviditet efteråt så får ni mer än gärna dela med er ❤️ Skulle vara fint att få läsa om under timmarna i väntan på operation? 

Åh vännen! det kommer gå bra♥️♥️ 
    Titthål är ett litet ingrepp, du kommer vakna upp med smärta i axlarna för det är dit gasen vandrar efter operationen. Min mage var lite knas under natten och hade ont såklart, dagarna efter gick den över till att bli stenhård och stanna upp så någon form av mjukgörande för tarmen är bra att ha förberett med. Återhämtningen är ändå snabb🙏🏼 även om det tog närmare 2v innan jag upplevde att magen inte var svullen.  Jag var tillbaka på gymmet under vecka 3 efter operationen. Körde bara maskiner för underkroppen (ingen belastning av coren) men kändes ändå skönt att göra något. Sen blev jag som sagt gravid på tredje försöket efter operationen så det är verkligen inte dödsstöt för fertiliteten, kom ihåg de ♥️ Dem rekommenderar väl att man ska vänta tre månader med att försöka, men min sambo berättade om en på hans förra jobb som gravid månaden efter 😅 Inget att rekommendera kanske men det gick iallafall! även min kompis blev gravid tre månader efter operationen♥️ I bästa fall kan du ju faktiskt rädda äggledaren idag 🥰 

Styrkekramar♥️  

• Siripiri
    Nanathalie skrev 2025-08-13 07:39:54 följande:
    Tack Ardna för ditt svar❤️ du besitter så mycket kunskap och det är så fint av dig att du sprider vidare den!

Jag vet att det du skriver är rätt, men ändå känns det som en annan livstid från sist jag fick barn. Jag var ung och frisk och hade ägglossning på egen hand. Sonen blev till på ppiller och dottern tog väl ett halvår. Det har hänt så enormt mycket sedan dess. Du har rätt i att jag ju faktiskt blivit gravid för 9 respektive 12 år sedan, men det är ju ingen garanti för att det ska gå igen 💔 Vi ska också orka fortsätta kämpa i ovetskap OM/NÄR det ska hända och det vet jag inte om vi orkar hur länge som helst.. Men hoppet finns där! Det kan låta drygt, men hela livet är ju på paus tills det faktiskt händer..

Tack för att du skriver att det inte är något dåligt med att få UA på missfallsutredningen. En del av mig känner ju som du skriver, att det snarare kan handla om maximal otur, men jag har svårt att förlika mig med det samtidigt. Jag hoppas det stämmer och att vi i sådana fall slipper den sortens otur framöver.

Ja, jag fick Letrozol första gången september (tror jag det var) av min vanliga gynekolog på grund av att jag hade milda pcos-tecken, typ 45-60 dagars cykler, mellanblödningar och inga tecken på ägglossning. Lyckades ju med ett plus i december så Letrozolen fungerade, och sedan kom ma:t. Fick då från överläkaren indikationer på att det vore bra om jag tappar några kg i vikt. Har sedan dess haft en riktig hälsoresa och nu är inte längre vikten något problem vilket är skönt för psyket, men istället fick jag en 5cm cysta på ena äggledaren vilket enligt gyn stoppade ägglossningen helt under 2 cykler där Letrozol hjälpte 0. Jag fick inga solklara peakar men tempade och tyckte ändå tempen var över cl, även om den var ovanligt låg, så jag trodde på ägglossning men tydligen inte via vul.

Men vilken fantastisk nyheter!!! Wow säger jag bara. ❤️ 

Inför denna cykel läste jag på hos Vulverine och testade Inositol, q10 och D-vitamin. Det kortade ju ner min cykel 6-7 dagar, därefter testen gick från 0 till 100 på 1 dag, vilket i sig är helt fantastiskt. Inte hunnit läsa på om NAC än, men det måste jag ju göra om det inte blir något denna cykel heller!  Smörjer också med progesteronkräm från Moodmama. 

Man kan inte göra annat än att hoppas. Jag tror jag ska försöka låta bli att testa tills nästa vecka. Gyn har dock skrivit ut progesteron att ta vaginalt vid eventuell ny graviditet så behöver liksom veta om jag blir det och gärna i god tid för att progesteronet ska kunna förhindra tidigt missfall igen. Kan därmed inte vänta för länge.. Vi får hålla tummarna bara. Tack igen för ditt svar!❤️

Jag höjde ju mitt q10 intag (gick från 100mg - 3-400mg) under våren innan jag blev gravid samt blev ganska duktig på att få i mig två NAC / dag mellan måltiderna. Vet inte om det var det som skapade guldägget men det var enda jag egentligen ändrade i min tillskottsrutin från förra året ☺️ 
    Det finns vissa studier som visar att du har lite större chans att det blir lyckad graviditet om du börjar med progesteron innan ditt plus, det är få procent men det finns iallafall statistik på de. ♥️ Men då ska man ju veta exakt när ÄL vart sen börja 4-5 dagar efter. 

Hoppas det är din tur snart! ♥️♥️

• Siripiri
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-13 11:23:20 följande:

Här sjönk den där jäkla tempen idag. Bara att invänta mens nu. 

Progesteronkräm som du nanathalie skrev kanske inte är dumt att testa. Vad är NAC?

Tråkigt :( 

Jag skulle satsa på att då vagitorer utskrivet, eller om det finns krämer med bioidentisk progesteron. Minns inte exakt vad Vulverine svarade under sin frågestund, men kolla så det inte står något annat än progesteron på fass. 😊 Jag har tagit NAC mot mina endometriossymptom, så är bra mot det med ☺️ 
  • Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-13 16:20:56 följande:

Hej allihopa ❤️ 

Här kommer en uppdatering från mig.. blev inlagd och fick ett rum igår men operationen blev framflyttad tills idag. Fastade kl 07-00.30 igår så jag var ganska så slut och hungrig inatt när dem bröt fastan så jag skulle få äta något 😅 

Men imorse kl 08 hämtade dem mig och rullade in mig på operation. Jag kan bara säga, att just nu känns valet att göra operation, som det absolut bästa beslutet jag kunnat tagit. Lättnade jag känner nu efter att det är gjort går inte att beskriva. Jag har gråtit lyckotårar idag😭. Sorgetårar har jag gråtit senaste 1,5 veckan men just nu känner jag bara en sån enorm lättnad. 

Operationen gick bra. Läkaren var här för ett par timmar sedan och berättade att jag hade 1 dl blod i buken och att dem tydligt kunde se på vänster äggledare vart X:et satt. Var ju inte helt tydligt på ultraljuden innan men det såg dem direkt.. höger äggledare var fin och dem kunde även se gulkroppen på höger sida så jag hade högst troligt ägglossat på höger sida men vänster hade ?tagit hand om det, fångat upp det?. Hur som helst så känns det här som en enorm befrielse. Det känns som jag fått mitt liv tillbaka 😭😭😭😭❤️❤️❤️❤️ 

Nu är jag en äggledare mindre men jag riskerar inte att den sprängs. Jag slipper veckor eller månader av uppföljning med hcg-prover, MTX, rädsla att den ska spricka. Vi fick inte heller några direkta restriktioner inför kommande syskonförsök mer än att jag ska låta kroppen vila och återhämta sig tills jag själv känner mig redo fysiskt och psykiskt. Men lättnade alltså, så glad så glad 😭❤️❤️ Tusen tack för all ovärderlig hjälp och pepp här i forumet. Det har verkligen betytt oerhört mycket för mig genom hela den här processen 🙏🏻❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Gud vad skönt att allt gick bra och att du är i gott mod 🥰♥️♥️ Det är så fräckt att den andra äggledaren kan plocka upp ägget från andra äggledaren 🤩 
    Ta hand om dig nu! ♥️ 
  • Siripiri
    Granen123 skrev 2025-08-13 22:14:30 följande:

Tusen tack för allt stöd, information och pepp Genom den här resan ❤️ att jag tidigt uppmärksammandes om risken för utomkvedshavandeskap gjorde att jag drog öronen åt mig väldigt tidigt. Vågar inte ens tänka tanken på vad som hade kunnat hända om jag inte läste om det, aldrig hade tagit det där ägglossningstestet som sen även fick mig att ta ett gravtest? jag är inte den som gärna söker vård i onödan. Ska helst känna mig döende för att ens vilja ta kontakt med sjukvården men nu förstod jag ju vad X är och hur livsfarligt det är om det går för långt, därav jag sökte i tid. Bara tack vare er här 🙏🏻❤️❤️

Ja visst är det häftigt med kvinnokroppen och hur den anpassar sig och jobbar för oss 🥹😍😍😍 

Ingen orsak♥️ Så fort jag ser symptom som liknande mina vill jag alltid höja en varningens finger för det är såpass allvarligt även om det är tråkigt att få höra de. 
    Jätte bra att du lyssnade 🥰🙏🏼

• Siripiri
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-15 12:16:18 följande:

Här kom mensen imorse

4 dagar efter äl ska vi på fertilitetskliniken. Ul, blodprov och sperma analys. Vet någon här om de gör något annat första mötet? Eller är nästa cykel körd innan de börjar någon behandling av ngt slag? 

Blodprover a lär man ju få svar på relativt snabbt tänker jag och även om man är äl6-7 kanske de kan börja med progesteron el trombyl el liknande? 

Tråkigt :( 

Har bara gjort missfallsutredning så kan inte svara tyvärr.. Kolla med chatGpt! 

Du borde kunna börja med båda efter ÄL ifall du får det utskrivet, men alla läkare Verkar inte vara så hype på att skriva ut trombyl 🙃 Även fast jag heterozygot APC-resistens + haft missfall fick jag inte trombyl utskrivet. Nu är jag ju gravid och saker verkar gå bra men var hos BM idag och hon skall dubbelkolla med läkare ifall jag inte ska börja med blodförtunnande. 

• Siripiri
    Nanathalie skrev 2025-08-18 18:05:46 följande:
    Förresten! Jag beställde hem NAC och fick dem precis i brevlådan. Hur/när tar man dem i cykeln? ❤️
    Ta dem mellan måltider♥️ tar man det med mat kan NAC konkurrera med andra aminosyror i maten. 
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-08-23 11:41:49 följande:

Jag är nu på ÄL +11 och spottingsen jag hade ÄL+9 var bara den dagen, inget igår eller idag 🥳 Absolut noll känsla för att mensen är på g (och den borde kommit igår/idag). Så bara att jag lyckats förlänga lutealfasen lite och inte lika mycket spottings känns som en vinst i sig.

Sen jäkligt tråkigt att jag fortfarande testar negativt 😂 Så har egentligen inte så hög förhoppning på ett plus denna månad längre, men försöker glädjas till det andra.
    Förlängd lutealfas är ändå ett väldigt gott tecken med🥰  Då gör tillskott och medicinen sitt jobb skulle jag tro! 
Svar på tråden BIM Augusti 2025