BIM Augusti 2025
Hej alla!
Jag är så ledsen att behöva vara tillbaka här igen. Inte för att det är nåt fel på forumet, tvärtom är det mer stöd än vad jag någonsin hade tänkt att jag kunde få från ett forum. Men jag trodde verkligen att det skulle gå den här gången. 
Jag och min sambo har haft en rätt lång resa för att försöka få syskon till vårat barn som nu är 3. Jag blev först gravid hösten 2023, var gravid fram till KUB men det visade sig vara en ofostrig graviditet. Sen blev jag gravid igen våren 2024, gick även denna gången till KUB men det var då ett uteblivet missfall. Efter det tog det ett helt år att bli gravid igen. Denna gravidet var väldigt jobbig med så mycket oro pga av de tidigare graviditeterna. Vi gjorde tidigt ultraljud som såg bra ut men vid KUB fick vi dåliga siffror och efter moderkaksprov visade det sig att fostret hade en kromosomavvikelse och vi fick avbryta graviditeten i v 15. 
Det har nu gått ett par veckor sedan avbrytandet och jag väntar på att läka ihop och börja om igen... Jag vet bara inte hur jag ska orka igenom fler försök för att inte tala om en till första trimester när det väl kommer. Även om jag vet att jag kommer göra det ändå. Hur ska man ta sig igenom det? Vad gör ni andra för att orka fortsätta när det inte går som ni vill? 
Jag håller alla tummar för alla er som försöker bli gravida och ett extra tanke till er som försöker igen och igen och igen efter missfall och annat.