Inlägg från: Anonym (Försöker för barn nr 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försöker för barn nr 2)

BIM Augusti 2025

Kul att följa er alla! Kommer inte lite sent här. Grattis till alla + !

haft alla möjliga symtom på graviditet sen ÄL men även alla vanliga för mens. Är nu på ÄL + 13 (BIM -1) och har fått negativt test senast idag, även känsligt test. 

min temp är otroligt jämn och hög dock, aldrig hänt förut. Den brukar vara lägre överlag men även dippa 2-3 dagar innan mens. 

frustrerande när man känner att ett plus bör komma men inte gör det. Så nu inväntas mens? 

dottern är tre år och var inte planerad, råkade bli Gravid första gången vi hade oskyddat I närheten av ÄL (Vilket vi märkte först två veckor senare) hade inga symtom då jag inte ens tänkte tanken. Förrän mensen blev sen. 

se kurvan i bild. 

Vallmo93 skrev 2025-08-23 11:32:38 följande:

Välkommen hit 🤗 
    Baserat på din kurva skulle jag tro att du ägglossade 3 dagar senare än vad NC har placerat ut det? Även om du har positiva ägglossningstest så behöver inte ÄL komma därefter, det är mer en indikation på att kroppen försöker ägglossa. Temperaturen däremot är det som kan bekräfta (i efterhand) att ägglossningen faktiskt skett, och den ökar ju till över coverline några dagar senare. 

Håller tummarna att tempen håller sig uppe och du får ett plus snart! 🤗🌼

Tack! 🤩 
    ja jag tyckte det var lite märkligt med placeringen.. 🧐 Synd vi inte fortsatte därefter, sjukdom kom emellan. Men det ger lite hopp isf, för då kanske det inte är konstigt att jag inte plussat ännu. 🤞🏻😌 Hade iofs jättemycket symtom söndag kväll när den säger att jag hade ÄL, men kanske inte behöver betyda att det skedde just då ändå. 

jobbigt när man totalt överanalyserar allt haha. 

tack 🙏🏻 

Vallmo93 skrev 2025-08-23 11:41:49 följande:

Jag är nu på ÄL +11 och spottingsen jag hade ÄL+9 var bara den dagen, inget igår eller idag 🥳 Absolut noll känsla för att mensen är på g (och den borde kommit igår/idag). Så bara att jag lyckats förlänga lutealfasen lite och inte lika mycket spottings känns som en vinst i sig.

Sen jäkligt tråkigt att jag fortfarande testar negativt 😂 Så har egentligen inte så hög förhoppning på ett plus denna månad längre, men försöker glädjas till det andra.
    Hoppas mensen håller sig borta 🙏🏻🤞🏻 som du säger att lutealfasen är längre än vanligt är ju positivt!! 
    Vallmo93 skrev 2025-08-24 09:09:34 följande:
    Ja verkligen! Så avslutar ändå denna cykeln med en bra känsla, började ju dessutom med tillskotten/lade om kosten i början av augusti så det är fortfarande väldigt nära inpå. Är hoppfull till hösten 🙏💛 Träffade endokrinologen i veckan ock mina värden på sköldkörteln är fortfarande höga så fick en lite doshöjning, men de bör nog hamna på en bra nivå snart. 🤗
    Anonym (Försöker för barn nr 2) skrev 2025-08-24 08:20:39 följande:
    Hoppas mensen håller sig borta 🙏🏻🤞🏻 som du säger att lutealfasen är längre än vanligt är ju positivt!! 

Mensen kom nu under natten 😂 men ja det är helt okej och jag glädjas över att lutealfasen ändå blev nästan 12 dagar 🙏😍 
    Åh okej! Men ja det är ju toppen 😍😍👌🏻

Och igårkväll Kom min mens på BIM så nya tag nästa omgång 🤞🏻🤞🏻

Svar på tråden BIM Augusti 2025