• Vallmo93

BIM Augusti 2025

Granen123 skrev 2025-08-13 16:20:56 följande:

Hej allihopa ❤️ 

Här kommer en uppdatering från mig.. blev inlagd och fick ett rum igår men operationen blev framflyttad tills idag. Fastade kl 07-00.30 igår så jag var ganska så slut och hungrig inatt när dem bröt fastan så jag skulle få äta något 😅 

Men imorse kl 08 hämtade dem mig och rullade in mig på operation. Jag kan bara säga, att just nu känns valet att göra operation, som det absolut bästa beslutet jag kunnat tagit. Lättnade jag känner nu efter att det är gjort går inte att beskriva. Jag har gråtit lyckotårar idag😭. Sorgetårar har jag gråtit senaste 1,5 veckan men just nu känner jag bara en sån enorm lättnad. 

Operationen gick bra. Läkaren var här för ett par timmar sedan och berättade att jag hade 1 dl blod i buken och att dem tydligt kunde se på vänster äggledare vart X:et satt. Var ju inte helt tydligt på ultraljuden innan men det såg dem direkt.. höger äggledare var fin och dem kunde även se gulkroppen på höger sida så jag hade högst troligt ägglossat på höger sida men vänster hade ?tagit hand om det, fångat upp det?. Hur som helst så känns det här som en enorm befrielse. Det känns som jag fått mitt liv tillbaka 😭😭😭😭❤️❤️❤️❤️ 

Nu är jag en äggledare mindre men jag riskerar inte att den sprängs. Jag slipper veckor eller månader av uppföljning med hcg-prover, MTX, rädsla att den ska spricka. Vi fick inte heller några direkta restriktioner inför kommande syskonförsök mer än att jag ska låta kroppen vila och återhämta sig tills jag själv känner mig redo fysiskt och psykiskt. Men lättnade alltså, så glad så glad 😭❤️❤️ Tusen tack för all ovärderlig hjälp och pepp här i forumet. Det har verkligen betytt oerhört mycket för mig genom hela den här processen 🙏🏻❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Så glad att höra att op gick bra ❤️ kände exakt samma efter min, som en lättnad som släpper och att man därefter bara kan blicka framåt.

Och ja verkligen coolt att äggledaren kan hoppa mellan äggstockarna! Vila en massa nu och tillåt dig återhämtning. Kommer gå snabbt tills ni kan försöka igen 🥰
  • Vallmo93

En liten uppdatering från mig! Har också bim 23/8 men är bara på ÄL+5 så får vänta lite med tidigt testande.

Senaste cyklerna har jag haft spottings, kortare lutealfas än vanligt (ner på 8 dagar..) och tempen i lutealfas också varit relativt låg (precis över cl). Misstänker svag ägglossning/lägre progesteron så har börjat äta mer antiinflammatoriskt för att stötta min sköldkörtel och mer kosttillskott.

So far håller sig tempen ändå fint och högt uppe så hoppas det fortsätter och att jag inte får lika mycket spottings 🤗

• Vallmo93
    lunyum skrev 2025-08-18 07:29:04 följande:

Haha, herregud vad det här kan göra en galen. Det ser verkligen negativt ut idag på ÄL+9/BIM-4 men ändå hittar jag en skugga av en linje ibland. (I vissa ljus, avstånd och vinklar?)

Hade inget extra känsligt test hemma så får vänta ett par dagar bara. Märkte av väldigt rikliga flytningar igår som är precis som sist jag blev gravid, så jag började misstänka att det kan ha tagit sig även om det är för tidigt att se ännu. 

Så spännande, håller mina tummar! 🤞
    Men är det test som mäter 25hcg? För om så är det ju inte konstigt att det inte visar något ännu ☺️
  • Vallmo93
    Nanathalie skrev 2025-08-19 13:38:41 följande:

Japp, har FF och är enormt fundersam över min fina graf med otroligt hög bbt jämfört med de cykler då jag fått negativa tester (har tidigare bara legat på 36.90 och uppåt vid graviditet och nu har den legat på EXAKT 36.96 i 4 dagar). Helsnurrig men känns extremt långsökt med ett plus senare än äl+10. Kanske tar ut det i förskott som du säger. Har försökt leta efter liknande grafer i FF för jämförelse men inga finns som ser ut som min? Vad är grejen med det ens? 

Tack för detta! Jag kollar och ser om jag hittar tjejen med erfarenhet från NAC!
    Ja kurvan ser verkligen fin ut! Är det inte vad man brukar kalla en trifasisk kurva? Håller tummarna! 🤞 🌼
  • Vallmo93
    lunyum skrev 2025-08-20 09:26:59 följande:

ÄL+11 idag och fortfarande lite oklart läge. Tempen sjönk drastiskt i morse till under baslinjen vilket jag gissar betyder att mensen är på väg, men jag tycker mig ändå ana en väldigt svag linje på testet. Samtidigt kan det verkligen bara vara att jag ser det jag vill se. Jag mår också rätt illa (både igår kväll och idag) vilket jag sällan gör, men det där kan man ganska lätt framkalla eller förstärka själv. 

Tog också test imorse (ÄL+8 så testa tidigt 10hcg) där jag också eventuellt kan ana en svaaag skugga/linje. Men också att det känns som att det bara är vad jag vill se 🙈 hoppas det blir starkare för båda oss! 🤞🌼
  • Vallmo93

ÄL+9 idag och tempen håller sig fint uppe (vilket är en seger i sig..) och jag tycker skuggan på testet har blivit liiiite starkare, även om det fortfarande är sjukt svagt.

Jag har ju korta cykler och tyvärr har jag börjat få lite spottings på pappret nu på morgonen. Hoppas verkligen verkligen att det stannar upp lite så att >om< det är något som håller på och implanterar sig nu att det får sig en chans och inte bara spolas bort med mensen. ❤️

Ser ni något på dagens test?

• Vallmo93
    Nellygirl93 skrev 2025-08-21 08:16:14 följande:
    Ja något litet svagt tycker jag mig se! Hur upplevde du det i verkligheten? 😍 ibland är det svårt att få på bild!

Nej lika svagt irl 😅 ser det tydligt ibland, och sen i vissa vinklar som att det försvinner haha. 

Får ha lite is i magen och hoppas det syns ännu mer imorgon 🙏

• Vallmo93

Tyvärr inget synligt streck idag så gårdagens test var nog spök 😢

Känns tyvärr kört denna månaden, även om mensen ännu inte kommit.

• Vallmo93
    lunyum skrev 2025-08-22 21:02:28 följande:

Som jag har förstått det blir sannolikheten aldrig större än sannolikheten på den ?bästa? dagen man prickar in, oavsett hur ofta eller sällan man har sex. I vissa sammanställningar jag sett har dagen före ÄL och ÄL högst sannolikhet att leda till graviditet, i andra snarare dagen före och två dagar före ÄL, men de verkar alla vara ungefär likvärdiga.

Min plan den här månaden var att försöka ha sex typ varannan dag under det potentiella fönstret, så att vi skulle råka pricka in minst en av de bästa dagarna oavsett när ägglossningen visade sig inträffa. Jag orkar inte ha sex varje dag, är verkligen imponerad av de som gör det! 

Ja också sett att vissa ställen nämner ÄL + dagen före ÄL, alt. dagen före + 2 dagar före ÄL. 

Jag och min partner kör samma taktik med sex varannan dag, för att se till att vi tajmar in minst en av de dagarna. 
  • Vallmo93
    Mogenbananasplit skrev 2025-08-23 08:11:17 följande:

Jag har fortfarande svårt att tro på det men gravid enligt sticka och utebliven mens som skulle kommit igår så får jag utgå från att det är så just nu. Håller tummarna att det som finns där får stanna kvar 🍀

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖
    5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan ➖
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo ➖
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22 ➖
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit +
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92 ➖
    29/8 Nellygirl93

Åh stort grattis! 😍🌼
  • Vallmo93
    Anonym (Försöker för barn nr 2) skrev 2025-08-23 08:56:26 följande:

Kul att följa er alla! Kommer inte lite sent här. Grattis till alla + !

haft alla möjliga symtom på graviditet sen ÄL men även alla vanliga för mens. Är nu på ÄL + 13 (BIM -1) och har fått negativt test senast idag, även känsligt test. 

min temp är otroligt jämn och hög dock, aldrig hänt förut. Den brukar vara lägre överlag men även dippa 2-3 dagar innan mens. 

frustrerande när man känner att ett plus bör komma men inte gör det. Så nu inväntas mens? 

dottern är tre år och var inte planerad, råkade bli Gravid första gången vi hade oskyddat I närheten av ÄL (Vilket vi märkte först två veckor senare) hade inga symtom då jag inte ens tänkte tanken. Förrän mensen blev sen. 

se kurvan i bild. 

Välkommen hit 🤗 
    Baserat på din kurva skulle jag tro att du ägglossade 3 dagar senare än vad NC har placerat ut det? Även om du har positiva ägglossningstest så behöver inte ÄL komma därefter, det är mer en indikation på att kroppen försöker ägglossa. Temperaturen däremot är det som kan bekräfta (i efterhand) att ägglossningen faktiskt skett, och den ökar ju till över coverline några dagar senare. 

Håller tummarna att tempen håller sig uppe och du får ett plus snart! 🤗🌼

• Vallmo93

Jag är nu på ÄL +11 och spottingsen jag hade ÄL+9 var bara den dagen, inget igår eller idag 🥳 Absolut noll känsla för att mensen är på g (och den borde kommit igår/idag). Så bara att jag lyckats förlänga lutealfasen lite och inte lika mycket spottings känns som en vinst i sig.

Sen jäkligt tråkigt att jag fortfarande testar negativt 😂 Så har egentligen inte så hög förhoppning på ett plus denna månad längre, men försöker glädjas till det andra.
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-08-23 14:47:12 följande:
    Förlängd lutealfas är ändå ett väldigt gott tecken med🥰  Då gör tillskott och medicinen sitt jobb skulle jag tro! 
    Ja verkligen! Så avslutar ändå denna cykeln med en bra känsla, började ju dessutom med tillskotten/lade om kosten i början av augusti så det är fortfarande väldigt nära inpå. Är hoppfull till hösten 🙏💛 Träffade endokrinologen i veckan ock mina värden på sköldkörteln är fortfarande höga så fick en lite doshöjning, men de bör nog hamna på en bra nivå snart. 🤗
    Anonym (Försöker för barn nr 2) skrev 2025-08-24 08:20:39 följande:
    Hoppas mensen håller sig borta 🙏🏻🤞🏻 som du säger att lutealfasen är längre än vanligt är ju positivt!! 

Mensen kom nu under natten 😂 men ja det är helt okej och jag glädjas över att lutealfasen ändå blev nästan 12 dagar 🙏😍 
Svar på tråden BIM Augusti 2025