BIM Augusti 2025
Så glömde jag bilden haha?

Så glömde jag bilden haha?

Hmm..
Jag tror jag väntar ändå efter lite samrådande med min man nu haha, för jag blir ju så besviken om det är negativt och min lutealfas är bara 10-11 dagar så jag vet ju ganska snabbt om mensen är sen. Så väntar till äl+12 jag med, så får vi följas åt 😍 Det är mest en känsla inom mig men mådde illa i morse och sen att min temp fortfarande stiger och den har aldrig varit såhär hög i jämförelse med under och före äl förut. Jag tyckte jag kände som ett litet hugg igår i livmodern också men kan ju vara inbillning 😅
Åh hoppas det är symtom på att du är gravid! Är det första försöket?
oj, läste ju igen nu att du vet hur det känns med negativa test, så då är det ju verkligen inte första försöket! Ursäkta min villiga semesterhjärna ❤️❤️ Kram! Det är tufft att vara i denna karusell ibland.
Jag tror jag väntar ändå efter lite samrådande med min man nu haha, för jag blir ju så besviken om det är negativt och min lutealfas är bara 10-11 dagar så jag vet ju ganska snabbt om mensen är sen. Så väntar till äl+12 jag med, så får vi följas åt 😍 Det är mest en känsla inom mig men mådde illa i morse och sen att min temp fortfarande stiger och den har aldrig varit såhär hög i jämförelse med under och före äl förut. Jag tyckte jag kände som ett litet hugg igår i livmodern också men kan ju vara inbillning 😅
Åh hoppas det är symtom på att du är gravid! Är det första försöket?
Åh, ja men då håller jag verkligen extra tummar för er❤️ Låter ju som att du preppat ordentligt! Jag ska nog börja kolla lite mer på naturmedel om det inte funkar denna gång. Om det inte funkar denna gång så ska vi också ställa oss i kö för fertilitetsutredning då det gått mer än ett år sen vi började försöka❤️
Tack för din omtanke❤️ Har tänkt på dig och hoppats allt går bra i graviditeten 🙏🏼
Håller tummarna för att ägglossningen kommer tydligt och att ni får till bra chans till försök 🙏🏻
3 veckor efter avbrytandet idag och första blanka graviditetstestet. Så då är det bara att invänta ägglossning som jag faktiskt tror är på g redan.
I all annan misär så är jag i alla fall tacksam att min kropp har ställt om sig snabbt efter alla missfall och avbrytanden även om de varit i andra trimestern alla tre. Man får vara tacksam för det lilla. Förstår att det inte är så för alla.
Åh, hoppas och håller tummarna extra hårt att det var ägglossningen som kom!! 🙏🏼

Ja, det var galet vad många plus det blev då!! Nu är vi väl än så länge lite färre i den här tråden men hoppas det blir ett plusregn också i augusti ❤️ Kan verkligen föreställa mig att det känns segt att det tar så lång tid!!
Är på besök några dagar där det finns spabad, tror ni det påverkar att bada? Äl+7-9 idag.. Tempen dök litegrann i morse men fortfarande över coverline. Inte testat ännu.
Kram, är jobbigt att vara i ovisshet ❤️

Beklagar att du behöver gå igenom detta! Det låter så oerhört tufft. Varma kramar❤️
Det enda lilla hopp och känsla som jag hade med denna graviditet hela tiden var att det var en sen implantation som skedde i mitt fall. Att implantationen skedde precis innan ?mensen/blödningen? kom.
Om jag förstått det hela rätt så börjar hcg produceras först när implantationen skett? inte när man hade själva ägglossningen? I mitt huvud hade jag isåfall implantationen så sent som 21-22 juli och det skulle isåfall göra att jag är på ?14-16 dagar sedan hcg började produceras, om det nu börjar produceras vid implantationen.
Men det är bara en tanke som slagit mig. Isåfall är jag ju extremt tidigt i graviditeten och kanske omöjligt att se något redan. Men då ska jag ha haft en väldigt sen implantation också. Men det kanske bara är önsketänkande även om tanken funnits med mig långt innan jag fick svaret på dagens hcg. Men på onsdag får jag veta ifall det har fördubblats, och kanske ett ev nytt ultraljud också på torsdag sa dem.
Lika bra att jag ställer in mig på ett X. Det är verkligen svårt att tänka på annat just nu? ska försöka hålla mig sysselsatt tills vidare. Och försöka ställa in hjärnan på att det är ett utomkvedshavandeskap.
Börjar få riktig ångest inför bim som är imorgon. Är på äl+10-11 idag och lutealfasen är 10-11 dagar för mig så det kan bli mens idag eller imorgon. Jag har aldrig haft en sån här temp-kurva förut så jag blev verkligen hoppfull men nu har tempen börjat sjunka igen så allt hopp är bortblåst känns det som. Vet inte hur jag ska tackla alla känslor som kommer komma när mensen dyker upp. Och jag ska träffa några gamla klasskompisar om några dagar där flera är höggravida och vi har inte setts på flera år = naturligt att vi kommer prata säkert ganska mycket om deras graviditeter. Känner bara att jag inte orkar just nu, det gör för ont att få hoppet krossat varenda eviga cykel. :?(
Jag hoppas det❤️ Skönt att inte va helt ensam om att känna såhär även om jag inte önskar det på NÅGON❤️ Jag tror jag kommer vänta till torsdag minst om mensen inte dykt upp innan dess med att testa. Men vi får se. Känner lite mensvärk typ nu så det kanske kommer under dagen.
Jag förstår verkligen din ångest ❤️ Jag drar mig från att testa, för jag orkar inte se de där negativa testen mer. Det krossar verkligen hoppet.
Men så vet jag också att hoppet smyger sig tillbaka igen till oss, och det kommer göra att vi orkar kämpa på tills vi får vår bebis. Men det är verkligen inte lätt ❤️
Åh jag vet inte vad jag ska tro. Jag känner mig verkligen gravid nu haha 😂 Igår kväll blev jag plötsligt jätteillamående och fick springa till toan och spy. Mådde annars prima, så inte sjuk. Ingen annan reagerade på middagen vi åt eller något. Min temp fortfarande hög. När jag satte in den i morse i Fertility Friend ändrade appen troligen ägglossning med två dagar fram (samma som premom appen tror på cd16) vilket gör att jag är på äl+10 idag. Igår och idag har jag hela dagarna haft känningar i livmodern, men ingen mens. Ont i brösten idag också. Så jag tog ett test ändå, testa-tidigt, men väldigt negativt. Om jag vore äl+12 som jag ändå trodde först så skulle det ju kännas uträknat men äl+10 KAN väl ändå visa negativt fast man är gravid?? Det enda som är konstigt är att jag ju har symtom isf fast det visar negativt och det känns lite konstigt. Troligtvis kommer väl mensen imorgon eller på fredag då, men detta får ändå upp mitt hopp lite. Kanske helt förgäves menmen..
grattis, vad kul ❤️ håller tummarna att fröet stannar och växer sig stark❤️
BIM idag och otroligt nog ett svagt plus 🥳 Så så glad att vi lyckades bli gravida 😀 Nu får vi se om det håller sig kvar...

Fick mens ikväll.. Trodde verkligen på denna cykel för allt kändes rätt och annorlunda från tidigare. Men nya tag, känner mig ändå hoppfull konstigt nog. Försöker vara positiv. Vi sa att i september hör vi av oss om fertilitetsutredning så vi hinner med ett försök till. Men bim blir i början på september så jag tror jag startar en ny tråd om det inte redan finns en att hoppa in i.
Håller tummarna för er alla och hänger kvar ett tag ändå och ser hur det går för er❤️
1/8 Lorainz
3/8 lovve123 ➖
oj, bim listan blev konstig. Försöker igen!
1/8 Lorainz
Jag skulle tolka det som att ägglossningen varit, tycker det syns tydligt!