Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM Augusti 2025

Äl+7, tempen ser fin ut ännu.. Har dock 0.0 tecken på att det skulle tagit sig. Nackdelen med att vara en sol plussar tidigt är att man snabbt vet att det är kört och väntan på nästa äl blir då väldigt lång. 

Bara hålla tummarna..

• Nanathalie
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-08-14 22:09:56 följande:
    tack för svar 💕 var lite det jag var orolig för?lågt progesteron. Men var över 1 år sen missfall och jag har haft hög temp fram tills för två cyklar sen, först nu den varit låg. Kanske borde kolla upp så att allt är ok, behöver bara få med mig mannen på samma tåg.
    Låter ju kanske inte som en självklar grej med progesteronbrist om tempen var normal senaste ägglossningen. Ibland kan man också ha en något svagare ägglossning än vanligt vilket också kan orsaka knepig temp..

Jag håller tummarna för att det bara är något tillfälligt och på ett guldägg nästa cykel🧡
  • Nanathalie
    Loviisa92 skrev 2025-08-15 10:09:42 följande:

Hur tidigt har du plussat Nanathalie? Såg att vi haft ägglossning på samma dag och även har samma BIM. vid min tidigare graviditet så testade jag negativt med testa tidigt på ägglossning +9, och senare positivt med ett vanligt RFSU på ägglossning +11. väntan är olidlig just nu😫 

Åh spännande, och kul att följas åt ju med samma ägglossningsdag!

Jag har vid båda mina graviditeter som blev till missfall I år, plussat äl+8. Därför blir man lätt deppig när det så snabbt visar sig vara negativt.. När man plussar är ju väldigt individuellt och påverkas ju av när ägget implanterats, men har man en gång plussat en viss dag efter ägglossning är det klart troligt att man kan ha turen att plussa samma dag vid en annan graviditet. Näe.man som jag gjort det 2 graviditeter på rad känns det som att det är självklart att det borde bli så även nästa.

Har du testat än? Har du några symtom? Jag själv har 0 symtom, har haft fler symtom när jag inte vart gravidän jag har idag 😂. Förutom att jag idag fick rörig mage vilket jag endast haft tidigare under lutealfasen om det vart en graviditet, men det kan också vara en slump. Känner inget annat, har nog aldrig känt såhär lite 😂 känns inte så hoppfullt!
  • Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-15 12:16:18 följande:

Här kom mensen imorse

4 dagar efter äl ska vi på fertilitetskliniken. Ul, blodprov och sperma analys. Vet någon här om de gör något annat första mötet? Eller är nästa cykel körd innan de börjar någon behandling av ngt slag? 

Blodprover a lär man ju få svar på relativt snabbt tänker jag och även om man är äl6-7 kanske de kan börja med progesteron el trombyl el liknande? 

Så drygt med mensen, men vad bra att ni snart får hjälp! 💛 Kan tyvärr inte uttala mig gällande det andra men håller alla tummar för att den hjälp ni får ska kunna ge er ett plus!
  • Nanathalie
    Loviisa92 skrev 2025-08-15 13:24:25 följande:
    Glömde bilden såklart🙃
    Ser det du ser, men är det rfsu? Rekommenderar dem 0% 😂😂😂 de är supersega att visa. Men jag ser att det är något där! 

Jag började otåligt nog imorse men negativt här!
  • Nanathalie
    Loviisa92 skrev 2025-08-15 16:21:21 följande:

Ja det är rfsu😆 vilka rekommenderar du?😅 Har ett cb testa tidigt hemma som jag tänkte testa imorgon, men jag litar inte på dom🙃 

Synd!! Håller tummarna att det blir plus i helgen 

Typ rfsu testa tidigt!! Svinbra!
  • Nanathalie
    Nanathalie skrev 2025-08-15 18:29:55 följande:
    Typ rfsu testa tidigt!! Svinbra!
    Lovisa hur går det?? Så nyfiken!
  • Nanathalie
    Loviisa92 skrev 2025-08-16 10:06:41 följande:
    Tog ett kl 05 imorse men man kunde eventuellt se en färgskiftning, men det igår syntes lite mer🥲 jag tänkte ta ett nytt när jag hållt mig ett par timmar så jag kan semi dagsljus😬 hur går det för dig??
    Men så spännande 😁

Här är det negativt ännu! Lite tappat hoppet eftersom jag plussat så dags 2 ggr innan. Men jag ger det 2 dagar till av mild förväntan innan jag ger upp.
  • Nanathalie

Jag tog idag ett sista tidigt test (på äl+10) som var negativt. Blev inget för mig denna cykel heller. Ska sura ihop lite och försöka ladda om till nästa istället. Fan. 

1/8 Lorainz
    3/8 lovve123 ➖

5/8 Juliflicka ➖
    5/8 Annpor ➖
    6/8 hemliganatta ➕
    6/8 Elisand ➖
    6/8 snyfslan ➕
    8/8 Lorem ➕
    9/8 Användare95
    10/8 Skorpan
    11/8 Hejasommaren ➖
    11/8 Miniblomma ➖
    11/8 Aisof
    13/8 Valkyrian
    14/8 estersigne
    15/8 Olliolli ➖
    15/8 Tredje ➖
    15/8 Mothertotwo
    16/8 Neksta
    17/8 am2221
    18/8 En som längtar
    19/8 granen12
    19/8 Tjej90sve 
    20/8 Rumpetrollet ➖
    21/8 Flizz
    21/8 Drömmar22
    22/8 Sarasi
    22/8 Lunyum
    22/8 mogenbananasplit
    23/8 Nanathalie ➖
    23/8 Vallmo93 
    23/8 Loviisa92
  • Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-08-13 06:52:25 följande:
    BIM Augusti 2025Hoppas så att få läsa att ni får er regnbågsplus snart! Håller tummarna att allt är med er 🤞🙏❤️
    Vi gjorde utredningar inför vår första och varken de eller den eventuella hjälpen med ivf skyddar mot missfall. Så blir ni gravida så kan svenska vården inte hjälpa er så mycket eftersom man inte får pgta testa embryon här. Det är bra att ni inte hittade någon orsak utan det troligen är otur. Nästa gång kan gå hur bra som helst 🙏❤️Förstår att ni längtat länge men innan du fick igenom ägglossning var det ju ännu svårare, visst fick du inte hjälp med letrozol förrän förra hösten? Jag tror er tur kommer, ni har ju barn sen innan fast åt olika håll ❤️Jag vet att det är påfrestande väntan men när man får just sin bebis så spelar det ingen roll om den kom år efter när man först hoppades att den skulle komma. Vår första tog två år, blev gravid när vi var berättigade utredning men blev missfall v12 och sen tog det ett helt år till. Jag var knäckt men i efterhand skulle jag inte vilja ändra något, art jag blev gravid just då gjorde att vi fick just vår son. Allt var meningen ❤️ Jsg är säker på att er resa även om den är lång och tuff också kommer leda fram till just er bebis 🙏❤️
    Kanske skydda er genom att vänta med att testa, det gör ondare att veta om en kemisk än om man aldrig fått se de där två strecken. Jag tipsade dig om NAC och vet du?jag har en ttc vän som haft 12 kemiska/ tidiga mf som nu efter att börjat på NAC fått se hjärtaktivitet på tvillingar 🥹🙏
    Förresten! Jag beställde hem NAC och fick dem precis i brevlådan. Hur/när tar man dem i cykeln? ❤️
  • Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-08-18 21:30:34 följande:

Ge inte upp än, det är fortfarande tidigt 🤞 Visst använder du fertility friend? Om du har VIP kan du söka i communityn där eller göra ett inlägg så är jag säker på att du hittar en tjej som hade många förluster innan hon började på NAC och har nu två NAC-bebisar. Det är många som har erfarenhet av att använda det där. 

Kan tipsa om boken it starts with the egg, i den står mer om vad som kan hjälpa i olika situationer och har källor hönsvisade till studier och inte allmänt tyckande som man lätt hamnar på när man googlar. Där är dosen 600 mg per dag, när som helst på dagen och genom hela cykeln. NAC går över via moderkakan sen, så en del källor säger sluta med det när man blivit gravid, men studierna som visar på högre chans att behålla har man fortsatt, så jag hade fortsatt vid upprepade missfall. Jag slutade v10, men vi har bara haft ett ma och inget upprepat. Hon på ff som svär vid att NAC hjälpte henne att få sina två barn tog dubbla dosen genom hela graviditete. NAC är en aminosyra som bl.a. finns i kyckling. Den påverkar inte våra hormoner direkt utan stöttar kroppen att hamna i balans, så inget som man behöver undvika någon del av cykeln. 

Japp, har FF och är enormt fundersam över min fina graf med otroligt hög bbt jämfört med de cykler då jag fått negativa tester (har tidigare bara legat på 36.90 och uppåt vid graviditet och nu har den legat på EXAKT 36.96 i 4 dagar). Helsnurrig men känns extremt långsökt med ett plus senare än äl+10. Kanske tar ut det i förskott som du säger. Har försökt leta efter liknande grafer i FF för jämförelse men inga finns som ser ut som min? Vad är grejen med det ens? 

Tack för detta! Jag kollar och ser om jag hittar tjejen med erfarenhet från NAC!

• Nanathalie
    Vallmo93 skrev 2025-08-20 09:07:30 följande:
    Ja kurvan ser verkligen fin ut! Är det inte vad man brukar kalla en trifasisk kurva? Håller tummarna! 🤞 🌼
    Jag vet faktiskt inte? 😅 Dålig på det! Tempen är exakt samma idag som de föregående dagarna. Helt crazy har aldrig vart med om något liknande. Den diffar inte ens 0.01 grader.

Jag tog ett gravtest i en cb monitor imorse som visade "inte gravid" men stickan hade 2 streck. Fick snabbt läst mig till att det "brukar" vara 2 streck även om man inte är gravid. Men att det också kan se ut så vid tidig graviditet där monitorn inte känner tillräckligt med hcg för att slå om 😂 sämst. Någon med den erfarenheten? Bifogar mina stickor, den gula bakgrunden är när testet torkat efter en stund, den vita bakgrunden är från när jag tryckte ut testet ur monitorn. 🙈

• Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-21 16:48:47 följande:
    Tagit fler test?
    Alla tester är helt negativa och har börjat få spottings vilket jag aldrig annars har runt bim. Sjukt frustrerad, vill inte kroppen ska börja strula. Har varken tid eller lust till det. När äl plötsligt kommer tidigt och man gläds åt det ska man istället stå ut med mellanblödningar. Man kan då inte få allt.

Tempen har också gått neråt från 36.96 till 36.88 och nu 36.78. Får hoppas på nästa cykel ❤️
Svar på tråden BIM Augusti 2025