Inlägg från: Anonym (nliseso) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nliseso)

Bf Mars 2026 🌸

BF mars 2026 här också 🙋🏽?♀️

Enligt app vecka 5+6 idag, går alltså in i vecka 7 (6+0) imorgon. Två missfall tidigare så hoppas det går hela vägen denna gången. 

följs gärna åt med er andra! 

• Anonym (nliseso)

Hur mår ni & har ni starka gravidsymtom än? 💕

• Anonym (nliseso)
    Jassan123 skrev 2025-07-06 15:45:20 följande:
    Inte jätte starka symtom .. Har lite smått spända bröst och ömma bröstvårtor . Har mått lite illa igår och idag . Hur mår ni? 🤗

Nä samma, tycker dock de kommer smygandes nu (eller inbillar jag mig bara) haha 🤪. Men har absolut ömma bröstvårtor och känner mig allmänt kaosig i magen. Svagt illamående mellan varven men inte särskilt starkt eller så. 

• Anonym (nliseso)
    Rosen3 skrev 2025-07-06 15:40:25 följande:

Hej!
    Är det ok om jag hoppar in i denna tråden trots att jag har BF 25 feb? 😊 Kan likaväl vara i början på mars då det är lite oklart när jag hade äl. Är med i februaritråden oxå men upplever att dem flesta gått mycket längre än jag så vill gärna ha tips/pepp från andra som är tidiga. 

Är i vecka 6+3 idag och har ömma bröst och lite smått illamående på eftermiddagarna men hade dock önskat fler graviditetstecken. Har 6 tidiga missfall bakom oss tyvärr så inga stora förhoppningar, men hoppas såklart att det snart ska vara vår tur ❤️ Vi har bokat in ett tidigt UL om ca 1,5 så efter det vet om det är ytterligare ett MA. 

Har ni andra några symtom trots att det är tidigt?

Hej!
    spännande och se fall det blir februari eller mars då. Jag har BF 1/3 så kan bli februari för mig med ju! 

Jag har min första träff med barnmorska den 16/7, men pga semestertider kunde de inte erbjuda tidigt ultraljud just då. Hade varit skönt att få det med tanke på missfallen tidigare i våras. ???? 

hoppas att det går bra för dig denna gången, förstår känslan av dina missfall 💕

• Anonym (nliseso)
    Monki19 skrev 2025-07-06 15:59:44 följande:
    Idag mår jag bra! Igår hade jag mer illamående och humörsvängningar 🙊 Upplever att det går lite upp och ner med illamåendet. Det jag har mest är väl ömma bröst och trötthet.
    Gud vad skönt att höra att det svänger för dig med. Det går verkligen upp och ner och det är så svårt att förklara 🤪 

trötthet kan jag med skriva under, napade en timme efter jag gick upp imorse??
  • Anonym (nliseso)
    Rosen3 skrev 2025-07-06 16:10:34 följande:
    Verkligen! 😊 Då ligger vi bara några dagar efter varandra 😊

Har oxå tid den 16/7 och får även göra ultraljud. Men det var kämpigt att få en tid 😅
    Fick du tidiga missfall förra gången och minns du om du hade några symtom? Håller tummarna för dig oxå ❣️
    Ja, väldigt nära i tiden ju. 🌸 så spännande med ultraljud!! hoppas på positiva besked då för dig! 

Ehm, Ja det första var ett tidigt missfall och det andra gick typ till v 7-8 nånstans. Så man nojjar något extremt just nu. Upplever absolut mer symtom denna gången än förra. Fick även tre plus på stickan denna graviditeten, fick aldrig det förra, så jag hoppas det betyder något bra❣️
  • Anonym (nliseso)

Kul med fler mars-kompisar! 🥰

Gud vad skönt att läsa att man inte är ensam i alla symtom som bara kommer och går. Jag är i vecka 7 (6+4) nu med BF 1 Mars. Och alltså gissar dagar mår jag så illa medan andra dagar känner jag ingenting. 

Det som är konstant är trötthet & ömma bröstvårtor. Gäspar hela tiden på jobbet så är rädd att nån snart ska förstå vad som är på gång. Börjar även bli nojig för första träffen med BM på onsdag 16/7, bara hopppppas att inget (missfall) händer innan dess, hade varit en milstolpe delux. 

ni som har barn sen innan, vad exakt brukar man göra på det första mötet med BM? 🌸

• Anonym (nliseso)
    25 feb/början på mars - Rosen3
    27 feb/början på mars - Önskan97 
    1 mars - nliseso
    2 mars - Siripiri
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    4 mars - Evylin
    6 mars - TridentHeart
    7 mars - Monki19
    17 mars - Liljekonvalj93
    18 mars - Happytjej
    18 mars - Karinnirak
  • Anonym (nliseso)
    Siripiri skrev 2025-07-12 11:06:37 följande:

Har också inskrivning på onsdag, känner likadant, kommer vara en jäkla milstolpe om måndagens VUL visar att det lever något där inne.  

Undrar lite också kring första mötet, jag tror man kommer få ta blodprov, å då är frågan, ska man komma fastad? stod inget i kallelsen så tänker att man inte behöver de 😊 

Åh du ska få göra VUL!🥰 vad jag förstod det som så kunde de inte erbjuda det nu i semestertider sååå jag vet verkligen inte vad jag ska förvänta mig känner jag?? 
  • Anonym (nliseso)
    Vårsolen123 skrev 2025-07-12 23:39:13 följande:
    Kan tillägga att detta är mitt första barn. Jag hade en kemisk graviditet förra månaden och nu verkar det som att testen ökar kraftigt som de ska. Har redan börjat få symptom kroppen är verkligen mäktig! Allt är så nytt och spännande och jag är så orolig att något ska gå snett. Hur ska jag kunna vänta så länge!

Ni som varit gravida tidigare, brukar ni använda clearblue med veckoindikator för att se att graviditeten fortskrider iallafall nu i början när det är som mest kritiskt? Typ när brukar de slå över för er? 
    Jag fick mitt 3+ på 5+3. Det var första gången jag fick det så jag håller tummarna att det fortsatt betyder att denna graviditet är normal och frisk. Det är mitt första barn också, med två missfall under våren. 

Än sålänge, vecka 8(v.7+0) imorgon känner jag av symtom, mår illa ibland och är så sjukt uppblåst och fortfarande ont i bröstvårtorna. håller tummarna på att allt fortsätter som det ska!!

Lycka till 🌸💕
  • Anonym (nliseso)
    ElsaCross skrev 2025-07-24 10:03:56 följande:

Grattis till lyckat VUL!! ❤️ 

En fråga: är det fler här inne som inte har planerat att göra ett tidigt vul, utan kommer vänta till första ultraljudet efter vecka 12? Hur går era tankar/känslor?

Jag har endometrios, svårt att få barn och lätt för missfall så förra gången fick jag två tidiga vul. Men den här graviditeten bor jag i Örebro och här har jag inte blivit erbjuden samma, tkr privat är så dyrt? Hur har ni som fått tidigt vul gjort? Jag försöker landa i att vänta till efter vecka 12, försöker tänka att det ju är normen och att jag borde klara det också, men samtidigt lite skraj. ❤️

Jag har inte heller ultraljud förrens i vecka 12. Så det är 3 veckor dit.. Tycker väntan dit är väldigt lång men man får försöka landa i det och lita på kroppen. Svårt efter missfall? Ja, skitsvårt! Men man får längta och hoppas❤️ 
  • Anonym (nliseso)
    ElsaCross skrev 2025-07-24 16:42:26 följande:
    Tack för ditt svar, och vilken fin inställning. 
    Ser fram emot att höra hur det går om tre veckor, mitt är cirka 7 veckor bort, så har en del tålamod att se fram emot hehe ❤️

Hejja dig! Man får sätta upp små egna mål eller milstolpar under tiden. 🥰 haha det är skitsvårt jag vet, och man är så orolig jämt! 

jag är i vecka 9 (8+2) och en milstolpe för mig nu är att kunna säga v.10! Även om det inte gör mig klokare så känns det som man närmar sig den riktiga första milstolpen på v.12. hoppas tiden går fort för dig - men glö. Inte njuta av det också! 

då är du i v.5 typ nu? 😇

• Anonym (nliseso)
    Karinnirak skrev 2025-07-25 15:21:48 följande:

Alltså det syns så tydligt att jag är gravid redan, förstår inte hur det ska gå att dölja det här i sex veckor till?! Jag ser ut som en stoppad korv i alla mina jeans och brukar ha mycket ribbade klänningar eller kjolar men magen är som en liten boll som sticker fram i allt. 

Minns att jag körde mycket lösa skjortor i min förra graviditet, men det är för varmt nu. 

Hur är det för er andra?

Förstår dig helt! Tycker det är så jäkla svårt med kläder nu, särskilt i denna värmen. Allt sitter ut för att jag är så uppblåst typ, kan bli tokig varje dag för att jag inte känner mig bekväm i något!  ????🤣 
  • Anonym (nliseso)
    Rosen3 skrev 2025-08-05 16:36:11 följande:

Var på ultraljud idag igen och gjorde NIPT! Allt såg bra ut och lillen sprattlade för fullt. Nu inväntar vi bara svaret, så nervöst! ❤️

Skönt att allt såg bra ut! Imorgon ska jag göra mitt första ultraljud och förhoppningsvis även NIPT (Om jag inte blir bakflyttad, för är på gränsen: 10+1 imorgon). 

SÅ nervös och allt jag vill är att se ett hjärta ticka❤️ vet inte vad jag gör annars?. 
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸