Inlägg från: Anonym (Marsbebis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Marsbebis)

Bf Mars 2026 🌸

Jag hoppar också in I den här tråden :) 
    Är i vecka 4+5 med bf 12/3 -2026, detta är mitt 4:e barn och även det sista ;) Blir 40 i slutet av året så efter denna blir det inga fler :) 

Jag plussade väldigt tidigt (3+0) (Äl+8)
    Hade mensens första dag 5 Juni
    Ägglossning efter test 18 Juni
    och plussade 26 Juni, först med ett testa tidigt, tog sedan ett vanligt test (25mlu) som också visade svagt positivt. 

Nu blir man ju fundersam om det kan vara som vissa säger att det är tvillingar då man plussar så pass tidigt och har så högt hcg tidigt i graviditeten, även med tanke på min ålder 😅😅 Någon som har erfarenheter av detta? ;) 

Ska bli kul att få följa er andra också som har bf samma månad! 🤗 Önskar alla ett stort lycka till med era graviditeter och att vi förhoppningsvis klarar oss igenom -utan allt för jobbiga krämpor😅

• Anonym (Marsbebis)
    Karinnirak skrev 2025-07-08 14:20:38 följande:

Skönt att det inte bara är jag som vill testa många gånger och se att det stegrar 😅

Haha ja jag är test galen 😆😆🤣 Kan inte hålla mig från att börja tidigt, och nu tyckte jag det inte hände så mkt första veckan så ville se att det i varje fall blev ett tydligt plus 😆
  • Anonym (Marsbebis)
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-08 17:49:41 följande:

Vilken intressant fråga! Jag kan dessvärre inte svara, men kanske kan du få göra ett tidigt ultraljud för att se om det finns två små rackare där inne? Alternativt om man kan ta ett blodprov och se hur höga hcg-nivåer du har? 

Stort lycka till till dig också! 

Ja det verkar ju vara lite olika teorier om det där så man vet ju aldrig 😅 imorgon ska jag då ringa in och bekräfta graviditeten hos barnmorskan så då får man väl höra vad dom säger ;) 
  • Anonym (Marsbebis)
    Jassan123 skrev 2025-07-11 11:04:13 följande:
    6+1 idag . Har ömma bröst , svullen mage speciellt på eftermiddagen middag/kväll. Har mått illa sedan förra lördagen , inte spytt men det ligger ett konstant illamående och gror 😣 dom senaste dagarna har jag även blivit yr om jag står för länge , lutar mig fram eller reser mig för fort . Antar att det är blodtrycket som är lite lågt 😣

25 feb/början på mars - Rosen3
    27 feb/början på mars - Önskan97 
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    6 mars - TridentHeart
    12 mars -Marsbebis
    Jag är i 6+0 idag och mår så fruktansvärt illa på morgnarna😭 precis dom du skriver så ligger det konstant och gror. Imorse fick jag springa ut och kräkas, hann inte ens till toan, men det var första gången jag rent spydde. Annars får jag blodsockerfall, blir yr. Och känner mig mer andfådd. Hoppas inte illamåendet ska hålla i sig i allt för många veckor då det är så himla påfrestande 😅 
    Men välling/gröt funkar bra som lugnande för mig på morgonen. Har en ettåring, och tjuvade nån klunk av hans välling då jag mådde illa och det var typ super-så nu är vuxen välling och fiberhavregryns gröt inhandlat för morgnarna 😆
  • Anonym (Marsbebis)
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-16 09:52:59 följande:

Så himla glädjande att läsa om era positiva VUL!
    Grattis till er alla! ❤️❤️

Har vi några VUL nästa vecka också? Jag har mitt på måndag och börjar bli nervös. Känner fortsatt inte så mycket mer än ömma bröst och att jag sover dåligt.. lite molvärk (typ mensvärk) som kommer i korta stunder, men det är typ allt. 

Tog ett digitalt CB imorse som visade 2-3 veckor. Hade hoppats på 3+ då jag hade ÄL den 24 juni, men försöker tänka positivt ändå.

Är i vecka 5+6 idag. 

Hur får ni tidiga ultraljud ? Är det pga omständigheter eller är det vanligt på vissa orter ? Här bokas första ultraljudet in först vid vecka 18- 19 (har jag för mig) om man inte gör KUB test som är kring vecka 13.- Vilket vi ska boka då jag är 39 år, -då ingår det också i vården.
  • Anonym (Marsbebis)
    Rosen3 skrev 2025-07-17 09:31:50 följande:
    Det går att boka in privat på vissa ställen (men då får man betala extra såklart). Sedan är det vissa som får tidiga ultraljud på grund av tidigare omständigheter som tex missfall eller liknande 😊 I vissa orter sker även första ordinarie ultraljud (som alla blir erbjudna) i vecka 12-13. 
    Ok, ja det känns ju så himla långt bort just nu tills ett ultraljud så man kanske får boka privat då😆🙈 Har inskrivning till veckan så då får jag väl se vad dom säger först 🥰
  • Anonym (Marsbebis)
    ElsaCross skrev 2025-07-18 19:45:18 följande:

Fått en svag blödning nu på eftermiddagen. Mina symptom har också varit som bortblåsta idag, istället har jag haft ont nere i ryggslutet. Vet att man kan blöda under graviditet, det här är min femte och den enda gången jag fått behålla bebis blödde jag aldrig, de andra fyra dock. 💔

Hoppas jag kan återkomma med goda nyheter, men just nu känns allt bara så hopplöst. 

Förstår att du blir orolig -speciellt så här tidigt i graviditeten ❤️ Håller tummarna att allt går bra iaf 🥰 Som du skriver så kan man ha blödningar så oroa dig inte allt för mkt bara ❤️
  • Anonym (Marsbebis)
    Anonym (Hej123) skrev 2025-07-19 17:30:30 följande:

Brukar alltid ha väldigt ömma bröst innan mens. skulle haft mens idag och haft svagt positivt test, mina bröst är lite spända typ men inte alls så ömma som innan mens. vad jag läst så är ett tydligt symtom ömma bröst, någon mer som upplevt att brösten blir mindre ömma vid graviditet än innan mens?

Jag är i vecka 6+2 och har inte alls nå ömma bröst som symtom ;) Brukar också få det vid äL och vid mens, men det kan vara olika, har 3 barn sen innan och vid nån av mina graviditeter så var det ett starkt symtom och vid dom andra inte alls 🥰 -  mina sympom nu är mest illamåendet,  samt blodsmak i munnen, yrsel och blodsockerfall.. 
  • Anonym (Marsbebis)
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-07-20 12:27:45 följande:

Åh då fattar jag, jag la in äl i en app som sa 8e men på alla andr ställen 9e så tänkte om man räknar olika typ! 

Ja det finns receptfritt på apoteket, åksjuketabletter men som jag läst att många tar under graviditet också. 10 tabletter för 99kr på mitt apotek så inte billigt men varit så värt det! Tagit 1 tablett var tolfte timme i en vecka och gått från att vara fast i soffan till att kunna njuta av dagen☺️☀️

Vad härligt med en utomlandstripp!! Men förstår verkligen att det blir knepigt att dölja! Har du kommit på några idéer? 😅 

Är dessa åksjuketabletter helt risk fria?
    Jag mår så sjukt illa,  och dagarna blir olidliga, jag försöker bara klara mig genom dagen. Men blir ju typ helt apatisk och vill i princip inte göra nånting. Inte lätt då man har 11 hästar och en 1-åring hemma 😅 

Klart värt att testa isåfall 🥰
  • Anonym (Marsbebis)
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-07-22 20:18:38 följande:
    Oj, 11 hästar är inte lite! En tvååring här känns tufft bara det så jag är imponerad av dig! 😅

Jag har tolkat det som riskfritt och att det är ett bra receptfritt alternativ, ska annars gå att få lergigan eller liknande på recept. ☺️ Här finns lite mer info:

https://janusinfo.se/nyheter/nyheter/2013/postafengarbraattanvandaundergraviditet.5.467926b615d084471ac14ba3.html
    Ja man håller sig sysselsatt åtminstone 😅😅 

Jag hade inskrivning idag, så tog upp det med barnmorskan och hon sa som du att det var helt riskfritt. Och skulle det inte fungera så skulle jag höra av mig så kunde jag få något receptbelagt istället :)  Så nu har jag varit på apoteket och köpt både åksjuketabletter och även vitamin b, då det tydligen också kunde hjälpa mot illamåendet:) så nu håller jag tummarna att det ska lugna ner sig lite :) 
  • Anonym (Marsbebis)
    Rosen3 skrev 2025-07-22 17:04:05 följande:

Symtomen går fortfarande upp och ner på dagarna, men är det någon som upplever att man får lite mer illamående när man vilar och ligger ner? Om vi hittar på saker tycker jag det inte känns alls 😊

För mig är det precis tvärtom 😅 sitter jag typ helt still på en stol och surrar eller liknande så går det bra, men direkt jag börjar greja med något grumlar det till sig och jag får "torr spyor" alltså kräks fast det inte kommer upp. Trots att jag ätit flera små måltider. Skulle handla idag och det var en pers att vara inne på affären😅😅😆
  • Anonym (Marsbebis)

Ni som gjort NIPT och fött reda på kön, är det via vården eller har ni bokat eran Nipt själva då? 
    Jag har KUB test på måndag, men eftersom det fortfarande är semester tid och ont om folk kommer vi istället att få göra NIPT.  Jag vill veta könet. Och undrar då om kön automatiskt syns vid nipt. Eller måste man be om det som något tillägg? 

Vi fick samma erbjudande med vår nuvarande 1 åring, det var bokat för KUB, men eftersom det var sommar så fick vi göra nipt istället, undrade på ultraljudet om man kunde få reda på kön den gången,  men det fick jag inte... så varför får vissa medan en del inte säger könet?😅 

• Anonym (Marsbebis)

BF-lista

23 februari - Rosen3, 33 år, första barnet
    25 februari - Önskan97, 28 år, första barnet
    3 Mars - Siripiri, 32, första barnet
    4 mars - Jassan123 , 30år , första barnet.
    4 mars - Monki19, första barnet
    9 mars - Marsbebis, 39 år, 4:e barnet 
    9 mars - AndraBarnet, 33år
    12 mars - Motherofninjas, barn nr 3 och 4
    15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet
    17 mars- Alexzandra87 andra barnet
    20 mars - mew96, 28 år, första barnet 
    25 mars - Hejåhoj, 37år, första barnet
    26 mars - ElsaCross, 30, andra barnet 

• Anonym (Marsbebis)

Hur länge fick ni andra vänta på era nipt svar? Inne på dag 12 nu, (gjorde nipt Måndag 1/9) .. väntan är outhärdlig 😩😩 Hade hoppats på svar idag iaf, men verkar få vänta ännu en helg ! Ultraljudet såg då bara fint ut och vi blev framflyttad 3 dagar 🥰  

• Anonym (Marsbebis)
    Anonym (Marsbebis) skrev 2025-09-12 14:10:29 följande:

Hur länge fick ni andra vänta på era nipt svar? Inne på dag 12 nu, (gjorde nipt Måndag 1/9) .. väntan är outhärdlig 😩😩 Hade hoppats på svar idag iaf, men verkar få vänta ännu en helg ! Ultraljudet såg då bara fint ut och vi blev framflyttad 3 dagar 🥰  

Och några timmar senare så fick jag mitt svar på dag 12😅😅 Allt såg bra ut, så nu kan vi andas ut 🥰 Vi väntar en liten tös också! Super kul då mina tidigare barn är 3 grabbar 🥰 - Som tur är hade vi inte planerat någon gender revealing då svaret på vilket kön det var stod med väldigt tydligt -(direkt i rubriken på 1177)

. Så tips för den som inte vill se det direkt är att be någon annan läsa meddelandet 🤗🥰 Bifogar bild på hur vårat svar såg ut (Vi fick Nipt via landstinget) 
  • Anonym (Marsbebis)
    Siripiri skrev 2025-09-12 18:54:01 följande:
    Oj det var svårt att ducka 😂 
    Men mys med flicka när du bara fått grabbar innan 🥰
    Ja den var lite väl tydlig 😅 Ja men verkligen- önskade en tjej, så blev extra glad med detta besked. Både att allt såg bra ut och att det var en flicka. -Än om vi såklart hade blivit glada över att få en till pojke också ❤️
  • Anonym (Marsbebis)
    Hejåhoj skrev 2025-09-12 20:19:02 följande:

Härligt att höra att ni båda fick bra resultat <3
    Jag känner att tiden fram till på torsdag och kubtest sniglar sig fram.. Jag är så orolig att nått ska va fel, typ att det vore för bra för å va sant att vi faktiskt skulle få ett barn överhuvudtaget osv.. helt sjukt hur hjärnan håller på istället för att bara ta det lugnt och försöka njuta.. 

Tack 🥰 Jag förstår din väntan, det går så otroligt segt då man väntar på svar eller att få göra det första ultraljudet och se att allt ser bra ut! Men håll ut. Snart är du där 🥰 Och lycka till på kuben 🥰
Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;