Bf Mars 2026 🌸
Blir lite rädd av all info jag läser på nätet. Tydligen är ensidig smärta inget bra tecken och jag är nu mycket orolig.
Blir lite rädd av all info jag läser på nätet. Tydligen är ensidig smärta inget bra tecken och jag är nu mycket orolig.
Hej alla! Hoppas det går bra för. Det är så att jag inte har de typiska symptomen och blir orolig. Mina bröst ömmar inte och jag mår inte illa men jag har mensliknande smärta. Bör jag vara orolig ? Ska gå in i vecka 6.
Nu är jag väldigt orolig. Är det normalt att inte se hjärtslag på ultraljud i v5+5 ? Läkaren sade då på plats att allt ser normalt ut men i journalen läste jag att inga tydliga hjärtslag syns. Är det tidigt?
Hej alla
Hoppas det går bra.
Får man missfall av att lyfta ? Jag jobbar inom ett yrke där man lyfter, nu har jag fått lyfta mycket mindre men lyfter ju fortfarande. Innebär det att jag kommer få missfall?
Jag tycker att din kommentar var dryg. Varför ska ni som är rädda/osäkra på era graviditeter skriva eran sk*t här för? Hoppas att ni faktiskt råkar ut för all sk*t ni är rädd för. Låter så desperata och nästan galna vad kvinnor i denna tråden har gjort pga rädsla. Chilla lite för sjutton!
Fast kan hålla med liljekonvalj och önskan här.
(?) har vid flera tillfällen ventilerat sin egen oro och däribland att hon har lite symptom, men när andra gör det så är det inte okej?
Alla här inne har en barnmorska att vända sig till som kan ge svar på sina frågor och funderingar. Men man kan inte reglera ett öppet forum att en del får ventilera sina tankar till att andra inte får.
Ett alternativ är ju att skapa en till tråd där man inte får skriva om att man är orolig eller att man har symptom/inte har symptom.
Jag har inte sett något sånt och denna bf tråden sticker inte på något sätt ut från andra bf trådar.
Det går läsa ut vad som helst ur vad som helst om man nu vill. Och skulle någon formulera sig tokigt så menar de givetsvis inget illa.
Jag har jobbat typ 3 månader på mitt nya jobb och är fortfarande på provanställning 3 månader till. Är gravid i vecka 10!
Så ja, jag har tänkt dra ut på att berätta för jobbet i alla fall ett tag till (tills det börjar synas på magen). Men vill samtidigt berätta snart för känner att jag behöver jobba mer hemifrån pga. måendet.
Känner såhär: om inte ens arbetsplats har förståelse för att livet händer och barn blir till (även om man är ny på jobbet) så är det ingen plats man vill jobba på ändå. Direkt när jag fick veta att jag var gravid kände jag dessutom att jobbet hamnade mycket längre ner på listan över saker som är viktiga i livet.
Hej hörni!
På tisdag har jag VUL bokat, borde då ungefär vara i vecka 8+2. Jag undrar om någon här gjorde ultraljud runt samma vecka och vad ni fick se?
Förra grav gjorde jag först i vecka 6+, då fanns där bara en liten fläck och en säck. Andra jag fick göra var i vecka 10+ och då fick jag se en liten bebis med hjärta och rörelse.
Jag hoppas ju såklart få se hjärtljud, men försöker förbereda psyket på att inte förvänta mig för mycket. Känns väldigt läskigt den här gången. Försök förklara ungefär hur det såg ut för er, så kanske jag kan förbereda mig bättre haha. Kramar ❤️