Inlägg från: Motherofninjas |Visa alla inlägg
  • Motherofninjas

Bf Mars 2026 🌸

Hej, 
    Är gravid och beräknad BF är i början av mars. Sedan tidigare har vi två pojkar som är 8 och 5 är. Det här var tänkt att bli en tredje och sista bebis, en liten sladdis. 

Var på ett tidigt UL idag pga att vi fått hormonstimulerande behandling via Livio (fått det tidigare grav också). Chocken var total när det visade sig att det var två bebisar i magen! 

Nu ligger jag här och kan inte sova, miljoner tankar som rusar i huvudet.. vi hade verkligen inte trott att det skulle bli tvillingar och vi har absolut inte haft några planer på  fyra barn! Jag som varit så chill i att "vi har ju redan allt som behövs för en bebis hemma".. inser nu att vi behöver ny vagn, bilbarnstolar, allt! 

Är även orolig över komplikationer. Arbetar inom vården och vet hur vanligt det är att barnen föds för tidigt.. Vi planerar att göra NIPT för att inte bli helt tagna på sängen om något skulle vara avvikande.. 

Det är även tufft när vi inte har familjen på samma ort. Vi känner folk här, men inte direkt någon vi kan tigga om avlastning av. Det kommer bli oerhört tufft. Så vi har hunnit fundera ifall vi måste flytta, vilket också känns jobbigt då barnen och vi trivs väldigt bra här, skola/förskola är fantastiska och det är nära till jobb. 

Ursäkta ett långt babblande.. just nu är chocken fortfarande total, kommer säkert känna annorlunda längre fram när vi fått smälta det här.. 

• Motherofninjas
    Siripiri skrev 2025-07-30 11:18:06 följande:

Grattis till graviditen! Välkommen in i tråden🥰

oj kan tänka mig chocken, blir ju lite mer omställning från två till fyra barn med bil och annat. Att behöva flytta känns ju inte så kul heller när ni verkar ha det bra💕 

Klart du ska få babbla ut! Därför den här tråden finns ❤️ 

Tack så mycket 😊 
  • Motherofninjas
    Siripiri skrev 2025-07-30 11:18:06 följande:

Grattis till graviditen! Välkommen in i tråden🥰

oj kan tänka mig chocken, blir ju lite mer omställning från två till fyra barn med bil och annat. Att behöva flytta känns ju inte så kul heller när ni verkar ha det bra💕 

Klart du ska få babbla ut! Därför den här tråden finns ❤️ 

Tack så mycket 😊 
  • Motherofninjas
    TridentHeart skrev 2025-08-03 00:03:19 följande:

Gynekologen sa att allt såg jättefint ut och kunde inte hitta någon specifik orsak till blödningen.

Vad skönt att allt såg bra ut! Vilken otroligt skrämmande upplevelse! ❤️
  • Motherofninjas
    Anonym (nliseso) skrev 2025-08-05 17:32:06 följande:
    Skönt att allt såg bra ut! Imorgon ska jag göra mitt första ultraljud och förhoppningsvis även NIPT (Om jag inte blir bakflyttad, för är på gränsen: 10+1 imorgon). 

SÅ nervös och allt jag vill är att se ett hjärta ticka❤️ vet inte vad jag gör annars?. 
    Oj vad tidigt du får göra UL och NIPT, är det RUL eller får ni ett tidigare UL? Vi måste vänta till v 14 innan vi får göra första RUL och NIPT, jag håller på att vänta ihjäl mig! Vill så gärna veta att bebisarna mår bra och är friska, då kanske jag vågar tro på den här graviditeten lite mer 🙈

Hoppas att allt har gått bra för er idag! ❤️

• Motherofninjas

Grattis till alla som fått se sina små underverk på ultraljudet nu! Så underbart! 

Här är det två veckor kvar innan det blir dags för UL och NIPT för vår del och jag längtar. Vi har valt att inte berätta för någon om graviditeten ännu. Vi hade tänkt vänta till efter resultatet på NIPT, men just nu är det tufft att hålla det för sig själv. Vid mina tidigare graviditeter har jag mått bra, lite tröttare men absolut inte på den här nivån som är nu. Kanske beroende på att jag är äldre, eller på att vi väntar tvillingar, men det är svårt att klara av jobbet och ändå vara någons slags mamma på hemmaplan efteråt. Fick bli en sjukdag idag, då jag igår var så trött att jag bara ville gråta 🙈 

Hoppas att ni andra får må bra ❤️

• Motherofninjas
    Monki19 skrev 2025-08-21 19:45:29 följande:
    Det var bra att du stannade hemma - lyssna på kroppen! Kan inte tänka mig hur trött man borde bli av att ha tvillingar i magen! Du får vara rädd om dig och good enough räcker gott och väl!🌷
    Det har känts som helt rätt val. Kändes som att jag varje dag startade på allt längre energinivå, nu känns det som att jag kommit i fas lite mer. Men jag är lite orolig över hur det blir när jag börjar jobba igen.. 
  • Motherofninjas

Känner mig inte så aktiv i den här tråden, men läser alla andra inlägg och följer med på era resor.

Här har vi gjort NIPT med ultraljud, vi fick hoppa direkt till det eftersom det fortfarande räknas som sommartid för dem och då skippar de KUB. Får göra undersökningarna via regionen eftersom jag är över 35. Är beräknade 12/3, men kommer bli tidigare pga tvillingar. 

Bebisarna mådde bara fint, de växer precis som de ska och alla strukturer är på plats. Bådas hjärtan slog precis som de skulle, otroligt skönt att se. Tvilling 2 låg så snyggt i profil och vi fick fina bilder, tvilling 1 hade tryckt in huvudet mot moderkakan och låg och sprattlade så på bilden ser det mer ut som en hund än en bebis 🤣 De såg även att båda.moderkakorna ligger i framkant, så jag lär få vänta innan jag känner några rörelser. 

Nu väntar två väldigt nervösa veckor innan vi får svar på NIPT och då även får en hint om kön. Enda gången vi kan vara säker på bådas kön är om testet säger att det är tjejer, annars kan testet inte veta om det är en kolla+ tjej eller två killar. I så fall får vi snällt vänta till RUL i v 20. 

Varför måste det vara så långt mellan alla undersökningar så här i början, när man är som mest orolig att något ska hända? 

• Motherofninjas
    Siripiri skrev 2025-09-08 20:49:03 följande:
    Härligt att dem mådde bra 🥰 Har också moderkakan i framkant så lär ju ta ett tag som förstföderska att känna sparkar 🙃 
    Blev nästan lite besviken när jag fick veta det..tänkte att jag som är gravid för tredje gången och med tvillingar kanske har turen att känna rörelserna extra tidigt. Men vi får helt enkelt snällt vänta 😊

Det är magiskt när man börjar känna det första lilla fladdret, som en liten fisk som sprattlar runt där inne 🥰
  • Motherofninjas

Åh, kan tänka mig att man längtar extra mycket efter att få känna rörelser där inne när man varit igenom så mycket som ni har. ❤️ 

Siripiri skrev 2025-09-09 06:22:31 följande:
    Jag jag kände likadant 🥲 Just för att man haft den historiken man haft med MF och X så hade man gärna velat känna så fort som möjligt att det finns något där inne.. 

kan tänka mig de 🥹
  • Motherofninjas
    Alexzandra87 skrev 2025-09-10 11:05:41 följande:

Bf-lista

4 mars - Jassan123 , 30år , första barnet.
    6 mars - Monki19
    12 mars - Motherofninjas, barn nr 3 och 4
    15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet

17 mars- Alexzandra87 andra barnet

• Motherofninjas
    Siripiri skrev 2025-09-10 16:45:04 följande:
    Ja 💔♥️ Men men.. fyra veckor kvar till RUL 😩 
    Blev stressad igår när min sambos mormor sade att jag skulle ta det lugnt i ^skarvarna^, alltså mellan trimestrarna och inte lyfta tungt för hon hade gjort det och fått missfall.. 
    Gick ju in i andra förra veckan och lyfte väl inte jätte tungt på
    jobbet men lyfter ändå många kilo under en vecka och är på benen hela tiden.  
    Jag kan förstå att du blev stressad av att höra en sån sak från henne. Nu kan jag såklart inte hela din bakgrund och exakt allt ni varit igenom och jag vill verkligen inte avfärda eller förringa den oron eller dina känslor. Men det finns många som lyfter tungt genom hela graviditeten utan att det leder till missfall. Jag hjälpte patienter med förflyttningar, gick 10 000 steg på hårda stengolv och styrde tunga, bångstyriga sängar med patienter i under mina första två graviditeter och det gick bra. Det är inte ditt fel eller din sambos mormors fel att ni fick missfall och skedde mest troligt inte på grund av någonting ni hade gjort ❤️

Har du pratat med din BM om din oro, kan du få stöd därifrån? 
  • Motherofninjas
    Siripiri skrev 2025-09-11 19:15:15 följande:
    Ja alltså jag är ingen vanlig tjeja och har inte alls samma fysik eller bakgrund som min sambos mormor. Känns skönt att höra att du kört på som vanligt ♥️ 

Nä.. har inte de :( men borde kanske slänga iväg ett meddelande. ♥️ 
    ❤️❤️ 

Gör det, barnmorskorna ser ju så otroligt många gravida kvinnor, i alla former, alla yrken och med alla olika aktivitetsnivåer. De är ju oftast väldigt vana att hantera oro och deras jobb är ju att stötta oss gravida genom graviditeten 😊
  • Motherofninjas
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-09-23 13:14:10 följande:

Tack snälla 🥰 Inget svar än här, så segt! 

Väntan är så jobbig, hur går det för er? Vilken vecka är du i? Lycka till och hoppas ni får positivt besked snart 🤗

Vi väntar också olidligt länge på svaret på NIPT. Pga sommarrutiner fick vi hoppa över KUB och gå direkt till NIPT. De sa att svaret skulle komma inom 14 dagar, det var i fredags.. så det är svårt att inte tänka att det just nu skickas ett papperssvar till spec.mödravården där det står att något är avvikande, att det är därför det tar så lång tid att få besked. Är rädd för att telefonen ska ringa 🙈🙈 

Hur länge har ni väntat? 
  • Motherofninjas
    Karinnirak skrev 2025-09-24 17:27:50 följande:

Vi fick svar på NIPT idag, normala kromosomer 🙌🏻♥️ Jag känner mig så lättad! 

Vad skönt att ni fått svar och att allt såg bra ut! ❤️

Vet du vilket labb provet skickades till? 
  • Motherofninjas
    Motherofninjas skrev 2025-09-23 16:42:11 följande:
    Vi väntar också olidligt länge på svaret på NIPT. Pga sommarrutiner fick vi hoppa över KUB och gå direkt till NIPT. De sa att svaret skulle komma inom 14 dagar, det var i fredags.. så det är svårt att inte tänka att det just nu skickas ett papperssvar till spec.mödravården där det står att något är avvikande, att det är därför det tar så lång tid att få besked. Är rädd för att telefonen ska ringa 🙈🙈 

Hur länge har ni väntat? 
    Idag fick vi svar, efter att jag kontaktar specmödravården. Svaret hade legat hos dem sedan den 19e, men de hade fått information från labbet att vi redan blivit informerade via 1177. Allt såg bra ut, inget avvikande kunde upptäckas i testningen. En stor sten lättade i och med det, dock lite irriterande över mossen och att vi fick gå och oroa oss längre än nödvändigt. 

Vi fick även veta att vi väntar två flickor ❤️❤️
  • Motherofninjas
    Siripiri skrev 2025-09-26 20:30:23 följande:
    Va skönt att allt var bra 🥰
    Ja verkligen, en enorm sten som lättade från våra axlar 🥰
  • Motherofninjas
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-10-01 17:54:04 följande:
    samma här, tror inte heller jag känt något än, vecka 20 imorgon ☹️Längtar så till fredag när vi har RUL ❤️ tiden går låååångsamt 
    Om det kan vara en tröst.. jag är gravid för tredje gången och har två krabater där inne, är i vecka 17.. känner absolut ingenting heller. Jag kände det mycket tidigare min förra graviditet och hade trott att jag skulle känna det ännu tidigare den här gången. 

Men alla graviditeter är olika, det är så mycket som kan inverka på om man känner något eller inte.. moderkakans läge, hur bebisen ligger (kan ju ligga och sparka mot ryggen) osv. Även om det är otroligt jobbigt att inte få de där små bekräftelse-sparkarna och tiden sniglar sig fram, så försöker jag att lugna mig med att det inte finns något som talar för att något skulle ha gått på tok heller. 

Skönt att ni har RUL på fredag, hoppas att allt ser fint ut! Vi har vårt först den 20e, längtar! ❤️
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸