Inlägg från: HejAnon |Visa alla inlägg
  • HejAnon

Bf Mars 2026 🌸

Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-14 16:54:35 följande:

Någon annan som är nervös/var nervös för att berätta för jobbet om graviditeten? Eller bara har peppande ord till mig? 🙈
    Jag tänkte väldigt mycket på hur jobbet skulle reagera innan och när vi började försöka men det har lagt sig lite. Tog till och med psykologhjälp för dels dessa tankar. Började i maj förra året så kanske inte jobbat jättelänge och blir rädd att de tycker jag ?sviker?. Jag kommer också få gå en ledarskapsutbildning i höst och det kändes nästan fel att ta den platsen innan jag blev gravid, nu känns det som att någon annan borde ta den.

Om allt ser bra ut på KUB nästa vecka är tanken att berätta för familj/vänner helgen efter och sedan jobbet. Är nervös för jobbets reaktioner🥹❤️

Jag har jobbat typ 3 månader på mitt nya jobb och är fortfarande på provanställning 3 månader till. Är gravid i vecka 10! Skrattande Så ja, jag har tänkt dra ut på att berätta för jobbet i alla fall ett tag till (tills det börjar synas på magen). Men vill samtidigt berätta snart för känner att jag behöver jobba mer hemifrån pga. måendet.

Känner såhär: om inte ens arbetsplats har förståelse för att livet händer och barn blir till (även om man är ny på jobbet) så är det ingen plats man vill jobba på ändå. Direkt när jag fick veta att jag var gravid kände jag dessutom att jobbet hamnade mycket längre ner på listan över saker som är viktiga i livet.

• HejAnon
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-22 14:19:58 följande:

Måste fråga om någon känner samma. Hoppas inte tmi 😅

Har haft ett bra sexliv tidigare och har en superfin relation, men nu sedan några veckor så känner jag total avsmak för all form av närhet och bara tanken på sex gör att jag får rysningar typ haha. Helt ok för min partner men jag tycker det känns lite tråkigt och önskar att jag kunde vilja ligga nära eller kramas iallafall. Upplevde inte samma vid min förra graviditet och kan nästan inte förklara känslan utan får bara total avsmak/avsky för all form av närhet.

Är det någon som känner igen sig eller är det något udda jag lyckats få bara? 😂

Samma här, har nära noll intresse av det där just nu. Plus att jag haft molande växtvärk i livmodern flera veckor och är uppsvälld i magen. Plus trött hela dagarna. Så man är inte på humör om man säger så... Men tydligen är det vanligt att man mår bättre i andra trimestern så hoppas man får tillbaka lite lust då!
  • HejAnon

Idag var jag inbokat för KUB-ultraljudet. Kom dit och då visade det sig att jag inte var i vecka 13 som barnmorskan trodde... utan vecka 10+1. Skrattande Har oregelbunden cykel så det var aldrig solklart det där med veckorna, men var såå inställd på att jag var i minst vecka 12. Så fick boka om KUB-testet till om två veckor istället.

Fick i alla fall se bäbisen för första gången och allt såg fint ut med pickande hjärta och allt. Nu känns allt lite mer verkligt! 

• HejAnon
    ElsaCross skrev 2025-09-01 21:30:25 följande:
    Åh vad snopet, men ändå fint att få se den lilla och att allt såg fint ut, då har ni snart ett till ultraljud att se fram emot! Och vi delar nästan samma BF då, jag är i vecka 10+3 nu och har BF 26 mars. De flesta i gruppen ligger lite längre fram tycker jag att jag får känslan av, svårt att inte bli avis i alla fall när man ser alla gosiga KUB bilder 😂❤️

Då skiljer det verkligen inte många dagar mellan oss! Så spännande att följa alla här i gruppen. Kommer du också göra KUB?

• HejAnon

BF-lista

23 februari - Rosen3, 33 år, första barnet
    25 februari - Önskan97, 28 år, första barnet
    3 Mars - Siripiri, 32, första barnet
    4 mars - Jassan123 , 30år , första barnet.
    4 mars - Monki19, första barnet
    9 mars - Marsbebis, 39 år, 4:e barnet 
    9 mars - AndraBarnet, 33år
    12 mars - Motherofninjas, barn nr 3 och 4
    15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet
    17 mars- Alexzandra87 andra barnet
    20 mars - mew96, 28 år, första barnet 
    25 mars - Hejåhoj, 37år, första barnet
    26 mars - ElsaCross, 30, andra barnet
    29 mars - HejAnon, 34 år, första barnet

• HejAnon
    Hejåhoj skrev 2025-09-12 20:19:02 följande:

Härligt att höra att ni båda fick bra resultat <3
    Jag känner att tiden fram till på torsdag och kubtest sniglar sig fram.. Jag är så orolig att nått ska va fel, typ att det vore för bra för å va sant att vi faktiskt skulle få ett barn överhuvudtaget osv.. helt sjukt hur hjärnan håller på istället för att bara ta det lugnt och försöka njuta.. 

Har också KUB-testet på torsdag. Känner också sådär, att det nästan skulle vara för bra för att vara sant om allt bara flyter på och ser bra ut utan problem! Har haft en ganska smidig graviditet hittills utan så mycket jobbiga symptom, så hjärnan tänker att det kan inte få vara så utan att det måste komma nåt dåligt besked snart... men jag försöker att inte tänka så, utan istället tänka att det ju faktiskt oftast går bra för de flesta!
  • HejAnon

I torsdags var det dags för KUB - igen - eftersom jag hade blivit inbokad på det för 2,5 vecka sen då min barnmorska trodde jag skulle vara i vecka 13. Det visade sig dock att jag då bara var i vecka 10+1 så det blev bara ett snabbt ultraljud då. Men nu har det alltså gått några veckor och jag faktiskt var i vecka 13 i torsdags!

Det var så roligt att se hur bäbisen har utvecklat sig på bara några få veckor! Man kunde ju se så mycket mer detaljer och strukturer i kroppen. Alla organ såg bra ut och bäbisen växer som den ska vilket var så skönt att höra! Vi beräkningen av risken för kromosomavvikelser fick jag en mycket låg risk, är så himla tacksam att allt såg bra ut!

Först nu känns det som att man kan börja pusta ut och glädjas helt åt graviditeten, utan att gå runt och oroa sig allt för mycket. Nu vågar jag börja planera på riktigt för barnet och ska inhandla mina första gravidkläder - har inte riktigt vågat än utifall att man skulle fått dåliga besked vid KUB. 

• HejAnon
    xnfsm skrev 2025-10-03 15:46:38 följande:

Halloj,

hoppar in och frågar när ni berättade för omgivningen? Jag har berättat för chefen och närmsta kollegor denna vecka (förutom näemsta familj och några vänner). skulle vilja berätta mer och har även mage som syns nu. Förra grav berättade jag i v 26?

har ett barn sen tidigare och två graviditeter innan dess, en som avslutades v 15 och en v 23. 

bf 25/3 men räknar med att det blir lite tidigare 

Vi berättade för våra familjer i början av vecka 11 när vi haft vårt första ultraljud. Vi orkade inte hålla det hemligt längre än så. Har dock inte berättat för jobbet än (är i vecka 16+1) men har nog tänkt göra det efter vårt nästa ultraljud den 30 oktober. Jag är på provanställning på mitt nya jobb till mitten av november så det är lite risky men magen börjar synas så det kommer inte gå att dölja länge till ändå.
  • HejAnon
    Hejåhoj skrev 2025-10-03 13:56:43 följande:

Hej!! Allt såg bra ut på nip-svaret fick jag veta idag !! Herregud vilken lättnad! 😅😍 är i 15+3 idag så nu får man väl försöka slappna av lite mer och börja berätta för folk?! Vet inte om jag kan dölja det fyra veckor till då vi ska på rul! har blivit rätt tjock om magen då jag äter ofta 😆 har läst allt ni skrivit sen jag va inne sist och härligt å höra att det verkar gå bra för alla och ni som väntat på egna provsvar och gjort jobbiga tester skönt att det visat sig bra!

Åh vad skönt!! Måste har varit en jobbig väntan! Fick ni veta könet också eller kommer ni vänta med det? Själv är jag lite osäker på hur jag ska göra med det.
  • HejAnon
    Hejåhoj skrev 2025-10-05 12:31:30 följande:

Som bara den 😅 Ja fy vad man hela tiden inte försöker oroa sig, lider så med alla som måste göra tester å vänta å sen kanske göra nya tester, huvaligen!! 

vi fick inte veta könet och vi har bestämt att det vill vi inte heller, sambon var väldigt tydlig med det häromveckan haha och jag har bestämt mig för samma sak att jag vill det ska vara en överraskning helst ☺️
    Ja jag förstår det kan ju vara roligt att veta också, praktiskt kanske på nå vis och mysigt att veta. 

är du orolig för rul? 

Just nu lutar vi också åt att inte ta reda på könet, det känns som en rolig överraskning sen vid födseln. Men vi får se om vi hinner ändra oss :D 

Jag var nog mer orolig inför KUB än jag är nu inför RUL, ska mest bli roligt att se hur barnet utvecklats under alla veckor sen man såg den sist! Men såklart gnager en liten oro i bakhuvudet att man hoppas att allt ska se bra ut. Man vet ju verkligen ingenting om hur barnet utvecklats förrän man får se det på ultraljudet! Ser dock fram emot att börja känna rörelserna, hoppas det sker snart  

Hur känner du inför RUL?

• HejAnon
    Jenam248 skrev 2025-10-11 23:30:51 följande:
    Jag har en gravidkudde från jollyroom. Köpte den när jag väntade mitt första barn 2020 och den har hållt i alla år. Minns inte vad den heter men den är säkert 2m lång så jag kan ha ena sidan under magen och mellan knäna, och andra sidan mot ryggen. Alltså så den är mellan benen på mig, som att jag ligger i ett U. Det har varit superskönt! Ser fram emot att ta fram den nu men har två barn som kommer och lägger sig hos mig på natten så jag vet inte om jag får plats...

Sedan fick jag första barnet på Huddinge i Stockholm, eftet 16h från första värken så fick jag kejsarsnitt. Förutom att det var mitt i pandemin, sommaren 2020, så ingen av oss fick lämna rummet på 3 dagar, så tyckte jag att det var ett väldigt bra sjukhus och bra upplevelse!

Och idag verkar jag ha känt lite rörelser igen, 15+5 idag. Bebisen verkar gilla när jag äter och rör sig ofta efter en stor  lunch...

Imorgon tänkte vi ta första magbilden, vi har tidigare tagit en bild i veckan från v 16/17 fram till förlossning. Misstänker att jag är mycket större denna gång så ska bli kul att genomföra. Någon annan som tar magbilder?

Har tagit magbilder varje söndag sen vecka 8 (gick in i vecka 17 igår) och det är så kul att se hur snabbt utvecklingen går! Lite roligt att jag redan i vecka 9-10 tyckte jag hade "lite mage" men jämfört med nu var det ju ingenting haha. 

Ska också införskaffa mig en gravidkudde, känns som att det kommer vara guld värt när man blir lite större och det blir mer obekvämt att sova.

• HejAnon

Igår var det dags för RUL även för mig. Det var så kul att se hur mycket bäbisen hade växt sen senaste ultraljudet! Allt såg fint ut och vi bestämde oss lite i sista minuten att vi ändå ville ta reda på kön (vi har velat fram och tillbaka). Känslan var att det var en flicka, men det visade sig vara en liten pojke därinne ♥️ Imorgon går jag in i vecka 20, halvvägs redan!

Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;