Bf Mars 2026 🌸
Någon annan som är nervös/var nervös för att berätta för jobbet om graviditeten? Eller bara har peppande ord till mig? 🙈
Jag tänkte väldigt mycket på hur jobbet skulle reagera innan och när vi började försöka men det har lagt sig lite. Tog till och med psykologhjälp för dels dessa tankar. Började i maj förra året så kanske inte jobbat jättelänge och blir rädd att de tycker jag ?sviker?. Jag kommer också få gå en ledarskapsutbildning i höst och det kändes nästan fel att ta den platsen innan jag blev gravid, nu känns det som att någon annan borde ta den.
Om allt ser bra ut på KUB nästa vecka är tanken att berätta för familj/vänner helgen efter och sedan jobbet. Är nervös för jobbets reaktioner🥹❤️
Jag har jobbat typ 3 månader på mitt nya jobb och är fortfarande på provanställning 3 månader till. Är gravid i vecka 10!
Så ja, jag har tänkt dra ut på att berätta för jobbet i alla fall ett tag till (tills det börjar synas på magen). Men vill samtidigt berätta snart för känner att jag behöver jobba mer hemifrån pga. måendet.
Känner såhär: om inte ens arbetsplats har förståelse för att livet händer och barn blir till (även om man är ny på jobbet) så är det ingen plats man vill jobba på ändå. Direkt när jag fick veta att jag var gravid kände jag dessutom att jobbet hamnade mycket längre ner på listan över saker som är viktiga i livet.