Inlägg från: Skuggviol |Visa alla inlägg
  • Skuggviol

Bf Mars 2026 🌸

Jag hänger också med i tråden. Fick äntligen ett plus igår efter 7 månaders försök. 

Beräknat till den 12e mars och det blir vårat tredje barn om allt går vägen Hjärta

• Skuggviol

Lägger till mig i listan 

27 feb/början på mars - Önskan97 
    1 mars - nliseso
    2 mars - Siripiri
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    4 mars - Evylin
    6 mars - TridentHeart
    7 mars - Monki19
    9 mars - AndraBarnet
    12 mars - Skuggviol
    17 mars - Liljekonvalj93
    18 mars - Happytjej
    18 mars - Karinnirak

Hittills har jag i princip inga symtom. Är kanske lite mer lättretlig och har känt drag/ilningar i livmodertrakten vid några tillfällen. Tog ett digitalt test med veckoindikator imorse och det hade eökat till 2-3 så det känns bra. Känner mig lugn o trygg i den här graviditeten än så länge 🥰

• Skuggviol
    Anonym (lo) skrev 2025-08-26 20:16:01 följande:

Grattis till alla plus!

Här vill det inte ta sig Gråter

Hur ofta och vilka dagar sexade ni när det tog sig för er?

Det känns som vi har provat allt. Sex varje dag, varannan dag, 3 dagar innan ÄL och ÄL? ja

Ber om ursäkt om det inte passar sig att fråga här.

Vad jobbigt för er, det är verkligen tufft när man försöker utan resultat.

Min senaste mens började 31 maj, vi låg 16, 20 och 21 juni och sen plussade jag den 5 juli. Min menscykel brukar vara kring 34 dagar. Vi försökte i sju cykler innan det blev något och jag trodde vi hade legat för lite just den här gången och kanske missat äl. Men tydligen inte :) 

Håller tummarna för att ni får ert plus snart!

• Skuggviol

Nu har vi äntligen gjort KUB! Allting såg bra ut, det är bara en bebis där inne och vi fick lägsta sannolikheten på alla 3 trisomier; 1:20000 🥰 

Vi har också hunnit berätta för de blivande två storebrorsorna och framförallt våran äldsta blev superglad över nyheten! Det känns verkligen jätteroligt och det här blir nog en väldigt bortskämd och älskad liten unge 😍

Nu är jag fram emot att få börja känna sparkar och sen RUL i vecka 20 🥰

• Skuggviol

Letade efter listan och den var inte uppdaterad sedan mitten av juli, så vi kanske ska göra en ny istället? Många har nog kommit in efter det och några har kanske lämnat. Jag tycker det är roligt med en samlad lista så det är lättare att hålla koll på alla 🥰

Bf-lista
    15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet

• Skuggviol
    Monki19 skrev 2025-10-06 20:36:49 följande:

RUL avklarat och allt såg bra ut! Jag har moderkakan i bakvägg som jag misstänkte 😁 

Någon mer som börjat få foglossning? Jag har tagit det ganska lugnt senaste veckan men ändå har jag en ilande värk i bäckenet 😩 Känns så himla tidigt när jag pratar med andra om det? Ska träffa fysioterapeut snart och få hjälp.
    Ska även inviga min gravidkudde inatt, ska bli så skönt med stöd mellan benen och bakom ryggen 😍

Hoppas kommande RUL i gruppen går finfint!

Grattis till RUL resultatet 🥰 Vad skönt att ha det gjort o att allt var bra. Jag längtar verkligen tills det är våran tur, gick in i v 18 igår och har RUL först den 22 oktober.

Foglossning började jag känna i vecka 12 😅 har blivit tidigare för varje barn för mig.. det här är tredje barnet och tidigaste känningarna. Jag har regelbundna besök hos fysioterapeut inriktad på kvinnohälsa och hon är toppen! Det håller sig i schack hittills när jag följer de råd som jag fått av henne. Jag styrketränar fortfarande och hoppas kunna fortsätta med det så länge som möjligt. Än så länge känns det bara bra i kroppen att träna så det är skönt 😊
  • Skuggviol
    xnfsm skrev 2025-10-10 21:47:33 följande:

Tipsa gärna om vilken gravidkudde som ni rekommenderar! Jag vill köpa en. Har också börjat få foglossning, i bäckenet och värst när jag ligger ner och ska vända mig, precis som i min förra graviditet. 

Tycker mig också ha känt rörelser ett par gånger men kan gå flera dagar utan och händer inget när jag försöker peta lite/buffa lite? skapar ju lite oro även fast det ännu är ganska tidigt, är i v 16+1 idag. 

någon fler som är från Sthlm? Vilken förlossningsmottagning ska ni välja? :)

Jag har en bbhugme som jag verkligen älskar, den är så himla skönt mot foglossning och går att "dra åt" så man kan välja hur fast den ska vara. Funkar fint som stöd vid amning efteråt också. 

Jag funderar också kring var jag vill föda, men bor utanför Göteborg så det är Östra eller Borås sjukhus som gäller för mig.. Vårat andra barn födde jag hemma (planerat, med två barnmorskor), och var det inte så dyrt så hade jag absolut velat göra det igen, det var helt fantastiskt.
  • Skuggviol

Usch jag är så himla ynklig just nu. Igår eftermiddag hjälpte jag min treåring ur bilen och någonting hände i min vänstra si-led samt i ländryggen. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag sjönk ner på knä i gruset och bara knappt kunde ta mig upp och långsamt gå till dörren för att släppa in barnen. Sedan tog jag mig långsamt till soffan och där blev jag liggande orörlig. 

Tack o lov kom min sambo hem från jobbet efter kanske 30 minuter och kunde ta hand om barnen + fixa middag. Efter att ha rådfrågat min mamma (sjuksköterska) så ringde jag 112 för första gången i mitt liv. Jag blev satt på vänt för att få ambulanstransport, men lågt prioriterad. Efter två timmar ringde dom tillbaka och rådde oss att försöka åka in själva då det hade kommit in flera hjärtstopp och alla ambulanser var upptagna. Min närmaste akutmottagning skulle stänga om 1,5 h så om jag ville dit fick vi försöka komma iväg.
    Som tur är bor all vår familj i samma kommun, så farmor o farfar kom över snabbt och kunde ta hand om barnen under kvällen och natten. 

Det kändes som ett jävla maraton att ta sig ut till bilen, och min sambo fick stötta mig och hålla mig uppe i varje steg, men vi kom iväg. Fick vänta på akuten såklart men fick bra hjälp av jättefin personal. Tyvärr kan man ju inte få så mycket smärtlindring när man är gravid.. jag fick alvedon och en dos intravenöst morfin, men jag mår mest illa på det och blev ändå inte smärtfri.

Fick till slut åka hem, mitt i natten och nu har jag kryckor så att jag kan ta mig runt hjälpligt hemma. Helvete vad ont jag har 😭 

Vi ska på RUL på onsdag så jag hoppas verkligen det här är bättre tills dess 😭

• Skuggviol
    Siripiri skrev 2025-10-16 20:35:01 följande:

Näää fy va jobbigt :(( ♥️ 

du måste väl kunna få en tid hos hos fysio?! Eller har du någon naprapat du går till?♥️ Jag var hos min förra veckan, då var magen inte för stor så han tyckte jag gjorde rätt i att komma då. 

Hoppas det hinner bli bättre innan RULet🙏🏼 

Tack! Det är redan bättre, så jag har hopp om att må okej tills vi ska på RUL ❤️ 

Jag har en fysioterapeut som jag har varit hos ett par gånger redan för foglossningsbesvär, så jag har bokat första lediga tiden hos henne. Såklart också på onsdag, så det blir en fullspäckad dag. Barnmorskebesök på morgonen, fysioterapeuten vid lunchtid och RUL på eftermiddagen 😅
  • Skuggviol
    Hejåhoj skrev 2025-10-21 06:48:03 följande:

Idag är jag i v18+0, men är en osäker om jag känner livmodern eller nån kant som det står överallt att man ska känna.. har blivit smalare men samtidigt är arbetsbyxorna som jag använder sen ett par månader tillbaka tajtare, jag får ha de sitta under magen men måste ändå knäppa upp dem till slut för de spänner så, mer än de gjorde förut alltså och de rullar ner sig. Undrar om jag ska ta det som ett tecken att magen växer och hårdnar eller ej? rul om 1,5v så ingen som kan känna på magen heller innan!

nån som känner igen sig?

Jag tycker det är enklast att känna var livmodern är om jag ligger ner på rygg och slappnar av i magen. Om man trycker o känner runt på magen så är livmodern som en hård, ganska oval klump typ. Svårt att beskriva, men det är liksom inte mjukt och eftergivligt som resten av magen är. 

Att byxorna är obekväma är förmodligen ett tecken på att de klämmer över livmodern. Känns det obekvämt eller annorlunda om du ligger på mage på ett fastare underlag så brukar det också vara den 😊
  • Skuggviol

Idag har vi varit på RUL och allting såg jättefint ut, bebis växer precis som hon ska! Och ja, vi fick också veta att det är en liten flicka 😍 Känns perfekt att runda av med en liten lillasyster efter våra två fina pojkar ❤️

• Skuggviol

Vi har också börjat diskutera namn, men det är så svårt! Jag vill att namnet ska vara tvåstavigt, för det är alla våra namn i familjen, och att hon ska få en egen första bokstav. Sen ska det ju helst passa ihop stilmässigt med våra två pojkars namn. 

Mitt absoluta favoritnamn vill min sambo inte alls ha, så det är supersvårt! Våra pojkar fick vänta flera veckor efter de var födda innan vi kunde bestämma oss, trots att vi visste tidigt att det var pojkar 😅 så det blir väl samma den här gången! Jag vill också se hur hon ser ut o vem hon är innan jag kan välja helt 🥰

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸