Bf Mars 2026 🌸
Hej,
Någon annan här som haft havandeskapsförgiftning i en tidigare graviditet och som nu är gravida igen? Har ni i så fall varit på inskrivning och vet ni vad detta kommer innebära denna gång?
Hej,
Någon annan här som haft havandeskapsförgiftning i en tidigare graviditet och som nu är gravida igen? Har ni i så fall varit på inskrivning och vet ni vad detta kommer innebära denna gång?
Hej! Får jag vara med här? Har inte vågat skriva tidigare, men nu är det väl dags. BF 29 mars - så jag kanske är sist i tråden? Följt er andra med spänning, så sjukt att vissa av er redan passerat vecka 20 när jag "bara" är i vecka 16 och vi har BF samma månad :)
Om mig: 39 år, blir 3e barnet, har tidigare två pojkar på 5 år och snart 3 år. Varit så nervös hela vägen för har även fått 3 missfall de senaste åren och visste att jag hade både ålder och lätt övervikt mot mig. Men har fått flera ultraljud - först i v. 9 pga att jag behövde bli sjukskriven pga kraftigt illamående, sedan KUB i v 13 och ett extra UL 15. De ville göra ett till eftersom de efter kuben såg någon skugga vid ryggraden på bilderna - men allt såg bra ut! Fick liten förhöjd risk på KUB (1 på 275, gränsen för förhöjd risk går vid 300) så tackade såklart ja till NIPT och allt såg bra ut där också, skönt! Jag har börjat känna lite små rörelser till och från, inte förvånade då det är 3e barnet, men det kan gå flera dagar emellan vilket såklart späder på oron igen. Petar och petar på magen, men vet att det är för tidigt. Funkade alltid med de två andra barnen senare i graviditeten när de inte rört sig på ett tag. Dessutom kände jag med de andra barnen först lite sprattel vilket sedan blev rörelser, denna gång gick det direkt till svaga rörelser. Men den känslan, att det är något/någon annan som rör sig, alltså inte min kropp (tarmar, muskler, leder) utan en liten fripassagerare - känslan är magisk och så mysig. Jag vill ha mer!
Hur mår ni andra? Jag är fortfarande lite illamående till och från, men jobbar heltid igen och har slutat med mina tabletter mot illamåendet och försöker stå ut. Börjar bli riktigt tjock om magen (svullnade upp så jag inte kunde knäppa byxorna samma dag jag plussade) och började med mammabyxor för 2 veckor sedan. Nu ser jag fram emot mer rörelser och RUL den 6e november!