Inlägg från: ElsaCross |Visa alla inlägg
  • ElsaCross

Bf Mars 2026 🌸

Hej alla {#emotions_dlg.flower}

Jag har försökt läsa ikapp tråden nu och hoppar gärna in. 

Äntligen gravid efter ett års försök efter MA. Det här blir mitt andra barn. Har bf 27/3, så ganska sent och kan likaväl bli en april-bebis. 

Försöker att inte ha tankarna på att det inte skulle gå hela vägen, vill njuta och känna glädje till hundra procent för den här lille, skulle de skita sig tar jag oron och sorgen då. 

Trots att jag är på bim-4 har jag illamående, starkt plus, växtvärk och ömma bröst. I mina tidigare graviditeter har jag inte testat positivt såhär tidigt ens, märkligt. Fler som haft så? 

• ElsaCross

Lycka till idag Tingeling, vi håller tummarna för dig Hjärta

Åh vad jag hoppas att det visar sig vara ofarligt för dig Siripiri. Men förstår att du vill börja förbereda dig så inte fallet blir för stort, sänder varma kramar och hoppas höra positiva nyheter sen Hjärta

• ElsaCross

Grattis till er båda! ❤️

Lättnad att höra att två av våra små visat sig idag 🥹

• ElsaCross
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 02:41:51 följande:

Hej alla!
    Min första graviditet med bf den 22 mars 2026.
    Mår bra i övrigt. Kissar lite mer men har även börjat känna en stickande känsla i höger äggstock. Blir så klart orolig och undrar om någon mer känt så?
    Önskar oss alla lycka till!

välkommen till gänget, och stort grattis till din första graviditet!! Bolla alla tankar, högt som lågt.

Vad de gäller stickningarna Så tycker jag det låter fullt normalt. jag har haft känningar i äggstockarna varje graviditet, vid min förra kände ja så pass mycket att jag lät mig undersökas för utomkveds men det var ingen fara alls. Men lätt att bli nojig för det mesta ❤️ 

• ElsaCross
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 15:53:14 följande:
    Tack så mycket!
    Men jag har i ena äggstocken, inte båda.

Förstår, jag hade i vänster sist. Började med stick/ilningar och övergick till värk. Hade så ont att jag inte kunde stå rakt, åkte in men det visade sig att det kan kännas så när livmodern växer. 

Men om du är orolig kan du ju alltid ringa och rådfråga. 

• ElsaCross

God morgon! 🌼 

Jag har bestämt mig för att inte googla i onödan under denna graviditet. jag oroade mig mycket vid min förra och gick miste om massa lycka för att jag var så rädd. Men idag har oron smugit sig på och jag skulle behöva låna era ögon lite. 

Idag skulle jag haft bim, tycker ni att min stegring ser rimlig ut, och är dagens positiva tillräckligt starkt? I min förra graviditet använde jag rfsu så kan inte jämföra med mig själv? Har en del missfall i ryggen också som skaver.

Tack på förhand ❤️

• ElsaCross
    Anonym (...) skrev 2025-07-18 12:35:41 följande:
    Jag tar inte alls sånna här test. Gör jag något fel? Har även själv bestämt att inte googla längre för blir bara knäpp av det.

Nej, tycker snarare du gör rätt! Det räcker att ta ett positivt gravtest så vet man om man är gravid eller ej, sen borde man egentligen luta sig tillbaka och tänka att man inte kan påverka. Då besparar man sig en massa onödigt överanalyserande som jag hade i morse. 

jag bestämde mig för att ta test fram till bim bara, så i morgon ska jag sluta. 

Alla är såklart olika, vissa blir kanske lugnare av att testa och hålla på. Men för mig så skapar det mer oro, gör vad som känns bäst för dig ❤️

• ElsaCross

Fått en svag blödning nu på eftermiddagen. Mina symptom har också varit som bortblåsta idag, istället har jag haft ont nere i ryggslutet. Vet att man kan blöda under graviditet, det här är min femte och den enda gången jag fått behålla bebis blödde jag aldrig, de andra fyra dock. 💔

Hoppas jag kan återkomma med goda nyheter, men just nu känns allt bara så hopplöst. 

• ElsaCross

Hej igen tjejer, 

Jag skrev om en blödning för tre dagar sedan. Tack till er som skrev och gav stöd. Tänkte uppdatera att blödningen slutade samma kväll som den kom, och att testerna har fortsatt öka sedan dess. Helt säker nu på att det var nid-blödning, men inte haft förut så var helt nytt för mig. 

Kanske kan det varit det du också hade nu Kattis, som tog ett tag på sig att komma ut ❤️ 

När det kommer till symptom så har jag nästan inga alls, lite molvärk då och då. Var samma i min förra graviditet och min dotter är 2 nu, så det är fullt normalt att må ok också. ❤️

• ElsaCross

Hej alla fina, 

Jag läser att det är många som kämpar med oro just nu, vilket är helt normalt eftersom vi bär på hela livet. 

Jag har en idé om att de som vill och orkar kanske kan dela sina bästa tips eller tankar som ni använder er utav för att minska oron. Något ni hört någon gång som hjälpt, eller en specifik metod ni hittat som funkat? 

För mig är det här min andra graviditet och jag upplever att jag är mycket lugnare den här gången, även om oron såklart är där då och då. För mig har det hjälpt att skapa temaveckor, så att jag kan fira varje vecka av graviditeten och känna glädje. Försöker fylla på med all typ utav glädje nu, så att jag OM det skulle hända något, har fått uppleva den här graviditeten ur ett positivt ljus också, så får jag ta sorgen sen i sådant fall. 

All värme till er alla som kämpar med tankarna. ❤️

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸