• Anonym (Sjöhäst123)

Gravid igen?!

Hallå! 
    Jag fick barn i februari 25. Helammande fram till typ juni, så när jag slutade så fick jag första mensen 8/6. 
    Den varade typ 12 dagar, förstått att den första mensen kan va så?
    Jag hade sex med min sambo den 22, 24, 25, 27 (enligt mina gravidappar hade jag ägglossning runt 25/6). 
    Idag 6/7 började jag känna typ mensvärk och ont i brösten, har inga gravtest hemma men tog ägglossningstest. Brukar de visa så starkt dag 29 på cykeln? Vet att de inte är positivt men känns som att de inte borde visa så tydligt? Kan tillägga att jag gjorde ett sånt test tidigare i veckan och då var de 0 på testet. Kan de vara en graviditet??
    Har beställt gravtest. 
  • Svar på tråden Gravid igen?!
  • Anonym (@)
    Anonym (Sjöhäst123) skrev 2025-07-06 14:29:52 följande:
    Gravid igen?!
    Hallå! 
    Jag fick barn i februari 25. Helammande fram till typ juni, så när jag slutade så fick jag första mensen 8/6. 
    Den varade typ 12 dagar, förstått att den första mensen kan va så?
    Jag hade sex med min sambo den 22, 24, 25, 27 (enligt mina gravidappar hade jag ägglossning runt 25/6). 
    Idag 6/7 började jag känna typ mensvärk och ont i brösten, har inga gravtest hemma men tog ägglossningstest. Brukar de visa så starkt dag 29 på cykeln? Vet att de inte är positivt men känns som att de inte borde visa så tydligt? Kan tillägga att jag gjorde ett sånt test tidigare i veckan och då var de 0 på testet. Kan de vara en graviditet??
    Har beställt gravtest. 
    Om du haft oskyddat sex vid ägglossning är det klart att du kan vara gravid, alldeles oavsett vad ÄL testen visar. Mer än så kan nog igen säga?
  • Anonym (C)

Det är inte omöjligt att du hade ägglossning som appen visar men det är ovanligt att cykeln är lika lång som innan graviditeten första cyklerna efter att mensen kommer tillbaka. Oftast har man några oregelbundna längre cykler innan den stabiliserar sig igen. Det kan alltså lika väl vara ägglossning på gång nu ☺️

Svar på tråden Gravid igen?!