• Anonym (Exet)

Sova med sina barn?

Har jag rätt att reagera och agera(?) på att en vuxen person sover med sitt snart vuxna barn? Barnet är i äldre tonåren och tonåringen försäger sig ibland att dem sover i samma säng, medan pappa förnekar och där sitter killen och förstår ingenting. Försäger sig är fel ordval för jag tror ärligt talat han inte förstår att det är något märkligt. Pappan har nu fått fler barn med någon annan och har börjat sova där inne på en extra säng säger den pojken och det är något i mig som säger något stämmer inte men jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Överreagerar jag? Jag har talat med han om detta och han förnekar detta pågår medan barnen säger annat. Men vad skulle socialtjänsten göra åt detta? 
    Hos sina mammor sover dem i egna rum, och inget konstigt. Tänker den äldre pojken bör ju definitivt reagera på att det itne ska se ut så. Det är inte av platsbrist för barnen har varsitt rum. 

• Svar på tråden Sova med sina barn?
  • Queen81

Har sonen några svårigheter? Tänker om han känner sig otrygg när han sover ensam?
    Det är ju klart lite ovanligt att dela säng med sin förälder i övre tonåren. 

• Anonym (Ann)
    Anonym (Exet) skrev 2025-07-07 03:17:25 följande:
    Sova med sina barn?

Har jag rätt att reagera och agera(?) på att en vuxen person sover med sitt snart vuxna barn? Barnet är i äldre tonåren och tonåringen försäger sig ibland att dem sover i samma säng, medan pappa förnekar och där sitter killen och förstår ingenting. Försäger sig är fel ordval för jag tror ärligt talat han inte förstår att det är något märkligt. Pappan har nu fått fler barn med någon annan och har börjat sova där inne på en extra säng säger den pojken och det är något i mig som säger något stämmer inte men jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Överreagerar jag? Jag har talat med han om detta och han förnekar detta pågår medan barnen säger annat. Men vad skulle socialtjänsten göra åt detta? 
    Hos sina mammor sover dem i egna rum, och inget konstigt. Tänker den äldre pojken bör ju definitivt reagera på att det itne ska se ut så. Det är inte av platsbrist för barnen har varsitt rum. 

Misstänker du sexuella övergrepp? I så fall måste du ha mer indicier än så, var olika familjemedlemmar sover har inget att göra med övergrepp. De trivs väl med att sova tillsammans. 
  • Anonym (Sandy)

Om pappan sover på en extrasäng i pojkens rum så är det med all säkerhet förhållandet till frun/sambon som knakar ordentligt i fogarna!

• Anonym (T)

Jag hänger inte riktigt med. Har pappan barn med två olika mammor men bor inte med någon av dem? Och han sover både på en extrasäng i de yngre barnens rum och i den äldsta sonens säng? 

• EpicF
    Anonym (Sandy) skrev 2025-07-07 09:46:14 följande:

Om pappan sover på en extrasäng i pojkens rum så är det med all säkerhet förhållandet till frun/sambon som knakar ordentligt i fogarna!

Eller att pojken är otrygg med att sova själv. 
  • Anonym (Sandy)
    EpicF skrev 2025-07-07 11:47:24 följande:
    Eller att pojken är otrygg med att sova själv. 
    Så kan det också vara. Men verkar som att han sover själv hos andra föräldern som jag gissar är ts.
  • EpicF
    Anonym (Sandy) skrev 2025-07-07 11:59:48 följande:
    Så kan det också vara. Men verkar som att han sover själv hos andra föräldern som jag gissar är ts.
    Tryggare där kanske? 

Men det är lite ovanligt att som tonåring sova med sina föräldrar. Speciellt om det inte handlar om trångboddhet. 
  • Anonym (Ångest)

Jag sov i min sju år äldre brors säng tills jag var 14. Jag fick ångestattacker under nätterna och kunde inte somna om själv. 

Jäkla tur att ingen på FL fick veta det!

• Anonym (Exet)
    Anonym (T) skrev 2025-07-07 11:44:16 följande:

Jag hänger inte riktigt med. Har pappan barn med två olika mammor men bor inte med någon av dem? Och han sover både på en extrasäng i de yngre barnens rum och i den äldsta sonens säng? 

Han har barn med två olika, och dem är där på umgänge. Inte samtidigt. Så därav sover han olika. 
  • Anonym (Exet)
    Anonym (Ann) skrev 2025-07-07 09:24:12 följande:
    Misstänker du sexuella övergrepp? I så fall måste du ha mer indicier än så, var olika familjemedlemmar sover har inget att göra med övergrepp. De trivs väl med att sova tillsammans. 
    Nej det misstänker jag inte. Men är rädd att det är mer utifrån pappans behov detta blir av med sovandet, iom båda barnen sover i egna sängar och rum hos sina mammor.
  • Anonym (Exet)
    Anonym (Sandy) skrev 2025-07-07 11:59:48 följande:
    Nej jag har inte barn med han. Men båda barnen sover själva i sina egna sängar och sovrum hos sina mammor. 
  • Anonym (Sandy)
    Anonym (Exet) skrev 2025-07-08 04:31:09 följande:
    Nej jag har inte barn med han. Men båda barnen sover själva i sina egna sängar och sovrum hos sina mammor. 
    Det är märkligt. Står du så pass nära sonen att du kan fråga varför han sover i eget rum hos mamman men inte hos pappan?
  • EpicF
    Anonym (Exet) skrev 2025-07-08 04:30:01 följande:
    Nej det misstänker jag inte. Men är rädd att det är mer utifrån pappans behov detta blir av med sovandet, iom båda barnen sover i egna sängar och rum hos sina mammor.
    De kan är mer trycka hos sina mammor och sina mormor, än hos pappan? 
  • EpicF
    EpicF skrev 2025-07-08 10:56:50 följande:
    Sorry, enbart mammor. 
  • EpicF
    EpicF skrev 2025-07-08 10:56:50 följande:
    Tar om det helt så det blir läsligt 🙈
    Anonym (Exet) skrev 2025-07-08 04:31:09 följande:

De kanske är mer trygga hos sina mammor än hos pappan.
Svar på tråden Sova med sina barn?