Inlägg från: Anonym (Malin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin)

Semesterdrickande

Anonym (Usch ja) skrev 2025-07-09 10:11:52 följande:

RödluvanGbgSwe skrev 2025-07-09 09:58:30 följande:
    Oroväckande deluxe. Har ni barn? Isåfall är det snart dags att börja ställa ett ultimatum.
    Vuxna barn
    Men då är det väl ok att dricka hur mycket man vill tänker jag. Jag kan också dricka vin varje dag på semestern, det är ju mitt val, min hälsa och mitt liv Skål
  • Anonym (Malin)
    Anonym (m) skrev 2025-07-09 19:02:00 följande:

Nej jag mår inte så bra av alkohol när jag blir äldre upplever jag det som, sen efter 30-35 typ. Och jag vill inte tära på kroppen och hälsan. Umgås med folk som dricker mycket gillar jag inte heller så är glad att mina närmaste har samma syn. Älskar verkligen goda viner tyvärr men nej det är ändå inte värt det. Kan ta någon gång ibland och då inte så mycket. Men det blir inte mer för att det är semester och verkligen inte varje dag.

Men det är ju självklart ditt eget val, andra gör och väljer annorlunda.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (C) skrev 2025-07-09 20:28:11 följande:
    En alkoholist erkänner sällan sitt missbruk. De har alltid kontroll på intaget. Säger de. Inte förrän de i ser sitt problem kan de göra något åt det. Din man har alkoholproblem och behöver göra något åt det. Finns det småbarn i familjen är det förjävligt. Hoppas någon gör en ororsanmälan på mannen. Du är medberoende och är låst i situationen. 
    Tydligen endast vuxna barn och då väljer man själv hur mycket man vill dricka.
Svar på tråden Semesterdrickande