Inlägg från: Anonym (Normalisera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Normalisera)

Varför kan jag inte lämna min otrogna sambo?

Anonym (Kram!) skrev 2025-07-08 20:51:23 följande:

Jag förstår att du mår jättedåligt. Och det är ledsamt att det blev så många dömande kommentarer om din reaktion när du blev helt förtvivlad. Men tyvärr så är det så på detta forum, det ska kritiseras och dömas ut. Men man ska inte kasta sten i glashus, vi har alla gjort saker i affekt som vi sedan ångrar. 

Om du vill använda hammaren så kan du slå sönder den gamla telefonen som han har använt för att dölja sin otrohet. Den kan du slå i tusen bitar. 

Dömande kommentarer? Ts har misshandlat en annan människa och dessutom hotat honom (och kvinnan han var otrogen med) med en hammare samtidigt som det ligger ett litet spädbarn några rum bort. Må vara att han är ett otroget svin som inte förtjänar mycket men att gå så långt som misshandel och hot och tro att folk ska hålla henne om ryggen är för mig ofattbart. Hon verkar dessutom inte se felet med det hela och rättfärdigar det med att han minsann varit otrogen och förtjänar det.

Hon förtjänar all skit hon får här och jag tycker du är en skit du med som försöker förmildra och rättfärdiga hennes beteende med att felet ligger hos forumets medlemmar som är kritiska och dömande; som att hennes misshandel bara var en liten skitsak hon gjorde för att hon var ledsen och "agerade i affekt". Pfft. Hon har problem och borde för det första lämna skiten till kille och sedan söka vård och hjälp för att få bukt på sina problem. Det är INTE normalt att misshandla någon, affekt eller ej.

Jag tror att det är få människor som svarat som i affekt misshandlat och hotat en annan människa, så du kan ta ditt försök till att normalisera situationen någon annanstans. Usch. 
  • Anonym (Normalisera)
    Louice12 skrev 2025-07-08 23:27:35 följande:
    Jag misstänker att du tillhör gruppen som alltid svarar "ring polisen, ring socialen, släng ut honom NU!"

Jag försvarar inte Ts, men hon har öppenhjärtigt berättat om en mycket jobbig situation som aldrig tidigare har hänt. Och du skriver ett dömande svar med "usch" och "pftt". Vad hjälper det så här i efterhand? Inte ett dugg! De enda som kan lägga sig i och döma är polisen, eller rätten, om sambon hade gjort en polisanmälan. Inte en person som inte har med saken att göra, det gör varken till eller från. Jag kan tänka mig att du kan hålla på i all evighet om detta, men nu har jag sagt mitt. 
    Nej, jag tillhör inte den gruppen. Jag brukar vara öppensinnad och förstående i mycket. Jag hade varit det i denna situation också om jag hade fått en känsla av att Ts ångrat misshandeln och förstått att det var att gå över en jävla stor gräns; men hon verkar inte det minsta ångerfull utan verkar dessutom ha planerat det hela och tycker att han förtjänar det hela. 

Nej, enskild människa kan döma och vara kritisk på ett etiskt och moraliskt plan. Detta är ett forum och väljer man att skriva här får man vara beredd på att alla inte kommer hålla en om ryggen och skriva snuttegulle-saker. Jag hoppas att när vi som faktiskt fördömer hennes agerande skriver så förstår hon att detta inte är något hon bör vara stolt över. Jag tycker snarare ditt agerande att få det att låta som en skitsak gör att hon normaliserar det hela och då är det lätt att hon går över gränsen ännu en gång när killen gör något hon inte tycker om.

En gång är en gång för mycket. Jag undrar om du hade varit lika förstående om rollerna var omvända; att en man skriver att han misshandlat sin sambo för att hon är otrogen. Att man ska sluta vara dömande och kritisk mot den stackars ömkliga mannen som det är så synd om. 

Ja, stå du på den stackars arma misshandlarens sida du, jag kommer stolt på sidan som tycker att hon gjort ett helt absurt felande i sitt agerande. 
Svar på tråden Varför kan jag inte lämna min otrogna sambo?