Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Umgås era tonåringar med vänner irl? (med anonyma svar)

Min äldsta spelade mycket på datorn med kompisar, han hade dock fritidsaktiviteter 2 gånger i veckan och innan de brukade han möta upp kompisarna och äta på McDonalds innan, när han sen började gymnasiet så var det mer kompisar, jag tror att det har att göra med att han kände sig mer bekväm med att åka tunnelbana fram och tillbaka och hade lite mer frihet att vara ute osv. Idag är han vuxen, social, träffar kompisar, jobbar och har flickvän, spelar på datorn gör han inte så ofta längre men det händer,  han ställer gärna upp när lillebror vill spela. Lillebror är 14 och har svårt att slita sig från skärmen, vilket har resulterat i att vi har det väldigt begränsat, han har dock de flesta kompisarna i samma område som vi bor så det är spring i dörren konstant, vilket jag välkomnar såklart. De brukar cykla och fiska, paddla kanot, gå promenader, spelar både fotboll och basket (vi har en egen basketkorg på uppfarten), jag känner de flesta föräldrarna så vi har koll på dem tillsammans och regeln vi har är att han inte får gå hem till någon förrän jag har iaf pratat med föräldrarna men helst vill jag träffa dem också :)

Svar på tråden Umgås era tonåringar med vänner irl? (med anonyma svar)