Tvillingföräldrar har ni använt lekhage?
Har ni använt/ska använda en lekhage till era tvillingar, typ t ex om man måste byta blöja på den ena och den andra får vara i hagen i "tryggt" förvar? Vilken är bra? Glad för tips!
Har ni använt/ska använda en lekhage till era tvillingar, typ t ex om man måste byta blöja på den ena och den andra får vara i hagen i "tryggt" förvar? Vilken är bra? Glad för tips!
Hellu!
Ja jag har nog iallafall tänkt prova... Vi fick en i julklapp så det finns en redo att monteras. Tänkte nog att det lämpar sig lite längre fram... Typ när de börjar krypa och så.
nej det har inte behövts, först satt en ena i babysitter när jag bytte den andre, sedan i gåstol, jag stänger bara örren när jag byter blöja och ser till att den andre inte kan dra ner något . Ofta vill den som inte blir bytt sitta och titta på...
Har aldrig haft hage, utan antingen haft med båda på skötbordet, haft en på golvet eller i babysitter.
Vi håller på att göra iordning ett rum till pojkarna nu och funderar på att skaffa en grind och sätta för dörren så att rummet i sig fungerar som hage. Då kan de härja fritt istället för i en liten lekhage där de knappt får plats.
andypandy, smart!
jag tänkte likadant...men så hade vi flytten på g o då hade vi kartonger ett tag..det har jag fortfarande framför deras dörr in till deras rum..men planerar att skaffa en grind snarast.......har även en till köket då kan de leka utanför i sina gåstolar o jag kan laga mat i fred o se dem samtidigt.....i början funkar ju babysitter..till dem kan ta sig ur dem..
sen gåstolar.....har rätt barnvänligt överallt.....nu brukar den ena va med ibland i badrummet men då får man hålla undan hinken med bajsblöjor.....toalettsitsen nere om man inte vill att de skall doppa fingrarna där....hehe......har klarat mig utan lekhage men grinden är kanon ....lycka till.......sissi
AndyPandy, smart det där med grind i dörren till deras rum, det får nog bli så. (Hoppas bara vi får det klart innan de börjar fara runt!) Tack för inläggen till er alla!!
Vi hade oxå en grind i dörren till deras lekrum.
Men just vid blöjbyten så hade jag den ena i matstolen i dörröppningen till tvättstugan (där jag hade skötbordet) medan jag bytte på den andre.
Eller så bytte jag helt enkelt blöjor på filten/täcket på golvet! Då behövde jag aldrig tänka på vad den andre hittade på, jag var ju på golvet i samma rum.
Nej, vi hade aldrig det. Bytte på en filt på golvet bredvid det andra barnet. Tycket det var det smidigaste sättet...
Ja det hade vi.
Hagen var perfekt att ha t.ex. om man skulle gå på toa eller laga mat.
Så länge de ligger på en filt är den onödig, men sen mellan kryp och gång är den jättebra.
Det handlar inte om att stänga in dem där, utan att de kan leka i skyddad miljö en kort stund.
Vi har inget behov av det men vi har planer på att antingen ha en hage eller säkra upp barnrummet.