• Anonym (Polen)

Hur pratar man i en relation?

Jag har haft två veckor där jag mått psykiskt dåligt och är stressad. Min partner är orolig.

Jag har kommit fram till att jag inte vet hur känner och framtiden på vårn relation.

Har inte varit hos min partner på ett tag men ska dit i helgen. Min partner har ju känt av att jag är off.

Hur ska man egentligen förklara och berätta allt detta? Jag känner mig väldigt rädd att det blir mycket ilska och tårar vilket jag inte kan hantera i mitt nuvarande mående och stress. En stor känsla jag har är att jag inte känner mig fri och att jag känner att jag inte fått egentid. Att jag inte vill såra men tydligen gör jag ju det med min existens. Som att jag inte kan säga nej.

• Svar på tråden Hur pratar man i en relation?
  • Anonym (Alice)

Tror att du har skrivit här tidigare angående ditt bekymmer över att du inte har så mycket egentid som du har behov av, att din tjej inte förstår ditt behov?
    Du ska vara öppen och rak och säga som du känner, du måste vara ärlig mot dig själv och dina känslor hur hon än tar emot det du behöver säga.
    Vill du ha en relation med henne men inte lika ofta som hon?
    Vi är olika där, jag behöver också mycket egentid, speciellt i början på en ny relation då jag behöver landa i mig själv och mina känslor, inget konstigt.
    Det betyder inte att jag har älskat mindre för det utan tvärtom inte känt mig kvävd av för mycket känslor som tumlar runt i kroppen😅
    Ta snacket, slut inte på det. Är hon en bra tjej och har bra självförtroende så kommer hon att förstå och backa lite. 

Svar på tråden Hur pratar man i en relation?