Tävlingscyklister på allmäna vägar...
Åkte på en väg i helgen där jag kom ikapp en grupp tävlingscyklister, eller vad det kallas. Var inte mycket trafik på vägen. Jag kom ikapp dem men kunde inte köra om då de låg tre cyklister i bredd. Ville inte tuta eller nånting, för det brukar kunna skrämma slag på folk (har själv blivit tutad på som cyklist och höll på att cykla omkull). De tittade bakom sig flera gånger och såg mig men valde ändå inte att cykla åt sidan eller ge plats.
Kändes som att köra bakom en traktor med såna där dubbla hjul eller en bred lastbil. Fanns inte mycket ställen att köra om på heller då vägen var krokig.
Tillslut så kommer en raksträcka med hyfsad sikt så jag går ut så långt jag kan. Ja då börjar en till cyklist åka ut mot vänster, missar mig med nån meter och då ser jag hur de kastar nånting mot bilen.
Blev mest förbannad så jag gasade och drog därifrån.
Lär ju knappast varit ett polisärende, men vafan gör man i sån situation?? De blockerar ju medvetet vägen. Tycker det är knepigt nog att köra om EN cykel som vinglar på vägen. Skulle jag ha tutat och kört förbi ändå med risk för att preja ner nån i diket?