Uddastrumpor
Jag vet en som hade små tryckknappar på alla sina strumpor. Han knäppte ihop dem när han tog av dem innan han la dem i tvätten.
Men lättast är att bara ha strumpor av samma sort. Perfekt också om det blir hål i strumpor. Då finns det alltid en annan kompis att para ihop med.
Jag har bara strumpor av en sort till mig själv så jag parar inte alls ihop dem utan lägger alla som de är i min strumplåda. Så tar jag bara två vilka som helst därifrån när jag klär på mig.
Två av mina barn har också samma storlek så till dem har jag också massor av likadana strumpor.
Till dottern har jag köpt storpack från lager 157 och det är visserligen olika färger som ett band uppe på ankeln men det är i alla fall samma modell så spelar inte så stor roll om man skulle gå med olika färger längst upp. Man ser bara det svarta. Och jag har dessurom köpt massor av förpackningar så det finns flera av samma färg att para ihop med också.
Det värsta är om man har strumpor som är svåra att para ihop. Tex massa snarlika ganska lika gråa strumpor men som ändå inte är exakt lika. Antingen har man exakt samma modell på massor av strumpor eller så har man supertydliga helt olika mönster så att man direkt ser vilka man ska para ihop med. Jag har faktiskt slängt alla olika svarta och gråa strumpor för de var så väldigt svåra att para ihop.
De som ändå inte går att para ihop ligger i min tvättkorg med ren tvätt. Så får de ligga där tills nästa tvätt så ser man om kompisen dyker upp. De är inte ivägen för den "rena" tvättkorgen ska ju ändå stå någonstans. Gör inget om det är nåt i botten på den. Har de legat där länge så slänger man.