Har vaknat nu, men jag är så arg!
Jag förstår inte. Hur kunde jag, jag som tycker att jag är så stark i mig själv, låta detta ske? År av förminskning, gaslighting, manipulation och kontroll. Hur kunde jag inte se? Hur kunde jag vara så blind!? Jag är såå arg på mig själv!
Inget fysiskt våld men bara så mycket? ååh! Jag är så arg!
Gjorde klart för honom för 2 veckor sedan att han ska ut ur mitt hus nu. Han svarade med någon konstig förtvivlan och med att hota om att ta livet av sig. Det vred till sig i magen på mig när han sa det men som tur var så svarade jag apatiskt på det: ? att jag inte kan ta ansvar för vad han gör med sitt liv. Då växlade han till ilska direkt.
Då fick jag det bekräftat ännu mer hur mycket han har manipulerat mig under alla år.
Nu så sitter han varje dag och dricker och spelar data-spel hela dagarna. Och när jag pressar honom med om han hittat någon lägenhet eller skaffat leg än så möts jag bara av att jag är en okänslig idiot som inte ser att han lider.
Jag kommer fasen aldrig att få ut honom! Jag vet att han har rättigheter och det vet tyvärr han med. Varför varför varför gick jag inte när den första röda flaggan blottades!?! Jag är så jävla dum i huvdet! Hur kunde jag vara så blind!?