• Anonym (Vågaellerinte?)

Bdsm

Ni som gillar detta?hur hittade ni en partner (eller fler) som
    gör det och hur/när kände ni att ni kunde lita tillräckligt på den för t ex strypsex? Jag har ganska nyligen insett att jag gillar det men den jag utforskat med är i en annan relation nu och jag vet bara inte hur jag ska ta upp detta med potentiella partners. Ge mig era erfarenheter! Vill inte gå på klubbar och liknande. 

• Svar på tråden Bdsm

Ingen??

• PappaX3

Tycker det känns som en Dom och en dras till varandra på. nåt plan som jag inte kan förklara, det blir bara naturligt, om man är en äkta Dom och en äkta ug, inte bara på lek :=) 

• Tobben

För min del har jag träffat kvinnor spontant och börjat dejta på "vanligt" vis över en kopp kaffe. När vi sedan blivit intima har det visat sig att vi haft vissa gemensamma intressen så att säga.

• HannaPuma

Jag har nyligen träffat en Dominant man, äldre och erfaren som en sådan, och han får mig på ett naturligt sätt att bli undergiven. Jag har aldrig innan haft rollen som undergiven i ett sexuellt förhållande. Men, han får mig att falla in i den rollen. Och jag älskar det. 
    Vi kör mycket fokus på njutning men även bestraffningar.
    Strypsex skulle jag dock inte våga. 
    Jag "hittade" honom på Bodycontact. 

• Tukt

Vare sig du umgås analogt eller digitalt (dejta mm) så är det viktiga att skicka små signaler som den andra kan nappa på.
    Alternativt blir du medlem på Diversia, gamla Darkside. Du behöver inte gå på en massa fester som annonseras, utan hänga där och se lite vad du kan hitta.

• Anonym (Jonny Lust)

Jag håller ett mjukt grepp runt halsen ibland, skulle aldrig strypa på riktigt, det är ju livsfarligt.

Jag binder henne, sätter på henne ögonbindel, viskar att jag äger henne, använder henne för min njutning, smiskar och nyper.  Hon är inte alls verbal, när jag frågar säger hon att hon inte gillar att bli dominerad, men mitt intryck är att hon ändå spelar med i mina lekar. 

• Anonym (Abc)
    Anonym (Jonny Lust) skrev 2025-07-17 07:20:07 följande:

Jag håller ett mjukt grepp runt halsen ibland, skulle aldrig strypa på riktigt, det är ju livsfarligt.

Jag binder henne, sätter på henne ögonbindel, viskar att jag äger henne, använder henne för min njutning, smiskar och nyper.  Hon är inte alls verbal, när jag frågar säger hon att hon inte gillar att bli dominerad, men mitt intryck är att hon ändå spelar med i mina lekar. 

Hon säger tydligt att hon inte vill och du kör ändå?
    Det klassas nog som ett brott.
  • HannaPuma
    Anonym (Abc) skrev 2025-07-17 08:06:02 följande:
    Hon säger tydligt att hon inte vill och du kör ändå?
    Det klassas nog som ett brott.
    Håller med dig! Låter inte alls bra. 
  • HannaPuma
    Anonym (Jonny Lust) skrev 2025-07-17 07:20:07 följande:

Inom Bdsm ska BÅDA parterna gilla det som sker. Hon säger tydligt att hon inte gillar att bli dominerad men ändå kör du på? Och ditt intryck? Ja hon vågar kanske inget annat. 
    Fy för dig! 

Tack för svar. Jag var kanske oklar, strypsex var kanske att ta i men ett grepp runt halsen, dock långt ifrån någon svimning eller liknande. 

Men jag skulle aldrig palla göra något i den vägen med någon som inte uttryckligen sagt ja innan...den jag träffat har jag pratat med helt innan och de eller jag frågat under tiden också om det är okej att fortsätta/gå längre. Det har fallit sig lite naturligt men jag är ändå rätt rädd att uppfattas som awkward och speciellt att någon skulle känna sig påverkad att gå över egna gränser om jag ska vara med någon jag inte känner så väl från början

Ska kolla Diversia, tack för tipset! .

• Tukt

Tycker inte man ska använda ord som "gilla" eller vara "med på" när det gäller bdsm. Lätt att man blandar i hop det med vaniljsex då.
    Bättre att prata om det mer i detalj, eller skriva om det, vilket kan vara enklare.

• Anonym (Ylva)
    HannaPuma skrev 2025-07-16 20:05:50 följande:

Jag har nyligen träffat en Dominant man, äldre och erfaren som en sådan, och han får mig på ett naturligt sätt att bli undergiven. Jag har aldrig innan haft rollen som undergiven i ett sexuellt förhållande. Men, han får mig att falla in i den rollen. Och jag älskar det. 
    Vi kör mycket fokus på njutning men även bestraffningar.
    Strypsex skulle jag dock inte våga. 
    Jag "hittade" honom på Bodycontact. 

Straffar han dig när du dummat dig...?
  • PappaX3

Ang strypsex så är det mer att markera ett strypgrepp som Dominant än att verkligen strypa som är grejen, iaf för mej och min ug. Skulle aldrig tänka tanken att ens klämma till ^^

• vitvåisthlm

Citerar oss själva här från annan tråd:
    Jag och min fru sen 30 år har utfört "mjukare" bdsm i många år nu och vi älskar det. Fråga oss gärna om du vill ha just våra tips.

Det finns ju många nivåer på bdsm å bara ni kan bestämma vilken nivå ni vill börja med. Du ska bara göra det du känner att du vill prova och inget annat. Detta är nått som tar tid att utveckla tillsammans. Vi har utvecklat i år. Att min fru tex gillade att få en hand runt halsen tog lång tid innan hon själv ens bad om det och visade sig att hon älskade det. Tex Ett stadigt grepp runt halsen men inte strypande så hon tuppar av. 
    Så PRATA om allt är A & O för att det ska bli en fantastisk upplevelse för er båda.

Man & Fru
  • Anonym (Jonny Lust)
    vitvåisthlm skrev 2025-08-04 19:09:27 följande:

Citerar oss själva här från annan tråd:
    Jag och min fru sen 30 år har utfört "mjukare" bdsm i många år nu och vi älskar det. Fråga oss gärna om du vill ha just våra tips.

Det finns ju många nivåer på bdsm å bara ni kan bestämma vilken nivå ni vill börja med. Du ska bara göra det du känner att du vill prova och inget annat. Detta är nått som tar tid att utveckla tillsammans. Vi har utvecklat i år. Att min fru tex gillade att få en hand runt halsen tog lång tid innan hon själv ens bad om det och visade sig att hon älskade det. Tex Ett stadigt grepp runt halsen men inte strypande så hon tuppar av. 
    Så PRATA om allt är A & O för att det ska bli en fantastisk upplevelse för er båda.

Ja, mycket olycka och otrohet skulle kunna undvikas om vi var mer öppna mot varandra, berättade vad vi fantiserar om, skulle önska, och att båda parter står ut med att höra vad den andre drömmer om. Man måste inte ställa upp på vad som helst, men livet får en extra krydda om man törs blotta sina lustar.
  • Anonym (Man)

Oavsett hade jag uppskattat att man var tydlig med det redan från början. Hade inte velat dejta eller inleda förhållande med någon som tvunget vill hålla på med BDSM.

• Tobben
    Anonym (Man) skrev 2025-08-05 10:31:47 följande:

Oavsett hade jag uppskattat att man var tydlig med det redan från början. Hade inte velat dejta eller inleda förhållande med någon som tvunget vill hålla på med BDSM.

Exakt! Det är viktigt att du är tydlig med det.
  • Tukt
    Tobben skrev 2025-08-05 10:52:56 följande:
    Exakt! Det är viktigt att du är tydlig med det.
    Det är ju inte fel. Men utgår man i från Familjelivs forum, så är det ganska mycket och ganska ofta folk inte är tydliga med vem de är eller vilka behov de har.
Svar på tråden Bdsm