För evigt singel, ensam och ledsen
Jag har en kompis som är evigt singel och helt ärligt så funderar jag på att avsluta vänskapen för jag är SÅ trött på detta tjat.
Jag fattar. Man är singel och ensam - ej självvalt. Då är det väldigt jobbigt. Men helt ärligt det är ingen rättighet att ha en partner och barn?
Ni verkar fastna i de här tankarna och inte se allt annat ni har. Ni levee ju inte livet, ni bara överlever. Vilket för mig är totalt slöseri med sitt liv.
Allas liv see inte lika ut. Alla kommer inte hitta en sambo och få barn. Och även om ni gör det är ni kanske separerade inom ett år. Ni kanske inte kan få barn. Ni kanske dör.
Det är så ineffektivt att fastna sådär.
Ta reda på vem du är, vad du gillar och vart du vill i livet. Lev sen livet efter det.
Ska du dejta killar så bestäm dig först för vad du söker, leta efter det men analysera också vilka killar du söker dig till och var du söker dessa.
I övrigt är mitt bästa tips att istället leva livet. Du har bara ett liv och man kan bara lita på sig själv i slutänden. Tycker det är otacksamt och taskigt mot en själv att leva livet som en stackare som endast betyder något om man har en sambo och barn.
Tror inte heller ni förstår att de flesta förhållanden idag suger och barn kan vara jävligt jobbiga. Ni vet vad ni har men inte vad ni får.
Sorry nu är jag väldigt barsk men blir provocerad av det här ämnet och kvinnors negativa syn och tafatthet. Som att man dör utan en man och barn....
Så LEV ditt liv. Du har bara ett.