• Anonym (Man)

För evigt singel, ensam och ledsen

Anonym (H) skrev 2025-07-13 00:24:21 följande:
    För evigt singel, ensam och ledsen

Jag är så fruktansvärt trött på min livssituation. Jag är en 34-årig kvinna som varit singel i evigheter. Förutom 2 korta förhållanden har jag varit singel hela mitt liv. Jag har haft varenda dejtingapp som existerar, men det leder aldrig någonstans. Jag har varit på enstaka dejter, men det är sällan jag ens får till en dejt, för männen ghostar mig innan jag ens hunnit fråga om de vill ses. 
    Nyligen var jag på en fest tillsammans med min vän och hennes sambo. De väntar barn ihop och alla andra på festen hade också sambo och barn. Jag kände mig så utanför. De pratade om allt som rör familjelivet och jag kände att det blev så uppenbart att jag inte ens är i närheten av det liv de lever. Jag vill inget hellre än att leva det livet. Träffa kärleken i mitt liv och bilda familj ihop. 
    Jag förstår att jag låter otroligt bitter. Jag vill inte vara bitter, men jag är bara så trött på allting. Livet känns inte ens värt att leva om jag ska vara ensam resten av mitt liv. På sistone har jag gråtit dagligen för att jag känner mig så vilsen och utanför. Vad ska jag göra? 

Du är inte bitter. Jämfört med den stora majoriteten som skriver inlägg här på FL så verkar du istället vara ärlig och sympatisk. 

Det finns inga som helst rationella anledningar att tänka att de övriga festdeltagarna var bättre eller mer lyckade än dig, även om det kan kännas så i stunden. 
Svar på tråden För evigt singel, ensam och ledsen