• Anonym (Wera)

Invaderad

Men varför ber du dem inte gå hem? Varför ber inte din partner dem gå hem? På vilket sätt skulle det hjälpa att din partner flyr hemmet, menar hen? Då blir du ju ensam kvar med de invasiva grannarna. 

Och nej, du är inte högkänslig. 

• Anonym (Wera)
    Moana skrev 2025-07-13 22:18:56 följande:
    Det är inte min partner som ska fly hemmet, det är min granne som tycker att jag ska gå och sätta mig hemma hos honom ifall jag tycker dom är störande hemma hos mig.. 
    Ok. Men vad menade du då med det här: Min partner sade till mig dag 1 att hen skulle hålla sig borta hos dom andra grannarna om det blev för mycket

• Anonym (Wera)
    Moana skrev 2025-07-13 22:18:56 följande:
    Min partner är väl den som har godkänt detta så jag förmodar att det skulle vara konstigt om hen skickade iväg alla. 
    Men då är det ju din partner som är stökig, ohyfsad och elak, inte dina grannar. Varför skyller du på grannarna när det är din partner som beter sig som en skitstövel? 
  • Anonym (Wera)
    Moana skrev 2025-07-14 10:40:37 följande:
    Aha jag missuppfattade där. Min partner skulle hänga nån annanstans då var det som sas till mig dag 1. Grannarna hänger med partnern och stör inte mig i så fall. Men det blir lite som att fira semestern ensam ifall hen går iväg. Partern är mer spontan än mig och kan bestämma saker snabbt utan mig, medan jag hellre vill planera in nån middag då o då och helst vilka som ska komma också, men det är som att dessa gränser inte respekteras öht. Folk bara kommer. Och stannar. Och det är inga lågmälda typer utan folk som hörs och talar till en på ett sätt som kräver att man lyssnar. Vilket jag inte är intresserad av. Men då är man ?sur? o ?konstig?.
    Ok, jag fattar! Men, som sagt, då är det ju primärt din sambo som är problemet, inte grannarna. 
Svar på tråden Invaderad