Invaderad
Moana skrev 2025-07-13 21:21:41 följande:
Invaderad Har lite svårt att sätta in detta i rätt forum men valde relationsproblem. Är på semester vid sommarstuga och känner mig så totalt invaderad av grannarna här. Ända sedan vi kom hit för två veckor sedan har det inte gått en dag utan att någon har kommit hit till oss och suttit och druckit öl och skrävlat om diverse. Min partner sade till mig dag 1 att hen skulle hålla sig borta hos dom andra grannarna om det blev för mycket, men det har inte blivit så. Nu är det nästan dags att åka hem och jag är allt annat än utvilad. När vi satt vid middagen så kom en av grannarna börnande på fyrhjuling in på tomten och sa att ?nu har ni fem minuter på er att äta upp middagen innan som andra kommer?. Sen gick han fram till mig och sa att om jag tycker det är jobbigt så kan jag gå hem till honom och sätta mig. Jag ska alltså behöva fly från mitt eget hem för att få vara ifred på semestern. Det är så påfrestande. Överreagerar jag? Alla andra verkar tycka detta är ok. Jag har börjat googla på högkänslighet och undrar om jag är en sådan person, samtidigt så känns det onormalt att det ska vara all in i 14 dagar (vi är 50 plus kan jag säga). Nu måste jag snart gå ut med ett av husdjuren och då vet jag att det står en hög med folk utanför dörren som undrar vad det är för fel på en och som ska fråga hur man mår osv?