• Jesper f

Invaderad

Moana skrev 2025-07-13 21:21:41 följande:
    t ?nu har ni fem minuter på er att äta upp middagen innan som andra kommer?. Sen gick han fram till mig och sa att om jag tycker det är jobbigt så kan jag gå hem till honom och sätta mig. J
    Huga vilka grannar ni har,
    Inte nog att det är ohyggligt ohyffsade, dessutom VET dem uppenbart att du tycker det är jobbigt, men kommer ÄNDÅ.... Och din sambo verkar vara ren sillmjölke i sammanhanget.

Visst, ok, alla har vi olika behov av olika saker och alla är vi olika sociala osv, men rent öl-slag VARJE KVÄLL? Det är DIN semester också.... Och din sambo måste lyssna in dig likväl. Inte bara acceptera att Öl-Berra och Baginbox-Bittan med Gekås Mysbyxor, Flipp-Flopps och urtvättadT-shirt med hål överallt fullkomligt VÄLLER över er och behandlar er stuga som någon slags alternativ fest yta.

Vill de bli lever marinerade i Alkohol - absolut, vi är alla vuxna människor, men INTE hemma hos Er!! Och jag blir så... arg.. Har de INGET hyffs nånstans? Om de nu vet att du inte gillar att de kommer över varje kväll, och ändå fortsätter det. Och hur nyktert framför de sitt fordon, kan man fundera? Bara för att man kör där man inte tror det är någon trafik upphör inte trafikförordningen.

Stackars dig :( Du måste verkligen ta ett ordentligt samtal med din sambo och hota med att fortsätter det här, då dår hen se sig om efter en annan stug-semester deltagare. Att du helt enkelt inte följer med nästa gång. Fullkomlig oacceptabel semester att behöva tvingas genomlida andras semester alkoholism.... )
Svar på tråden Invaderad