Ni som har barn, vill ni ha barnbarn?
Jag funderar lite på detta idag, ni som har barn idag vill ni väldigt gärna ha barnbarn? Om ni inte skulle få barnbarn skulle ni bli ledsna eller besvikna eller inte bry er?
Jag funderar lite på detta idag, ni som har barn idag vill ni väldigt gärna ha barnbarn? Om ni inte skulle få barnbarn skulle ni bli ledsna eller besvikna eller inte bry er?
Jag vill nog gärna ha barnbarn (även om jag inte lagt jättemycket funderingar på det än).
Men viktigast för mig är att mina barn känner sig fria att välja sitt eget sätt att leva utifrån vad de själva vill.
Det skulle vara fantastiskt! Jag fick barn sent och hoppas mina barn hinner ge mig barnbarn. Tyvärr hann inte mina föräldrar träffa mina barn.
Jag kommer göra allt för mina barnbarn! blir mina barn unga föräldrar kommer jag stötta dem så de kan genomföra/ slutföra studier.
Att inte få barnbarn skulle såklart vara en sorg men jag skulle inte skuldbelägga mina barn då jag vet att det inte är så enkelt!
Hoppas bli farmor/ mormor en dag!
Ja, absolut. Vi har tonårsdöttrar och ser fram emot att vara en närvarande morföräldrar!
Men vi håller vår önskan för oss själva. Det viktigaste är att döttrarna känner sig fria och lyckliga!
Har själv två vuxna barn och blev farmor i våras. Tycker det är jättekul.
Men det är upp till mina barn vad de vill. . Jag önskar att de får de barn de vill ha, om de vill ha barn. Lägger inga värderingar i det.
Det spelar ingen roll för mig. Det mina barn väljer blir bra. Min 13-åring säger att hon nog inte vill ha barn utan massa katter istället. Jag stöttar henne fullt ut i att göra som hon vill (självklart vet man inte vad man vill än när man är 13).
Min 10-åring kan fråga om jag blir ledsen om hon inte vill ha barn och det blir jag ju inte utan det får vara hennes val.
Skulle jag få barnbarn skulle jag stötta och hjälpa till. Får jag inte det hittar jag på annat att göra.
Inget som jag ens funderat över. Känner inget krav eller behov kring det utan vill sönerna inte skaffa barn så är det deras beslut och inget jag lägger mig.
Skaffar de barn så är min inställning nu att jag inte kommer ställa upp och vara barnvakt hela tiden så som många runt omkring mig är för sina barnbarn. Flera stycken som slår knut på sig själva för att serva sina vuxna barn som envisas med att klämma in massor av aktiviteter i barnbarnens liv som de sedan inte klarar av utan att ta hjälp av mor och farföräldrar. Vägrar ställa upp på sådant!
Är ingen superbarnkär person...
Ja jag vill verkligen ha barnbarn. Ju fler desto bättre och ja, jag skulle bli mycket ledsen och besviken om det inte blev några.
Jag är snart 50 men fick barn relativt sent, de är nätt och jämnt tonåringar. Så barnbarn ligger långt fram i tiden, så långt att jag inte ens har hunnit tänka på det.
Rent känslomässigt vill jag nog gärna ha barnbarn någon gång, men skulle acceptera om det inte blev så. Med tanke på det låga barnafödandet och hur världen ser ut, undrar jag hur många av oss som har barn, som kommer att få barnbarn i framtiden?