Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Spådam sagt

Det kan man inte.  Men man kan ha en kvalificerad gissning eftersom genomsnittliga längden på ett förhållande enligt statistik är ca 11 år så är 10 år en oerhört god gissning. 

Får man också lite information om ålder och eventuellt barn, vissa egenskaper etc kan man lite lätt dra en rätt bra gissning.  

Sen är det många som själva uppfyller profetian och gärna ställer till med något så förhållandet spricker ungefär vid den tiden....

• Fjäril kär
    Millia119 skrev 2025-07-14 16:27:22 följande:

Tack.. varför kan man inte?? Folk har ju spått sig tidigare, där någon har sagt , om ett halvår träffar du MR. Right. 

Jag bara orkar inte gå runt med en känsla av ett slutgångsdatum.

Några år har jag hört.. men sedan en annan som sagt 10 år..

Jaha.. 

För att spådomar är bluff och hittepå .  

Man kan däremot ha god kännedom om människor och ha lätt att förstå hur människor fungerar och då kan man ganska enkelt läsa av vissa personer och gissa någorlunda korrekt hur livet kan se ut om några år.  Det är tex så polisen kan kartlägga tonåringar som man gissar kan hamna som kriminella om några år . 

Och som jag sa.. många människor uppfyller själva sin spådom med att agera på nya sätt när dom hört en spådom  .  Du hade väl aldrig ens tänkt på att din relation kan ta slut om du inte gått till spådamen. Eller hur? Då hade du istället kunnat leva lycklig i många år till . 
  • Fjäril kär
    Millia119 skrev 2025-07-14 16:27:22 följande:

Tack.. varför kan man inte?? Folk har ju spått sig tidigare, där någon har sagt , om ett halvår träffar du MR. Right. 

Jag bara orkar inte gå runt med en känsla av ett slutgångsdatum.

Några år har jag hört.. men sedan en annan som sagt 10 år..

Jaha.. 

Om du går runt och oroar dig för att din relation ska ta slut så förstår du väl själv att det är DU som kommer förstöra den så att den faktiskt BLIR slut? 
  • Fjäril kär
    Millia119 skrev 2025-07-14 20:10:36 följande:
    Det var ju snälla svar. Behövde lite pepp bara. Från ett seriöst medium eller spådam här.
    Tycker det var oseriöst sagt bara av en spådam.
    99% av spådamer är bara bluff som vill lura dig på pengar. 
Svar på tråden Spådam sagt