Kvinna: tankar om anorgasmi vid sex
Tack för svar hittills.
Några kvinnor?
Jag har nog inga tips att ge men jag kan säga att jag aldrig heller har kommit av sex eller ens med en kille överhuvudtaget. Jag är 38 och har fyra barn så det handlar nog inte om brist på erfarenhet, har dejtat ganska många innan jag träffade sambon (som är pappa till två yngsta) också.
Jag kan komma själv, nästan alltid med vibrator. Jag vet inte, det har liksom aldrig stört mig så mycket. Jag njuter av sex ändå , jag tycker det är skönt och så är det ju mycket annat också, närhet och så. Och jag har aldrig gillat att bli slickad, sa det redan första gången jag låg med min sambo och han har aldrig försökt eller tjatat om det.
Jag vet inte om jag skulle kunna komma om vi hade med vibrator , aldrig testat.. Eller om det liksom skulle bli en spärr då när nån annan tittar på. En gång kunde jag inte ha vanligt sex på grund av lite komplikationer under graviditeten, då försökte vi göra annat och min sambo hade jättesvårt att komma när jag runkade och sög och sen bad honom runka själv när jag var med (fast han kommer lätt när vi har sex). Det är ju inte konstigt att det blir annorlunda när någon tittar på och att man blir stressad av det.
Jag vet att det finns män som tycker att det är viktigt att kvinnan kommer, jag själv fejkat några gånger när jag var yngre.. Men alla tycker inte det, min sambo vet att jag tycker sexet är bra ändå och håller inte på och pressar mig att jag ?måste? komma för hans skull (har sett en del män på Familjeliv som tycker att deras tjej/ fru/ ligg måste det).
Tycker man det är viktigt kan man ju försöka hitta sätt att göra det .. Men tycker också att man inte ska bry sig så mycket om vad andra säger, kvinnor som kommer hela tiden av sex och män som alltid lyckas få kvinnan att komma 500 gånger.. Jag har liksom inte brytt mig så mycket helt enkelt, jag kan komma när jag är själv, jag tycker sex är skönt och det har gett mig det bästa jag har (barnen), just nu räcker det för mig.