Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Hur många ämnen

Anonym (Hm) skrev 2025-07-15 08:44:39 följande:

Ett ämne i taget. Jag har läst flertalet 5 veckors kurser på komvux och du behöver helt klart alla 8 timmar om dagen om du vill vara seriös med pluggandet. Jag jobbar halvtid men hinner knappt med studierna om jag ska vara ärlig. På min skola är det cirka 1 stor skrivuppdrag och en examination i veckan, läsa cirka 30-40 sidor i boken och se diverse filmer och besvara frågor. Varje dag. Jag har visserligen även en 2 åring hemma på heltid så jag har väl sovit 5 timmar om natten i cirka 1 års tid nu. Går upp 5 och pluggar till 7, jobbar 3 timmar hemifrån när hon sover middag, pluggar från 20:00-00:00 när hon sover. Börjar bli ganska utmattad. 

Ett ämne i taget. 

Fast du väljer ju själv att plugga så mycket. Du kan plugga 50% eller 25% också. 
  • Anonym (J)

Jag läste upp min gymnasieutbildning på komvux. Tog ett ämne i taget. Enklast så för då kan man lägga full fokus på det. Tyckte det var relativt enkelt. Vi hade inte så mycket uppgifter på så vis. En per dag kanske. Sen resten självstudier. Men mitt tips är att även om det är lugnt, slarva dig inte igenom det. Försök få så bra betyg du kan. Hade jag läst nu så hade jag lagt ner mer tid på det. Nu fick jag ändå bra betyg men kunde ha fått bättre. 

Svar på tråden Hur många ämnen