• Anonym (Ts)

Flörtiga emojis i historiken, otrogen?

Igår bad min sambo mig svara en kompis till han på sms på hans telefon för han körde bil.

När jag gick in för att välja en emoji såg jag i historiken dessa tre emojis: 🔥😉💦
    Fick en jätte klump i magen.
    För ett år sen var han otrogen mot mig medan jag var gravid.
    Var för långt gången för abort så valde att ge han en chans till...
    Vi har gått I parterapi m.m. och relationen har varit bra.
    Mår jättedåligt nu. Vågar inte fråga han ens då jag ändå kommer tvivla på vad han säger.
    Emojisarna är inte skickade till mig, jag får knappt ett hjärta.
    Oroar jag mig i onödan?
    Jag har inlogg till hans facebook, instagram och har sett hans sms nyligen. Finns inget där.
    Men det här skaver som tusan i mig. Dejtingappar, eller vad sysslar män med bakom ryggen?
  • Svar på tråden Flörtiga emojis i historiken, otrogen?
  • Anonym (Erfaren_man)

Du har valt att fortsätta tillsammans med någon som är otrogen. Så varför ens fundera över dessa emojis? Såklart det kommer hända fler gånger. 

• Anonym (Hmm..,)

Vad betyder dessa emojis? 

• Jimmy75

Jobbig känsla - sånt där äter upp en fullständigt.

Om vi börjar från andra änden - VILL du veta? Inget ovanligt att en person fruktar ett negativt besked så mycket att de egentligen inte vill ha svaret om de kan undvika det.

Låta säga att du får reda på att han har varit otrogen igen, vet du hur du ska gå vidare då (menar inte att du ska berätta hur här), men har du själv någorlunda klart för dig hur du gör då?

Låt säga att du inte kan få några konkreta svar som säger att han har varit otrogen igen, kommer du kunna släppa det och gå vidare då?

• Fjäril kär

Dessa emojis i sig betyder inte otrohet utan handlar om i vilket sammanhang dom används.

Jag använder dessa flitigt till mina vuxna barn tex och min bästa väninna och ligger alltså alltid som senaste använda emojis 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-07-15 09:19:16 följande:

Du har valt att fortsätta tillsammans med någon som är otrogen. Så varför ens fundera över dessa emojis? Såklart det kommer hända fler gånger. 

Tack för stöd du som vet
  • Anonym (Ts)
    Jimmy75 skrev 2025-07-15 09:41:26 följande:

Jobbig känsla - sånt där äter upp en fullständigt.

Om vi börjar från andra änden - VILL du veta? Inget ovanligt att en person fruktar ett negativt besked så mycket att de egentligen inte vill ha svaret om de kan undvika det.

Låta säga att du får reda på att han har varit otrogen igen, vet du hur du ska gå vidare då (menar inte att du ska berätta hur här), men har du själv någorlunda klart för dig hur du gör då?

Låt säga att du inte kan få några konkreta svar som säger att han har varit otrogen igen, kommer du kunna släppa det och gå vidare då?

Jag vill veta, men som du säger vad gör jag men informationen? Går jag då? Vi har fortfarande en liten bebis.
    Så svårt och ja det äter upp mig så fruktansvärt
  • Anonym (Fina emojis)

Jag är hopplös dålig på vad olika em betyder.
    Min man är änn sämre.
    Prata med din sambo.

• Anonym (Minna)

På vilket sätt skulle dessa emojis vara flörtiga? Kanske jag som är korkad men jag fattar faktiskt inte.  

• Anonym (Ts)
    Anonym (Minna) skrev 2025-07-15 10:21:56 följande:

På vilket sätt skulle dessa emojis vara flörtiga? Kanske jag som är korkad men jag fattar faktiskt inte.  

Anonym (Fina emojis) skrev 2025-07-15 10:17:41 följande:

Jag är hopplös dålig på vad olika em betyder.
    Min man är änn sämre.
    Prata med din sambo.

Det kanske är enklast om ni googlar?

• Jimmy75
    Anonym (Ts) skrev 2025-07-15 10:16:01 följande:
    Jag vill veta, men som du säger vad gör jag men informationen? Går jag då? Vi har fortfarande en liten bebis.
    Så svårt och ja det äter upp mig så fruktansvärt
    Därav mina frågor som jag ber dig ställa till dig själv och faktiskt se till att besvara (återigen till dig själv då och inte oss), för innan du gör det kommer ingen väg vara hjälpsam.

Det är som talesättet säger: Om du inte vet vilken hamn du ska segla till är ingen vind hjälpsam.
Svar på tråden Flörtiga emojis i historiken, otrogen?