Inlägg från: Queen81 |Visa alla inlägg
  • Queen81

Lämna?

Hur länge har det varit såhär? Hände det nåt kring tiden då detta började?

• Queen81
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-07-16 11:23:26 följande:
    Till och från enstaka dagar men nu har det varit längre. 
    Vad menas med länge? Veckor? Månader? År?
  • Queen81
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-07-16 11:33:59 följande:

Nej vi har bara varit tillsammans i 2 år. Bor inte ihop. Skulle säga senaste veckorna. 
    Vi hade en konflikt för några veckor sen iof sig där jag blev osäker och kände han gått över en gräns men då blev jag bekräftad och han förstod. 
    Tycker bara det är skitjobbigt det är en person som blir sluten när det är något och inte bara säger vad istället. 

Vissa människor har lätt för att tala om hur de tänker och känner, vissa har svårare för det.
    Jag vet att du har frågat om något är fel men har du provat bara berätta hur DU känner. Att du känner att något är annorlunda och att det är jobbigt för dig. Att du inte vet hur du ska hantera detta och att du skapar dig egna bilder av vad som är anledningen till det ändrade beteendet. Ge gärna exempel på det förändrade beteendet och hur det får dig att känna.

Sen är det mycket möjligt att detta överhuvudtaget inte handlar om dig. Han kan må dåligt över något helt annat. Men det skapar en osäkerhet hos dig och det är viktigt för honom att få veta det. Det kan också vara så att han inte vet vad som är fel, att han mår dåligt utan att veta vad det handlar om. Men det vore ju isåfall bra för dig att veta.
  • Queen81
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-07-16 11:43:12 följande:

Har tagit upp det på detta vis också, att det gjort mig osäker för jag upplever en förändring. Vet även vänner sagt han varit annorlunda vilket han sa själv.
    Jag är ju helt tvärtom som person som säger direkt det är något för jag ogillar skarpt när något känns i luften men inte hanteras. 

Om även vänner har kommenterat att han är annorlunda så är det 99,9% inte dig det handlar om. Han mår antagligen inte bra. Det svåra blir ju hur du ska förhålla dig till detta. Kan du ha tålamod med hans förändrade beteende om du vet att det inte handlar om dig eller känslorna för dig?
  • Queen81
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-07-16 12:31:19 följande:

Ja om jag vore säker på att det inte handlar om mig eller vår relation.
    Det kan ju vara så att det är relationen han inte trivs i och därför är annorlunda även bland vänner? Tycker ändå jag gett flera olika möjligheter att avsluta om det är där det klämmer. Men som någon nämnde handlar det kanske om att inte vilja vara den dåliga. Ändå hört en del män stannar i relationer i flera år av bekvämlighet och rädsla för att vara den som lämnar. 

Fast DU kan ju inte lämna bara för att du misstänker att han kanske funderar på det? Vill han lämna så får han lämna.
  • Queen81
    KimLinnefeldt skrev 2025-07-22 06:47:02 följande:
    Lysande bra inlägg. Att attackera den andre kallas vargspråk. Att berätta om sig själv kallas giraffspråk. Att berätta om sina egna känslor provocerar inte alls på samma sätt, det kan inte vara "fel". Man känner det man känner. En beskrivning av ens egna känslor öppnar för samtal, att bli bemött. Om den andra parten inte kan ta emot det utan beskyller en för att vara en överkänslig snöflinga, då ligger felet hos den andre.

Jag försöker praktisera giraffspråk själv, att berätta vad som händer i mig när partnern eller någon annan beter sig på något särskilt sätt.

"När du inte kramar mig, ser på mig, klappar mig på kinden, då känner jag mig ensam i vårt förhållande. Ensam och avvisad. Jag vet att jag reagerar starkt på att känna mig avvisad. "
    Tack! 😊
Svar på tråden Lämna?