Hur länge ska jag vänta på att han blir redo för barn?
Hej,Hur länge ska jag vänta på att min partner känner sig redo för barn? Jag håller på att gå sönder av längtan vilket leder till många konflikter mellan oss.
Lite bakgrund: Vi har varit tillsammans i ca 5 år och är båda 32 år, inga barn sen tidigare. Vi har båda varsin utbildning och fast jobb. Stabil ekonomi.
Jag har längtat efter barn i flera år och var öppen med det redan när vi träffades. Min partner vill också ha barn men har ingen direkt längtan utan vill vänta. I och med att det är så så stor längtan hos mig så är det ett samtal som kommer upp ofta, både mysiga samtal där vi pratar om framtiden och drömmer iväg till vad vi vill göra med våra barn, semestrar osv. Vi tittar på hus och pratar då i termer om att ?det här skulle vara ett bra sovrum till ett barn, det är när till skola osv?
Men han vill vänta och jag börjar få panik. det blir mer och mer bråk om detta och jag vet inte hur jag ska hantera det. Han har flera gånger sagt ?om några månader? ?snart? osv men inget händer. Han vill absolut inte att vi bestämmer någon tid för att börja försöka.
Jag håller på att bli galen. Tänker på detta flera gånger om dagen, gråter nästan dagligen. Får extrem ångest när folk runt om kring får barn och berättar att de är gravida vilket min sambo såklart märker vilket även det leder till konflikter. Önskar verkligen att jag inte kände så.
Vad ska jag göra? Hur länge ska jag vänta? Hur får jag honom att förstå?
Någon som varit med om något liknande?