Anonym (Po) skrev 2025-07-18 05:03:34 följande:
Problemet ligger väl inte heller hos de skötsamma pojkarna? De behöver inte lära sig någonting och det är inte deras fel att andra inte sköter sig.
Med könsuppdelad toa blir dessutom pojktoan dubbelt så äcklig eftersom de som missköter sig förr spreds ut på dubbelt så många toaletter. Nu koncentreras de till ett avsevärt mycket mindre antal.
Varför ska skötsamma pojkar tvingas gå på jätteäckliga toaletter, men inte de grisiga flickor, som ju trots allt existerar de också?
Jag håller med dig om att de behöver lära de slarviga pojkarna toalettvett. Men man skulle också kunna lägga till att städet gör en översyn av toaletterna ytterligare en gång per dag. Eller att just pojktoaletterna städas ännu oftare. Men att skötsamma elever ska tvingas gå på äckliga toaletter bara för att de har snopp, det tycker jag inte är ett ok sätt att lösa problemet.
Nej och det är ju himla tur att du inte är deras lärare. Ingen har tagit upp det som ett problem, könsuppdelade toaletter är extremt vanligt överallt i samhället. Och här är det inga grisiga flickor eftersom deras toa är ren. Du vet ju heller inte om det finns några pojkar som sköter sig.
Om det var problem på jobbet att herrtoan var grisig, skulle du börja gnälla hos HR att nu måste alla gå på alla toaletter för att det ska vara jämställt?
Lärarna har fullt upp med skolan och kan inte lägga tid på något föräldrarna skulle fixat för längesedan. Be städerskan gå ett extra varv hos killarna jag kunde inte bry mig mindre. Och det kanske görs det har jag ingen aning om, jag vet det här för dottern har berättat om det och hon var jätteglad när dom gjorde det och det räcker för mig.