Inlägg från: Anonym (yikes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (yikes)

Min aborthistoria

Anonym (Tveksam) skrev 2025-07-21 19:41:12 följande:

Vet inte om jag tycker att det är rätt att berätta om hur bra det gick med en abort. Det kan göra att andra slarvar med preventivmedel eftersom det är lätt att lösa en oönskad graviditet med en abort. Den verkliga kostnaden för sjukvården är c:a 8 000 kr, och det tar av deras tid. 

De allvetande männen är på ingående!
  • Anonym (yikes)
    Anonym (Ensam) skrev 2025-07-22 00:36:16 följande:
    Har du verkligen jobbat med detta? "Ni" ska nämligen vara helt neutrala i frågan, annars borde "ni" byta yrke.

Vi ska vara väldigt glada för den säkra abortvården vi har idag. 

Inte troligt utan mer en pro-lifer, illa dolt...

Verkligen! Vi vill inte backa på den.

• Anonym (yikes)
    Anonym (m) skrev 2025-07-22 15:56:55 följande:
    Tycker inte du också det är bättre att inte slarva med preventivmedel?

Att tycka att det är ok att lugna folk som ska göra abort i stället för skräckhistorier är inte att tycka att det är bra att slarva med p-medel. Saker händer, folk lever, personalen på mottagningen är inte lika mycket judgemental bitches som personer i tråden.

Även om detta lär vara reklam för yoga

• Anonym (yikes)
    Anonym (Sunie) skrev 2025-07-23 01:37:02 följande:
    Menar du att det finns många som INTE tycker att folk ska tänka efter och göra förnuftiga  val?
    Tack för att du försöker med vad jag förstod skulle vara en meningslös diskussion. Tolkade precis som du gjort och förstår inte varför någon skulle tro att jag menade just detta. Var precis lika meningslöst som jag trodde Flört
  • Anonym (yikes)
    Anonym (m) skrev 2025-07-23 18:44:30 följande:
    J
    Det är enkelt att se vad jag svarat på. Att du vill ställa konstiga frågor om något helt annat än vad jag svarade på= byta riktning helt och sedan envisas med att jag ska svara på något strunt får stå för dig. 
  • Anonym (yikes)
    Anonym (m) skrev 2025-07-23 19:01:31 följande:
    Jag skrev inte att jag inte vill det, har ingenting emot att diskutera och påvisa att du faktiskt gick OT. Att sitta och gissa vad någon antyder och anser om andras åsikter som de inte ens skrivit ut tillför ingenting alls till topic och diskussionen om aborter.
    Ungefär som att du bytte riktning totalt och ville hävda att jag menade något helt annat än vad jag hade berört innan?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (yikes)
    Anonym (m) skrev 2025-07-23 19:10:50 följande:
    Nej det stämmer inte, jag har inte hävdat någonting om vad du menar, jag frågade dig

Personen jag svarade tycker att det är fel att berätta om en sk lyckad abort då det tydligen kan göra att folk slarvar med preventivmedel... 

Det är inte vad du ber mig att svara på och inte heller relevant.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (yikes)
    Anonym (Lotta) skrev 2025-07-23 20:37:37 följande:

Min abort i samma vecka som du var det värsta jag gjort i hela mitt liv. Jag hade ont från hell och fick morfin tills jag såg gröna gubbar, såg i syne. 

Jag kan berätta att jag blev gravid trots preventivmedel. Jag vill inte skrämma någon, utan bara visa på att det är svårare för en del.

Poängen med TS förutom skamlös reklam lär ha varit att ge ett mer positivt inlägg om abortprocessen än alla oändliga jobbiga berättelser som kommer upp när man söker. Så beklagar din upplevelse men tänker att den är lite på fel plats. Trist dock att folk alltid antar att folk inte försöker skydda sig!
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Min aborthistoria