Hjälp kommer jag bli anmäld?
För att ge ett så rakt och neutralt svar som möjligt klistrade jag in din text i Chat GPT med frågan "Vad gick snett här?" och fick bland annat detta svaret:
Juridisk aspekt:
Det personen beskriver kan juridiskt falla inom:
Ofredande
Olaga förföljelse (stalking)
Antalet meddelanden, användning av fejkprofiler, kontakt via arbetsmail ? trots att mottagaren inte svarar ? kan räcka för polisanmälan. Att personen ångrar sig i efterhand hjälper kanske inte juridiskt, men är mänskligt förståeligt.
Fick även en sammanställning på hur du verkar må och en mängd diagnoser som du eventuellt kan lida av men det kändes harsh att ta med allt det. Som människa skulle jag kunna sammanfatta det såhär stället: Jag tror att du behöver ta hjälp för detta beteende så att du på ett bättre sätt kan hantera dina känslor och handlingar i framtiden, för det du gjort är otroligt över gränsen för vad som är rimligt. Och tills du gjort det så bör du inte(!) hänga på sidor där du söker tillfälligt sex.
Fick även en sammanställning på hur du verkar må och en mängd diagnoser som du eventuellt kan lida av men det kändes harsh att ta med allt det. Som människa skulle jag kunna sammanfatta det såhär stället: Jag tror att du behöver ta hjälp för detta beteende så att du på ett bättre sätt kan hantera dina känslor och handlingar i framtiden, för det du gjort är otroligt över gränsen för vad som är rimligt. Och tills du gjort det så bör du inte(!) hänga på sidor där du söker tillfälligt sex.
Att bli polisanmäld av den här mannen hade kanske varit ett nyttigt uppvaknade som gett dig perspektiv på det du gjort, och i synnerhet vad du gjort mot en annan människa och obehaget du framkallat för denne.